نحوه برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها

خوب است بدانید که اینفلوئنسرها بر روی مخاطب‎‌های خودشان بسیار تاثیرگذار هستند. زمانی که با اینفلوئنسر ارتباط برقرار می‌کنید، در واقع نوعی شراکت بین اینفلوئنسر و شما برقرار می‌شود. شراکتی از جنس تبلیغ یک محصول یا کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ.
 ۱۴۰۰/۴/۲۹ | ۲۰:۰۱  زمان مطالعه 2 دقیقه امتیاز:
نحوه برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها

قطعا شما هم می‌دانید که تبلیغات با اینفلوئنسرها باعث رشد کسب وکارتان می شود؛ اما شاید نحوه برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها را ندانید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، تا با 6 روش موثر ارتباط با اینفلوئنسرها آشنا شویم.

قبل از اینکه به این 6 روش بپردازیم، خوب است بدانید که اینفلوئنسرها بر روی مخاطب‎‌های خودشان بسیار تاثیرگذار هستند. زمانی که با اینفلوئنسر ارتباط برقرار می‌کنید، در واقع نوعی شراکت بین اینفلوئنسر و شما برقرار می‌شود. شراکتی از جنس تبلیغ یک محصول یا کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ. 

حال این شراکت باید به نحو احسن انجام شود. به طوری که هم به نفع کسب و کار شما باشد و هم اینفلوئنسر. از این رو در ادامه با بهترین روش‌ها برای شراکت و ارتباط با اینفلوئنسرها آشنا می‌شویم.

ارتباط با اینفلوئنسرها

بیشتر بخوانید: سایت دانلود فیلم از یوتیوب

1- قبل از برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها تحقیق کنید

قبل از اینکه اقدام به برقراری ارتباط کنید، حتما تحقیق کنید و اینفلوئنسر مورد نظرتان را بشناسید. برای شناختن اینفلوئنسرها به مراحل زیر دقت کنید:

• ابتدا اینفلوئنسر حوزه کسب و کار خودتان را شناسایی کنید.

• قبل از پیام دادن، حتما پیج اینفلوئنسر را از نظر تعداد فالوور، تعداد پست و لایک مورد ارزیابی قرار دهید.

• پیشنهاد می‌شود برای یک هفته اینفلوئنسر مورد نظرتان را فالو کنید و فعالیت‌های آن را زیر نظر بگیرید. همچنین سایت اینفلوئنسرها را ارزیابی کنید.

• پست‌های اینفلوئنسر را لایک کرده و کامنت بگذارید، تا سرعت و میزان عملکرد او را در پاسخ دادن به کامنت متوجه شوید.

• در صورت امکان از فالوورهای آن شخص میزان رضایت‌شان را بپرسید.

بعد از اینکه همه جوانب را مورد سنجش قرار دادید؛ اکنون می‌توانید به اینفلوئنسر مورد نظرتان در دایرکت اینستاگرام پیام دهید. ناگفته نماند که قبل از پیام دادن، دلیل برگزاری کمپین و تبلیغات محصول خودتان را مورد بررسی قرار دهید، تا دلیلی قانع کننده برای برقراری ارتباط داشته باشید.

ارتباط با اینفلوئنسرها

2- زمان درست را برای برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها بشناسید

قدم بعدی برای برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها؛ شناختن زمان درست است. شناختن زمان درست برای برقراری ارتباط تاثیر بسیار زیادی دارد.

 برای مثال اگر کسب کار شما در مورد گردشگری است و اینفلوئنسر مرتبط با این حوزه را انتخاب کرده‌اید. پس حتما می‌دانید که این شخص همیشه در سفر است. از این رو زمان مناسب تبلیغات با اینفلونسرها را حتما مورد بررسی قرار دهید، تا راحت‌تر به نتیجه برسید.

پیشنهاد می‌شود در اول صبح یا آخر شب، به اینفلوئنسر مورد نظرتان پیام دهید. چون معمولا در این زمان‌ها بیشتر ایفلونسرها به چک کردن دایرکت‌ و ایمیل می‌پردازند.

3- رفتار حرفه‌ای و ماهرانه داشته باشید

اگر می‌خواهید کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما به خوبی انجام شود. پس حتما حرفه‌ای رفتار کنید. برای داشتن یک رفتار ماهرانه به موارد زیر دقت کنید:

• حتما از پیج کسب و کار خود به اینفلوئنسر مد نظرتان پیام دهید.

• در پیام خود از عباراتی مانند اگر می‌شود یا خواهش می‌کنم، به هیچ عنوان استفاده نکنید.

• اگر از ایمیل برای تبلیغات با اینفلوئنسرها استفاده می‌کنید؛ توصیه می‌کنیم با ایمیل کسب و کارتان درخواست خود را بفرستید.

• از کلمات جذب کننده و جادویی در متن پیام خود استفاده کنید.

ارتباط با اینفلوئنسرها

 

4- درخواست خود را خیلی کوتاه بیان کنید

بعد از تمامی این مراحل، حالا نوبت این است که پیام درخواستی خود را برای اینفلوئنسر مد نظرتان بفرستید.

اگر فکر می‌کنید که فقط به شخص مورد نظرتان سلام کنید و منتظر جواب بمانید، سخت در اشتباه هستید؛ بلکه از همان اول باید درخواست خود را به طور واضح و شفاف برای اینفلوئنسر مد نظرتان بفرستید.

برای فرستادن پیام موثر به اینفلوئنسر حتما مراحل زیر را طی کنید:

1. در آغاز پیام خودتان و کسب کارتان را معرفی کنید.

2. بعد از معرفی، یک جمله جذب کننده بنویسید. برای مثال من علی اکبری هستم. به تازگی شما را فالو کردم و از فعالیت‌های شما خیلی خوشم آمد. از نظر من شما کسی هستید که تاثیر خوبی بر مخاطبانتان دارید.

3. در خط بعد، دلیل همکاری اینفلوئنسر با خودتان را بیان کنید. برای مثال من در حال برگزاری کمپینی برای محصولات خشکبار مانند زعفران هستم. از آنجایی هم که شما اینفلوئنسر آشپزی هستید، فکر می‌کنم که مخاطبان پیج شما این محصولات را دوست داشته باشند.

4. و در نهایت تشکر کرده و بنویسید که منتظر پاسخ هستید.

ارتباط با اینفلوئنسرها

 

5- جواب مثبت را به آسانی از اینفلوئنسر بگیرید

بعد از فرستادن پیام خود منتظر پاسخ از اینفلوئنسر مد نظرتان باشید. اگر بیشتر از یک هفته گذشت و پیام شما دیده نشد، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ اینفلوئنسر بعدی بروید.

 اما اگر پاسخی دریافت کردید و اینفلوئنسر شرایط کاری‌اش را برای شما فرستاد؛ معطل نکنید و قرارداد کاری خودتان را بفرستید.

پیشنهاد می‌شود در قرارداد کاری از نوشتن ایده‌های زیاد پرهیز کنید و همه چیز را به اینفلوئنسر بسپارید. زیرا با این کار به راحتی جواب مثبت را از اینفلوئنسر مد نظرتان دریافت می‌کنید.

ارتباط با اینفلوئنسرها

6- حتما نتیجه کار را پیگیری کنید

بعد از اینکه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما برگزار شد، حتما از خود اینفلوئنسر نتیجه را پیگیری کنید. توصیه می‌شود تا یک هفته صبر داشته باشید، اگر فالوورهای پیج شما افزایش یافتند، حتما به اینفلوئنسر مد نظرتان پیام دهید و تشکر کنید.  

در نهایت اگر نتیجه‌ای هم نگرفتید، پیشنهاد می‌کنیم از اینفلوئنسر مد نظرتان تشکر کنید. زیرا با این کار ارتباط موثری با اینفلوئنسر ایجاد می‌کنید.

ارتباط با اینفلوئنسرها

جمع بندی

در این مطلب با روش‌های موثر برای برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها آشنا شدیم. اکنون که در مورد این روش‌ها می‌دانید اگر کسب کار و آنلاینی دارید، معطل نکنید و به تحقیق و بررسی اینفلوئنسر حوزه کسب و کارتان بپردازید.

 برای دریافت نتیجه بهتر از تبلیغات با اینفلوئنسرها پیشنهاد می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید:

• قبل از شروع ارتباط، حتما سایت اینفلوئنسرها و پیج اینستاگرامی آنها را مورد بررسی قرار دهید.

• کار اینفلوئنسرها را آسان کنید و از آنها نخواهید که به شما ایده محتوایی دهند.

• درخواست خود را به طور کامل و واضح بیان کنید.

• خلاقیت آنها را زیر سوال نبرید. زیرا دیگر به همکاری با شما ادامه نمی‌دهند.

• زمان مناسبی را برای برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها مشخص کنید.

• حتما پیگیر کار و نتیجه نهایی باشید. زیرا اینفلوئنسرها آنقدر مشغله دارند که فراموش می‌کنند نتیجه را به شما بگویند.

•  به اینفلوئنسر پیام دهید و رضایت خودتان را از نتیجه کار اعلام کنید، تا ارتباط موثری بین شما و اینفلوئنسر ایجاد شود.

در نهایت اگر تجربه تبلیغات با اینفلوئنسرها را داشته‌اید؛ لطفا نظرات خود را با ما و مخاطبان سایت جت به اشتراک بگذارید.

نویسنده : ریحانه محبوبی منش

نویسنده و تولید محتوا در گردشگری، تورلیدر گردشگری

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۳۰ تیر ۱۴۰۰
چه قدر عالی من الان این مطلب رو خوندم و واقعا برای تبلیغات کارم فکر میکنم موثر باشه خیلی ممنون از شما.
۴ مرداد ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم مطلب ما برای شما مفید بوده است. موفق باشید.