کلاب هاوس چیست و چگونه دعوت نامه بگیریم

کلاب هاوس نام شبکه ی اجتماعی نوظهوری است که سرعت رشد بالایی دارد و توانسته کاربران زیادی از سرتاسر دنیا جذب کند. اما برای نصب و ورود به کلاب هاوس دردسر های بسیاری وجود دارد . ما دراین مقاله به رفع مشکلات نصب و دعوت نامه کلاب هاوس خواهیم پرداخت .
 ۱۴۰۰/۳/۲۴ | ۰۳:۰۰  زمان مطالعه 4 دقیقه
کلاب هاوس چیست و چگونه دعوت نامه بگیریم

کلاب هاوس بر پایه ی گفتگوهای صوتی می باشد در این شبکه ی اجتماعی افراد می‌توانند به‌ طور زنده با یکدیگر صحبت کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. در این اپلیکیشن برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی تنها می‌توانید از صوت برای برقراری ارتباط استفاده کنید نکته‌ای که به باور برخی کارشناسان جنبه «اجتماعی» شبکه‌های اجتماعی را پررنگ کرده است.

کلاب هاوس در آوریل 2020 توسط پل دیویسون و روهان ست راه اندازی شد درست در زمانی که شیوع بیماری کرونا رو به گسترش بود . چیزی که کلاب هاوس را از دیگر شبکه های اجتماعی متمایز میکند این است که بدون متن و عکس و فیلم و تنها از طریق صوت میلیون ها کاربر را شیفته ی خود کرده است .

با اینکه مدت‌زمان بسیار کمی از معرفی نسخه‌ی اندروید کلاب هاوس می‌گذرد، سران این پیام‌رسان صوتی تأیید کرده‌اند که تعداد کاربران کلاب هاوس در اندروید از مرز ۲ میلیون نفر گذشته است.

کلاب هاست چیست ؟

 

چگونه کلاب هاوس را نصب کنیم ؟

  • نسخه ی موبایل کلاب هاوس

در ابتدا کلاب هاوس فقط برای ios  منتشر شده بود و تنها صاحبان گوشی آیفون میتوانستند از این شبکه اجتماعی استفاده بکنند اما مدیران این شبکه اجتماعی چندی پیش تصمیم به انتشار نسخه ی رسمی اندروید کلاب هاوس گرفتند . برای نصب کلاب هاوس مراقب باشید از نسخه های غیر رسمی و نامعتبری که برای اندروید منتشر شده استفاده نکنید .

اگر قصد دانلود و نصب نسخه ی اندروید و آی او اس کلاب هاوس را دارید میتوانید از طریق فروشگاه های معتبر مثل گوگل پلی و اپ استور اقدام کنید .

  • نسخه ی دسکتاپ کلاب هاوس

تا به حال نسخه های غیر رسمی برای دسکتاپ منتشر شده ، پیشنهاد ما به شما این است که تا جایی ممکن است از این نسخه ها استفاده نکنید ، تیم توسعه دهنده ی کلاب هاوس در تلاش است به زودی نسخه رسمی دسکتاپ را برای ویندوز ، مک و لینوکس منتشر کند .

بیشتر بخوانید: علت نصب نشدن واتساپ در گوشی سامسونگ

نحوه ی ثبت نام در کلاب هاوس

در حال حاضر ثبت نام کلاب هاوس بدون دعوت نامه غیر ممکن است در واقع دعوت نامه کلاب هاوس ترفند مدیران این شرکت برای افزایش امنیت و جلوگیری از کاربران فیک است که البته این ترفند باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای کاربران شده . مدیران کلاب هاوس قول دادند که به زودی این مشکل مرتفع خواهد شد .

مراقب کلاهبردان باشید و به این نکته توجه کنید که به هیچ وجه لازم نیست برای گرفتن دعوت نامه کلاب هاوس هزینه ای را پرداخت کنید .

روش های دریافت دعوت نامه

  1. روش اول این است که از یک شخص یا دوستی که خود نیز در این برنامه عضو است و دارای حساب کاربری می باشد بخواهید دعوت نامه کلاب هاوس را برای شما بفرستد.
  2.  با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و تعداد بسیار بالای کاربران راه دیگر برای دریافت دعوت نامه شبکه های اجتماعی است .

میتوانید به کانال های تلگرامی مراجعه کنید و یا به پیج های اینستاگرام مرتبط به کلاب هاوس بروید و یا هشتک clubhouseinvite رو در اینستاگرام دنبال کنید.

راه دیگر فیسبوک است از آنجا که فیس بوک پرکاربردترین پلتفرم رسانه های اجتماعی در جهان است، به احتمال زیاد شما قادر خواهید بود در آن افرادی را که قبلا از کلاب هاوس استفاده کرده اند را پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید.

به این شیوه ها می توانید کد دعوت رایگان کلاب هاوس را بدست بیاورید.

بعد از این که پیام دعوتنامه را دریافت کردید با کلیک بر روی لینک وارد محیط کلاب هاوس میشوید سپس نام کاربری و شماره تلفن را وارد میکنید . در ادامه موضوعات مورد علاقه را انتخاب میکنید و افرادی که دوست دارید را دنبال میکنید .

نحوه ورود و ثبت نام در کلاب هاوس

 

شما می‌توانید خودتان یک اتاق مجازی ایجاد کنید یا به اتاقی بپیوندید که دیگران دارند در آن صحبت می‌کنند. نکته دیگر این است که این اپلیکیشن مکالمات را ضبط نمی‌کند و نمی‌توانید بعدا آن‌ها را گوش دهید، برای همین باید به طور زنده مسائل را دنبال کنید.اگر به موضوعات مشخصی علاقه دارید و نمی‌خواهید گفت‌وگوها را از دست بدهید، می‌توانید هنگام عضویت موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنید و اپلیکیشن وقتی مردم درباره این موضوعات صحبت می‌کنند به شما خبر می‌دهد.
ظرفیت اتاق‌های گفت‌وگوی مجازی این اپلیکیشن ۵ هزار نفر است، لذا اگر فرد بسیار محبوبی در حال حرف زدن باشد شاید جا برای گوش دادن به حرف‌هایش پیدا نشود.

بیشتر بخوانید: چگونه برنامه هایی که نصب نمی شوند را نصب کنیم؟

نحوه ی فرستادن دعوت نامه کلاب هاوس به دیگران 

وقتی که شما عضو کلاب هاوس هستید می‌توانید برای دیگران دعوت‌نامه عضویت بفرستید. برای این کار، علامتی را که شبیه نامه‌ای گشوده‌ شده است لمس کنید. در این صفحه، می‌توانید فهرست مخاطبان دفترچه تلفن خود را بررسی و کسانی را که می‌خواهید دعوت کنید.
تعداد کسانی که می‌توانید دعوت کنید محدود است. در ابتدا، فقط می‌توانید برای ۲ نفر دعوت‌نامه بفرستید. ممکن است در ادامه و به‌واسطه شهرت یا فعالیت‌های شما، ظرفیت ارسال دعوت‌نامه‌تان افزایش یابد.

چگونه در کلاب هاوس برای دیگران دعوت نامه بفرستیم؟

 

فرستادن دعوت نامه کلاب هاوس به دیگران

 

نحوه ی عضویت در کلاب هاوس

 

آموزشی مختصر از نحوه کار با کلاب هاوس

نحوه ی کار با کلاب هاوس

اگر در حال حاضر در اتاقی فعالیت ندارید و برای مثال گفت و گویی که دنبال آن هستید برگزار نمیشود ، برای فراموش‌نکردن، علامتی را که به‌شکل تقویم که در شکل بالا هم مشاهده می کنید لمس کنید تا وارد بخش رویدادهایی که قرار است اتفاق بیفتد بشوید. در این صفحه، از موضوعات و بحث هایی که در آینده نزدیک برگزار میشود با خبر شوید . اگر علامت زنگ را لمس کنید . زمانی که اتاق شروع شد کلاب هاوس یک هشدار یا نوتیفیکیشن به شما میدهد و شما را از این اتفاق با خبر می سازد .چگونه در کلاب هاوس صحبت کنیم؟

اگر بخواهید بعد از عضو شدن در یک اتاق صحبت کنید باید درخواست بدهید. برای این کار، علامت دست را در پایین صفحه ی کلاب هاوس است را لمس کنید زمانی که این کار را انجام دهید هدایت کننده اتاق. می‌تواند درخواست شما را تأیید یا رد کند. در صورت تأیید، میکروفن شما فعال خواهد شد و شما میتوانید نظر خود را پیرو بحث اتاق بیان کنید 
معمولا فقط تعداد مشخصی از افراد می‌توانند صحبت کنند و بقیه فقط می‌توانند گوش دهند. اما می‌توانید دستتان را بالا ببرید و اجازه حرف زدن بگیرید.

  • اضافه‌کردن دیگران به اتاق گفت‌وگو

اگر شما در اتاق خاصی بودید و میخواهید دوست یا هر شخصی را اضافه کنید ، کافی است علامت مثبت را که سمت چپ علامت دست قرار گرفته لمس کنید و از بین افراد، آنهایی را که می‌خواهید انتخاب کنید.

  • ترک ‌کردن اتاق گفت‌وگو

گفت‌وگو‌ها  در کلاب هاوس ممکن است ساعت‌ها طول بکشد، هیچ منعی برای خروج از از اتاق وجود ندارد.برای این فقط کافیست دکمه Leave quietly لمس کنید و از اتاق خارج شوید . 

ایرانی ها در کلاب هاوس 

کاربران ایرانی عموما به بحث های سیاسی و اجتماعی و حوزه ی سرگرمی میپردازند البته حضور افراد شاخص درحوزه های مختلف به استقبال ایرانی ها از این شبکه اجتماعی کمک کرده است . 

جمع بندی 

نکته ی مهمی که باید به اون توجه کنید این است که به سودجویان و کلاهبردان این عرصه توجهی نکنید شما میتوانید به راحتی و بدون پرداخت هزینه ای وارد کلاب هاوس شوید و از آن استفاده کنید فقط کافیست کمی زمان بگذارید و به دنبال دعوت نامه بگردید .
امروز در جهان کلاب هاوس درحال تبدیل شدن رسانه اجتماعی فراگیری شده است که به شما بستری را ارائه می دهد که امکان این رو داشته باشید بدون زحمت نظرات خود را با صدا به اشتراک بگذارید، سوال بپرسید و در زمان مشخص منتظر پاسخ آن باشید، کلاب هاوس رقبای سرسختی دارد که هر یک در آینده می‌تواند کار را برای پیشرفت کلاب هاوس و جذب مخاطب بیشتر، دشوارتر سازد؛ رقبایی که شامل ردیت، توییتر، اسپاتیفای، تلگرام و حتی فیسبوک می‌شوند.
شاید در میان رقبای کلاب هاوس، تلگرام جدی‌ترین رقیب این شبکه اجتماعی صوتی باشد. در حال حاضر تلگرام ویژگی مشابه کلاب هاوس را معرفی کرده و در اختیار کاربران قرار داده است. اکنون کاربران تلگرام می‌توانند در گروه‌هایشان، حالت چت صوتی را فعال کنند و به گفت‌وگو با یکدیگر بپردازند.
امیدوارم از خوندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید .
اگر کاربر کلاب هاوس هستید میتونید تجربه ی خودتون در استفاده از کلاب هاوس با ما در میان بگذارید .

نویسنده : حامد رضائی

لیسانس برق _ طراح انواع سایت وردپرسی _ علاقه مند به برنامه نویسی

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید