چرا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مهم است

در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، قرار گرفتن در صفحه یک گوگل یکی از مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است که همواره از دغدغه کسب و کارهای اینترنتی به شمار می‌رود.
 ۱۴۰۰/۳/۲۵ | ۱۶:۵۴  زمان مطالعه 3 دقیقه
چرا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مهم است

امروزه با گسترش تکنولوژی و وابستگی افراد به استفاده از موبایل و لپ‌تاپ، آسان‌ترین و در دسترس‌ترین راه برای یافتن پاسخ سوالات مختلفی که ممکن است در طول روز با آن روبرو شویم، موتورجستجوی گوگل است.
فرقی نمی‌کند که شما فردی باشید که به تازگی کسب و کار اینترنتی خود را راه انداخته‌ و یا قصد گسترش کسب و کار اینترنتی خود را دارید، به هر حال برای فروش بیشتر از راه اینترنت و دیده شدن نیاز است بر روی ابزارهای مختلف (اعم از سایت و سئو تا شبکه‌های اجتماعی) سرمایه گذاری کنید تا بهتر و بیشتر دیده شوید. در این مقاله با جت همراه باشید تا ببینیم چرا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تا این حد مهم است.
در حال حاضر و با توجه به شرایط ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و اتخاذ محدودیت‌های مختلف، بهترین راه برای پیش‌گیری و مقابله با ویروس کووید19، در خانه ماندن و جلوگیری از ترددهای غیر ضروری تا حد امکان است. در این بین استفاده از خرید و سرویس‌های آنلاین، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، افراد تا حد زیادی تمایل پیدا کرده‌اند تا برای خرید مایحتاج خود از خانه خارج نشده و از سرویس‌های آنلاین استفاده کنند. در این بین دو راه عمده برای استفاده دارید.

  1. خرید از فروشگاه‌های اینترنتی
  2. خرید از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام

سایت فروشگاهی در مقابل شبکه‌های اجتماعی

شما به عنوان یک کسب و کار آنلاین باید در تمام پلتفرم‌های آنلاین حضور داشته باشید و هر جایی که امکان دارد مخاطبین شما حضور داشته باشند شما نیز باید حضور مستحکم داشته باشید. وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرم، تلگرام، لینکدین، یوتیوب و آپارات از جمله مواردی است که باید در آن‌ها حضور داشته باشید اما این مورد که در کدام یک بیشتر سرمایه‌گذاری و وقت بیشتری صرف کنید به نوع کسب و کار شما و البته مخاطبین شما بستگی دارد.
در هر صورت، داشتن یک وب‌سایت به عنوان لازمه کار است چرا که کاربران اعتماد بیشتری به خرید (چه محصول و چه خدمات) از وب‌سایت می‌کنند تا شبکه‌های اجتماعی. دلیل اعتماد بیشتر کاربران به وب سایت در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی این است که کاربران در وب‌سایت اطلاعات بیشتری در مورد شما را پیدا خواهند کرد و شما می‌توانید راه‌های متفاوت ارتباطی و نمادهای اعتماد مختلفی را در سایت خود قرار دهید تا در دسترس افراد مراجعه کننده به سایت شما قرار بگیرد. در وب‌سایت همچنین قابلیت‌هایی مانند مقایسه محصولات وجود دارد که این مورد در شبکه‌های اجتماعی با محدودیت‌هایی روبرو است.
علاوه بر موارد ذکر شده، سرمایه‌گذاری بر روی سایت و مشخصا سئو، بسیار به صرفه‌تر از سایر بسترهای دیجیتال است، چرا که شما یکبار سرمایه‌گذاری می‌کنید و تا ابد می‌توانید از ترافیک ورودی موتورهای جستجوگر به سایت‌تان بهره‌مند شوید.
البته موارد گفته شده اصلا به این معنا نیست که برای کسب و کار اینترنتی نیازی به داشتن شبکه‌های اجتماعی نیست. در واقع شبکه‌های اجتماعی همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد بسیار ضروری بوده و حتی شاید در کوتاه مدت شما جواب بهتری از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام در مقایسه با وب‌‍سایت بگیرید اما سرمایه‌گذاری بر روی سئو در بلند مدت نیز می‌تواند موثر باشد.

اهمیت قرارگیری در صفحه یک گوگل

میزان ترافیک ورودی به وب سایت

تصویر فوق میزان ترافیک ورودی به وب‌سایت را از طریق راه‌های مختلف نشان می‌دهد که بطور کلی یک وب‌سایت از طریق موارد زیر ورودی خواهد داشت:

  • ترافیک طبیعی (Organic Search)

    ترافیک طبیعی به آن دسته از کاربرانی اطلاق می‌شود که از طریق موتورهای جستجو به صفحات فرود سایت شما هدایت می‌شوند. شما به عنوان مالک وب‌سایت زمانی می‌توانید ترافیک خوبی داشته باشید که محتواهای سایت خود را بر اساس خواسته کاربران و همچنین مطابق با الگوریتم‌های گوگل تولید کرده باشید. 
  • ترافیک مستقیم (Direct)

    به کاربرانی که از منابع نا مشخص مانند این‌که آدرس دامنه شما را مستقیما در مرورگر تایپ کنند و وارد سایت شما شوند را ترافیک مستقیم می‌گویند.
  • ارجاعی (Referral)

    چنانچه شما در انجمن‌های مرتبط با کسب و کار خود فعالیت داشته باشید، به کاربرانی از سمت این انجمن‌ها به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند را ترافیک ارجاعی می‌نامند.
  • ترافیک پرداخت شده (Paid)

    ترافیکی که ناشی از پرداخت وجه در قبال نمایش در نتایج جستجوی موتورهای جستجو باشد را ترافیک پولی یا پرداخت شده می‌نامند.
  • شبکه‌های اجتماعی (Social Visit)

    کاربرانی که از طریق شبکه‌های اجتماعی به سمت صفحات مختلف وب‌سایت هدایت می‌شوند در دسته ترافیک اجتماعی قرار می‌گیرند.
<blockquote>با توجه به موارد ذکر شده مشخص شده است که چرا قرار گرفتن در صفحه یک گوگل تا این حد برای کسب و کارهای مختلف دارای اهمیت است. بیشترین میزان ترافیک ورودی به وب‌سایت‌‌ها از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل به وب‌سایت‌ها هدایت می‌شوند.</blockquote>

 

دلایل اهمیت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

آیا قرار گرفتن در صفحه یک گوگل آسان است؟

همه روزه افراد برای خرید، مقایسه، بررسی و یا حتی بدست آوردن آگاهی اولین کاری که می‌کنند جستجو در موتور جستجوی گوگل است. بنابرین اگر در مواردی که کاربران در مورد آن جستجو می‌کنند بتوانیم پاسخ به نیاز آن‌ها را در سایت خود فراهم کنیم می‌توانیم در لسیت گوگل قرار بگیریم و ترافیک ارگانیک دریافت کنیم. هشدار: البته که این موضوع به همین سادگی‌ها هم نیست!
نمایش در صفحه اول گوگل دارای پیچیدگی‌های خاص خود بوده و به همین خاطر است که مالکان وب‌سایت‌های مختلف (اعم از بزرگ و کوچک) تلاش می‌کنند تا متخصص‌ترین افراد در زمینه سئو را استخدام کنند.
مطابق با آمار ارائه شده توسط گوگل، روزانه بالغ بر 3.5 میلیارد سرچ در موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود که این موضوع خود گواه بر اهمیت قرار گرفتن در صفحه یک گوگل است.

چقدر باید برای سئو سایت هزینه کنیم؟

اگر شما خود متخصص سئو باشید، تنها با صرف هزینه زمانی می‌توانید در برخی از کلمات مورد نظر به صفحه یک گوگل راه پیدا کنید. اما اگر علمی در سئو نداشته باشید باید دنبال افراد متخصص در سئو بگردید که بسته به نوع فعالیتی که قصد دارید داشته باشید، باید مبالغ متفاوتی پرداخت کنید.
با این حال سرمایه‌گذاری بر روی سایت و مشخصا سئو قطعا ارزشش را دارد، چرا که با هزینه روی سئوی سایت خود می‌توانید روزها، ماه‌ها و شاید حتی سال‌ها در صفحه یک گوگل قرار بگیرید و از این طریق ترافیک ارگانیک خوبی نیز به سمت سایت شما روانه شوند.

زمان لازم برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

لازم بذکر است که قرار گرفتن در صفحه یک گوگل به فاکتورهای مختلفی مانند کلمه کلیدی، میزان رقابت، فعالیت رقبا و ... بستگی دارد و نمی‌توان زمان مشخصی را برای قرارگیری در صفحه اول گوگل معین کرد. هر چه کلمه کلیدی مورد نظر پر رقابت‌تر باشد زمان، همت و تلاش بیشتری برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل صرف خواهد شد.

نتیجه‌گیری: بیشترین میزان ترافیک ورودی به وب‌سایت‌ها از طریق موتور جستجوگر است و این بهترین جواب به این است که چرا باید برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تلاش کنیم. البته باید توجه داشت که داشتن وب‌سایت مناسب پایه و اساس هر نوع کسب و کار اینترنتی است، اما برای بهتر دیده شده و فروش بیشتر باید در شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز فعالیت پایدار داشت.
اگر شما هم دارای کسب و کار آنلاین هستید  که توانسته‌اید در کلمات کلیدی مورد نظرتان در رتبه یک گوگل قرار بگیرید، در بخش کامنت‌ها احساس خود را از این دستاورد ارزشمند خود با ما به اشتراک بگذارید.

 

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید