5 روش طلایی برای کسب موفقیت در بازاریابی بین الملل و جهانی

بازاریابی بین الملل نیاز به دانش جامعی از روش های ارتباط گیری با بازارهای مختلف جهان دارد که ما در این مقاله قصد داریم شما را با این روش ها آشنا کنیم.
 ۱۴۰۰/۳/۲۷ | ۱۱:۴۲  زمان مطالعه 2 دقیقه
5 روش طلایی برای کسب موفقیت در بازاریابی بین الملل و جهانی

 

با پیشرفت دنیای اینترنت و امکان فروش و تجارت در سطح جهانی بازاریابی اینترنتی دست خوش تحولات عظیمی شده است. 
بازاریابی بین الملل نیاز به دانش جامعی از روش های ارتباط گیری با بازارهای مختلف جهان دارد که ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین روش های موفقیت درعرصه ی بازاریابی دیجیتال اشنا کنیم. 

بازاریابی دیجیتال بین المللی چیست؟


به مجموعه ای از فعالیت های بازاریابی گفته میشود که در بستر اینترنت انجام میشود و شامل روش های مختلفی از جمله تولید محتوی متنی ویدیویی، بازاریابی ایمیلی و شبکه های اجتماعی می باشد که هدف آن جذب مخاطب بین المللی می باشد.

۵ روش اصلی برای موفقیت در عرصه ی بازاریابی اینترنتی بین المللی:


یکی از بزرگترین مزیت های ورود به این بازار گرفتن سهم بیشتری از بازار است و میتوان وارد دنیای رقابتی بزرگی شد.این اصل نیازمند داشتن استراتژی و برنامه ریزی هدفمند می باشد. در زیر ۵ تکنیک مهم برای موفقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ بین المللی برای شما شرح خواهیم داد:


۱-    انتخاب دقیق بازار هدف

اولین و مهم ترین کار برای بازاریابی اینترنتی بین الملل انتخاب کشور مقصد و یا به صورت دقیق انتخاب دسته بندی برای مخاطب مورد نظر می باشد. در اولین گام بایستی براساس حوزه کاری و نوع محصول و در نظر گرفتن شرایط مختلف بازارهدف از جمله وضعیت اقتصادی، اب و هوا، فرهنگ و .. چند پرسونا برای مخاطبین هدفمان مشخص کنیم.
بهتر است در ابتدا با مخاطبینی شروع کنیم که تجربه کاری با ان ها را داشته ایم.


۲- بررسی و جمع اوری اطلاعات کافی از بازارهدف 

 هنگامی که به درستی مخاطب هدفمان را انتخاب کردیم، می بایست به صورت کامل با فرهنگ ها و اداب رسوم و شراط اقتصادی، نحوه زندگی، نحوه خرید،انسان های معروف و تاثیر گذار حوزه کاری خود اشنا شویم و سعی به ارتباط گیری با ان ها شویم. و تا جایی که میتوانیم خود را به بازار هدف نزدیک کنیم.

۳- تعیین استراتژی کار و پیش برد هدف 


بعد از اینکه به خوبی با مخاطب هدف اشنا شدیم و با شرایط کسب و کار و فرهنگ مخاطب هدف اشنا شدیم، می بایست استراتژی کار را مشخص کنیم. برای این‌که بودجه‌ی مصرفی برای ورود به بازار بین‌المللی هدر نرود، می‌بایست با آگاهی کامل و با نظم شروع به کار کنیم.
در ابتدا باید اهداف کوتاه مدت و بلند مدت و منابع لازم برای دستیابی به این اهداف را مشخص کنیم.
چیدن استراتژی دقیق در زمینه های  برند سازی، نرخ و قیمت محصولات، بودجه قابل دسترس، هزینه تبلیغات و ..
.

۴- شروع به کار بازاریابی اینترنتی بین المللی 

یکی از بهترین و کم هزینه ترین بازاریابی ها، بازاریابی اینترنتی است که میتوان به عنوان منبعی درامد بیشتر روی بازاریابی جهانی و ارتباط گیری از طریقه رسانه های اجتماعی تمرکز کرد.
از مهمترین کانال های بازاریابی اینترنتی بین المللی، رسانه های اجتماعی می باشد. از طریق این کانال های میتوان به صورت مستقیم با مخاطب هدف ارتباط داشت و تاثیر گذار بود.
برای شروع می بایست رسانه های محبوب کشور هدف را شناسایی و در آن فعالیت کرد بدون ایجاد تبلیغات و به هدف جذب دوست و آشنایی با آن ها. وقتی تکنیک ارتباط گیری با آن ها را فرا گرفتید میتوانید شروع به صحبت درمورد محصول هدف و مزیت های آن کنید و با ایجاد تولید محتوی مناسب و جذاب آن ها ترغیب به خرید از محصولات سایتتان کنید.

 

۵- قطع نکردن ارتباط با مخاطبین هدف و جلب اعتماد آن ها 

در این حوزه باید توجه داشت که جلب اعتماد مخاطب یکی از مهمترین ارکان بازاریابی اینترنتی بین المللی می باشد. یکی از مهم برای جلب اعتماد مخاطب، مجهز کردن سایت به پشتیبانی ۲۴ ساعته می باشد تا مشتری در هر زمان که به مشکلی برخورد بتواند به راحتی ارتباط بگیرد و مشکل خود را مطرح و حل کند.
هنگامی که مخاطب هدف که اکنون تبدیل به مشتری شده است از محصولات ما راضی باشد و ما ارتباط مؤثر اولیه را همچنان با آن ها حفظ کرده باشیم، هر یک از مشتریان میتواند تبدیل به چندین مشتری شود. پس باید لیستی از مخاطبین و مشتریان داشته باشیم و آن ها را درمورد محصولات و شرکتمان به روز نگه داریم.
 


به طور کلی نحوه شروع بازاریابی دیجیتال بین المللی و روش ها موفقیت در این عرصه را به شما شرح دادیم اما برای ورود به بازاریابی اینترنتی بین المللی چالش های بسیاری وجود دارد که با بررسی رقبا و آنالیز آن ها، داشتن برنامه ای هدفمند و شناخت کامل بازار هدف میتوان بسیاری از آن ها را حل کرد.
آیا شما تجربه ورود به بازاریابی بین المللی را داشته آید؟ از تجربه ها و چالش های که با آن روبرو شده اید برای ما بنویسید و اگر این مقاله برای شما سودمند بوده است نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

 

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید