5 نکته مهم که مشتریان هنگام خرید درب ضد سرقت در نظر نمی گیرند

با رشد روزافزون ساختمان سازی و بازسازی املاک قدیمی، شاهد افزایش تقاضای مشتریان محصولات ساختمانی هستیم. یکی از این محصولات درب ضد سرقت است که در ادامه به توضیح ویژگی های استاندارد آن می پردازیم.
 ۱۴۰۰/۳/۲۶ | ۲۱:۵۵  زمان مطالعه 2 دقیقه
5 نکته مهم که مشتریان هنگام خرید درب ضد سرقت در نظر نمی گیرند

بسیاری از مشتریان درب ضد سرقت از فاکتورهای مهم در خرید این محصول اطلاع کافی ندارند، اگر قصد تعویض یا خرید درب منزل خود را دارید، مطالب پیش رو به شما در انتخاب درب ضد سرقت بهتر و ایمن تر کمک می کند.

 

بهترین درب ضد سرقت

 

بارزترین ویژگی درب ضد سرقت، امنیت بیشتر آن نسبت به درب های چوبی معمولی و ساختار متفاوت آن است، برای ساخت اینگونه درب ها از چارچوب های محکم فلزی فرم دهی شده استفاده می شود. این چهارچوب، بدنه محصول را شکل می دهد و باقی قطعات بر روی آن سوار می شوند. 
اینکه فقط در نظر داشته باشیم درب ضد سرقت از جنس مقاومی باشد، معیار کافی برای امنیت بالای درب نیست، توجه به نکات خرید یک درب ضد سرقت استاندارد، به دلیل حفاظت از افرادی که داخل واحد هستند، بسیار مهم است. علاوه بر این، درب ضد سرقت قرار است مدت زیادی مورد استفاده مصرف کنندگان قرار گیرد و باید دوام زیادی داشته باشد، همچنین ممکن است یک مشتری در عمر خود یک یا دو بار نیاز به خرید این محصول پیدا کند. برای بررسی مهم ترین فاکتورهای خرید این محصول، در ادامه به ویژگی های درب ضد سرقت خوب و استاندارد، می پردازیم:

1. جنس درب ضد سرقت و میزان مقاومت آن


اولین فاکتور که باید در نظر داشت جنسیت و مقاومت درب ضد سرقت است. انواع مختلف درب های ضد سرقت از جنس فولاد و آلومینیوم یا از جنس چوب و فایبرگلاس ساخته می شوند، اما درب های ساخته شده از چوب و فلز بهترین نوع درب ضد سرقت محسوب می شوند. در این میان درب های ضد سرقت فلزی به مراتب از امنیت و مقاومت بیشتری نسبت به درب های چوبی برخوردارند. از طرفی امکان استفاده از چند قفل در جاهای مختلف درب های فلزی وجود دارد در صورتی که درب های چوبی چنین قابلیتی ندارند. تعداد قفل بالاتر میزان امنیت درب را افزایش می دهد. نکته جالب توجه دیگر در خصوص درب های فلزی این است که علاوه بر اینکه عایق صوت، حرارت و برودت هستند، در برابر تغییرات دما در فصول مختلف مقاوم بوده و شکل ظاهری خود را حفظ می کنند.

 

2. قوی بودن قفل نصب شده بر روی درب ضد سرقت


مهم ترین و اصلی ترین جزء درب ضد سرقت، قفل آن است. هر چقدر که درب ضد سرقت از جنس محکمی مثل فولاد ساخته شده باشد و یا به شیوه استاندارد طراحی شده باشد، بدون یک قفل ایمن تفاوتی با درب چوبی معمولی ندارد. ایمن بودن قفل روی درب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 
قفل درب های ضد سرقت به دو دسته تقسیم بندی می شوند: مکانیکی و الکتریکی. در ساخت قفل های مکانیکی از فولاد ضد زنگ یا مس خالص به دلیل مقاومت بالای این نوع از فلز، استفاده می شود. این قفل ها سبک هستند، استحکام بالایی دارند و ضد زنگ زدگی و کهنه شدن هستند. نوع دوم یعنی قفل الکتریکی، حاصل ترکیب قفل مکانیکی و فناوری پیشرفته است. این قفل ها از ضریب ایمنی بالاتری برخوردارند که بسته به سطح امنیتی بودن مکان نصب، مورد استفاده قرار می گیرند، مثلا قفل های کارتی معمولا در هتل ها دیده می شوند یا قفل های شناسایی اثر انگشت در بانک ها یا سایر مکان های فوق امنیتی نصب می شوند.
 امروزه بیشتر از قفل هوشمند برقی یا الکترونیکی برای درب ضد سرقت استفاده می شود. توصیه می شود برای آپارتمانتان از قفل های الکتریکی استفاده کنید. البته لزومی بر فوق امنیتی بودن آن نیست، نوعی را انتخاب کنید که در جلوگیری از ورود سارق به داخل آپارتمان موثر باشد.

 

3. لولای قابل تنظیم در درب ضد سرقت


اگر می خواهید یک درب فولادی ایمن برای واحد خود نصب کنید، به لولاهای آن خوب دقت کنید، لولای درب ضد سرقت از داخل و خارج دیده نمی شود، بنابراین سارق نمی تواند با اهرم کردن لولا درب را باز کند. (البته در درب ضد سرقت ترک، قفل از داخل دیده می شود) مزیت لولای قابل تنظیم این است که توانایی انعطاف با ساختمانی که قرار است درب در آن نصب شود را دارد، در صورتی که لولای جوش داده شده فاقد این ویژگی است. نکته مهم دیگر جنس لولاهاست که باید مرغوب باشد، تعداد کم لولا باعث خارج شدن از حالت تنظیم و رگلاژی می شود. بهترین حالت این است که از تعداد سه لولا و همچنین لولای بلبرینگ دار استفاده شود.

 

4. بسته شدن راحت و بی سر و صدای درب ضد سرقت


یک درب ضد سرقت استاندارد که قرار است پس از نصب به مدت زیادی استفاده شود، راحت و بی سر و صدا با فشار کم انگشت بسته می شود، حتی اگر سال ها از نصب آن گذشته باشد. به این ویژگی در محصولات جدید درب ضد سرقت بیشتر از قبل توجه می شود.

 

5. انتخاب نوع مناسب درب بر اساس خصوصیات مکان نصب  


بررسی نیازهای محیط استفاده در انتخاب درست محصول موثر است، اینکه بدانیم چه درب ضد سرقتی برای کدام محیط ساخته شده، کارآیی محصول و رضایت مصرف کننده را بالا می برد. درب ضد سرقت با در نظر گرفتن پارامترهای محیطی از جمله: رطوبت، صدا، شرایط جوی و یا درصد احتمال سرقت، ساخته می شود، به طور مثال درب ضد سرقت آکوستیک برای مکان های پر سر و صدا مناسب است و مانع از خروج صدا به بیرون از واحد می شود، یا مثلا مشاغلی که با کاغذ یا مواد اشتعال آور سر و کار دارند، بهتر است از درب ضد حریق که چارچوب آن با پنبه نسوز پر می شود استفاده کنند.

جمع بندی

در مجموع برای خرید یک درب ضد سرقت خوب، همان اندازه که تنوع و زیبایی ظاهری مهم است، به ویژگی های فنی محصول نیز باید توجه شود. در مطالب فوق نکات ساده ای بیان شد که مشتری بتواند بدون داشتن اطلاعات تخصصی و با بررسی موردی، با توجه به اولویت های اقتصادی خود، در خرید محصول با کیفیت و استاندارد عملکرد بهتری داشته باشد و امنیت بالاتری را تجربه نماید. در واقع هدف اصلی تولید محصولات ضد سرقت، رسیدن به حداکثر امنیت و آرامش برای مشتریان است. در راستای این هدف، پیگیری و دقت بالای مشتری در خرید محصول، باعث بهبود کیفیت در تولیدات صنعتی آینده خواهد شد.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید