3 رکن اصلی بازاریابی در عصر دیجیتال

در دنیای دیجیتال امروز،همه مشتریان هنگام مواجهه با حمایت و طرفداری برند ، برخورد یکسانی نشان نمیدهند. برخی از مشتریان بر ترجیحات شخصی تکیه میکنند و بنابراین حمایت برخی از برند ، برایشان معنی ندارد، در صورتی که بخش های دیگر تمایل بیشتری به سوال کردن و دریافت پیشنهادات دیگران در مورد برندها دارند . این افراد به احتمال زیاد جزو گروه طرفداران پروپاقرص و وفادار برند قرار میگیرند . بنابراین بازاریابان برای افزایش احتمال یافتن حامیان و طرفدارانی برای برند باید در بازاریابی آنلاین و آفلاین به سه گروه تمرکز کنند که در ادامه مقاله با این سه گروه و منفعت هر کدام از اینها برای برند آشنا میشویم :
 ۱۴۰۰/۳/۲۵ | ۰۱:۱۳  زمان مطالعه 7 دقیقه
3 رکن اصلی بازاریابی در عصر دیجیتال

مقدمه : 

بازاریابان برای افزایش احتمال یافتن حامیان و طرفدارانی برای برند ، باید بر جوانان ، زنان و شهروندان اینترنتی ( فعالان اینترنتی ) تمرکز کنند . از نظر اندازه ، تمامی  این بخش ها بسیار سودمند هستند . بنابراین رویکردهای بازاریابی به طور خاص برای جلب آن ها طراحی می شود. اما در نگاهی کلان تر به این سه بخش ، میبینیم که یک رشته و نخ همه آن ها را به هم مرتبط و متصل میکند : می توانیم بگوییم که جوانان ، زنان و شهروندان اینترنتی ، تاثیر گذارترین بخش ها در بازاریابی عصر دیجیتال هستند . در گذشته اقتدار و قدرت از آن افراد بالا رتبه، سالمندان ، مردان و شهر نشین ها بود که این قدرتمداری به دلیل سطح درآمد و قدرت خریدی بود که به طور سنتی داشتند . اما با گذشت زمان ، اهمیت و نفوذ جوانان ، زنان و شهروندان اینترنتی به شدت افزایش یافت . 

به عنوان مثال ، جوانان به خصوص در زمینه های فرهنگی پاپ همچون موسیقی ، فیلم ، ورزش ، تغذیه ، مد و فناوری ، برای بزرگترهای خود روندها را وضع میکنند یا الگوی آنها می شوند. بزرگترهااز وقت و چابکی لازم و کافی برای بررسی کامل فرهنگ پاپ برخوردار نیستند و در نتیجه خیلی ساده دنباله روی جوانان می شوند و به توصیه های آن ها گوش می دهند.

در بسیاری از کشورها ، زنان در خانواده نقش رئیس امور مالی خانواده را بازی می کنند و در انتخاب برندی از میان برندهای محصولات و خدمات ، صدای نرم زنان بر صدای مردان غلبه می کند و می چربد . زیرا اکثر زنان ، صبر و علاقه زیادی به فرآیند جامع تحقیق برای بهترین انتخاب دارند اما این فرآیند در نظر اکثر مردان ، بی فایده یا حتی دردناک است . 

شهروندان اینترنتی نیز بسیار با نفوذ هستند . به عنوان بومی های دنیای دیجیتالی ، آن ها در ارتباط آنلاین با دیگران به منظور اشتراک گذاری اطلاعات ، بسیار باهوش و دانا هستند . اگرچه ، همه اطلاعات به اشتراک گذاری شده ، با ارزش و همه فعالیت های این افراد نیز مولد و سازنده نیست ، با این حال ، آن ها به طور واضح مشتریان باهوش تری هستند .

تحت تاثیر قراردادن جوانان ، زنان و شهروندان اینترنتی به دلیل ویژگی هایی که دارند ، کار آسانی نیست . اما اگر بتوان در آن ها نفوذ کرد، به وفادارترین مدافعان و حامیان برند تبدیل میشوند . حمایت از برند از سوی جوانان ، زنان و به خصوص شهروندان اینترنتی در بازاریابی  بسیار با ارزش تر از سایر گروه هاست . 

جوانان : کسب سهم ذهنی

در بازاریابی ، هدف قرار دادن جوانان بسیار با ارزش است . با توجه به گزارشی از صندوق جمعیت ملل متحد ، در سال 2014 ، 1.8 میلیارد نفر از مردم جهان در بین سنین 10 تا 24 سال قرار داشتند که بیشترین تعداد جوانان در تاریخ بشر را تشکیل می دادند و تعداد آن ها به طور مدوام افزایش نیز خواهد داشت . جالب اینجاست که حدود 90 درصد از آن ها در کشورهای کمتر توسعه یافته زندگی می کنند . بازاریابان به دنبال شناسایی و حل این چالش ها هستند که با هدف ارتباط یافتن با زندگی جوانان و در نتیجه، دسترسی به کیف پول در حال پرتر شدن آن ها ، انجام می پذیرد . 

حتی بازاریابانی که محصولات و خدمات آن ها در درجه اول مشتریان جوان را هدف قرار نمیدهد ، این بازار پر سود را دنبال می کنند . هدف نفوذ در ذهن آن ها از همان انفوان زندگی آن هاست ، هرچند انجام این کار در حال حاضر سودآور نیست . جوانان امروز در آینده ای نزدیک ، به اصلی ترین و احتمالا سودآورترین مشتریان تبدیل خواهند شد .جوانان تاثیر زیادی بر سایر بخش های بازار دارند . اول اینکه ، آن ها پیشگاماتن و پذیرندگان اولیه هستند . جوانان اغلب سرکش و ضد موارد قراردادی هستند . آن ها سعی میکنند محصولات و خدمات جدید را تجربه کنند ، اما این کار از نظر بخش سالخورده تر؛ کار پر ریسک و بیش از حد خطرناکی است . 

بازاریابان برای تبلیغ محصولات جدید ، به وجود و جلب توجه جوانان نیاز دارند . استراتژی جوان پسند اغلب احتمال موفقیت بالایی دارد . زمانی که آیپاد برای اولین بار در سال 2001 معرفی شد ، رنگ و مایه جوان پسند تبلیغات آن به ایجاد پذیرش زودهنگام و موفقیت سریع و در نهایت ، پر فروش شدن آن کمک کرد . 

عکس مربوط به گروه اول جوانان

جوانان آغازگران و مروجان مدها و روندهای جدید هستند. جوانان ، مشتریان نسل کنونی هستند که همه چیز را فورا تقاضا می کنند. هنگام ظهور و مواجه شدن با روندها ، جوانان بسیار چابک عمل می کنند. آن ها به قدری سریع به دنبال یک روند می روند که بازاریابان نمی توانند همپای آن ها پیش بروند . اما جنبه مثبت چابکی جوانان این است که بازاریابان می توانند به سرعت و به دقت ، روندهایی را که ممکن است در آینده نزدیک ، بازار را تحت تاثیر قرار دهند ، شناسایی کنند . اما جنبه مثبت چابکی جوانان این است که بازاریابان میتوانند به سرعت و به دقت ، روند هایی را که ممکن است در آینده نزدیک ، بازار را تحت تاثیر قرار دهند ، شناسایی کنند . 

در حالی که بسیاری از روندهای حمایت شده در بازاریابی از سوی جوانان با توجه به پراکندگی ها و فرقه های موجود در میان جوانان دارای سرنوشت کوتاه و زودگذری هستند ، برخی از روندهای در حال تکامل و شکل گیری ، با مدیریت درست به جریان اصلی تبدیل می شوند. یک مثال در این رابطه جاستین بیبر خواننده پرطرفدار است که در ابتدا به عنوان یک رویداد و روند در یوتیوب ، شهرت بالایی به دست آورد و میلیون ها جوان، اورا دنبال کردند . در دنیای رسانه های اجتماعی هم فیس بوک و توییتر هم مثالی از این مورد می باشد . 

در نهایت اینکه این جوان ها هستند که جریان بازی را تغییر می دهند . در حال حاضر ، آن ها در مورد آنچه در اطرافشان اتفاق می افتد نگرانند و در واقع آن ها یکی از پیشرانان اصلی تغییر در جهان هستند . این نقش ها - اولین پیشگامان ، آغازگران روند و تغییر دهندگان بازی - همگی منجر به این نتیجه می شوند که جوانان کلید ارتقای سهم ذهنی در بازاریابی هستند . بنابراین در بازاریابی ( آنلاین و آفلاین ) اگر برندها به دنبال تاثیرگذاری بر ذهن مشتریان اصل خود هستند در گام اول باید جوانان را متقاعد کنند . 

 

بیشتر بخوانید: شعار های تبلیغاتی جذاب ایرانی

زنان : رشد سهم بازار

در بازاریابی ، دنبال کردن بازار زنان، نه فقط به دلیل تعداد بسیار زیاد جمعیت آن ها ، بلکه به این خاطر که مشخصات این بخش متمایز است ؛ کار منطقی است . جان گری با برجسته کردن تفاوت های روانی میان زنان و مردان، به طور استعاره ای استدلال میکند که " مردان از سیاره مریخ و زنان از سیاره ونوس " آمده اند . تفاوت های ذاتی میان زنان و مردان یکی از موضوعات مطرح در دو حیطه روان شناسی و بازاریابی بوده است . بسیاری از خبرگان ، نظرات خود را بر محوریت بازاریابی زنان قرار داده اند . بسیاری از کمپین های محصولات ، خدمات و بازاریابی به طور خاص برای زنان توسعه یافته اند . 

به طور کلی ، زنان سه نقش را ایفا می کنند . اول از همه ، زنان جمع آوری کنندگان اطلاعات هستند . به گفته مارتابارلتا ، فرآیند تصمیم گیری یک زن با یک مرد متفاوت است . در حالی که مسیر خرید یک مرد کوتاه و مستقیم است ، اما مسیر خرید یک زن ، شبیه مارپیچ است ، حتی اگر حرکت به مرحله بعد انتخاب درستی باشد؛ اغلب به مراحل قبلی برای جمع آوری اطلاعات جدید و ارزیابی مجدد باز می گردد . زنان معمولا ساعت های زیادی از وقت خود را در فروشگا ها، صرف بررسی کیفیت و مقایسه قیمت ها می کنند و ساعت هایی را نیز به جستجوی اینترنتی می پردازند ، در حالی که ، مردان به طور معمول جستجوی خود را محدود می کنند و آنچه می خواهند را در اسرع وقت تهیه می کنند . 

عکس مربوط به زنان از گروه های تاثیر گذار بر برند

نه تنها زنان بیشتر تحقیق می کنند ، در مورد برندها هم بیشتر صحبت می کنند . آن ها به دنبال نظرات دوستان و خانواده خود هستند و با رویی باز از دریافت کمک و مشاوره از دیگران استقبال می کنند . در حالی که ، مردان فقط می خواهند کارها انجام شود ، زنان به دنبال پیدا کردن محصول عالی ، خدمت عالی یا در کل ، راهکار کامل و بی نقص و هستند . در بازاریابی ، ماهیت جمع آوری اطلاعات زنان، دارای مزایایی است . بدین معنی که ارتباطات بازاریابی و اقدامات آموزش به مشتریان زن هدر نمی رود . زنان در واقع به تمام اطلاعات توجه دارند و در نهایت آن را به شکل خلاصه برای دیگران تعریف نیز خواهند کرد . 

به دلیل ویژگی های خاص زنان که تا کنون بیان شد ، آن ها عملا نقش مدیران را در خانواده بازی می کنند . آن ها سزاوار عناوینی همچون رئیس امور مالی، خرید و مدیریت دارایی خانواده هستند . آن ها نه تنها دروازه بان و نگهبان های خانه در برابر ورود اکثر محصولات خانگی از جمله اقلام بزرگ هستند ، بلکه تاثیرگذارترین نقش را در مورد محصولات دیگر همچون خدمات مالی و سرمایه گذاری دارا هستند . گزارش مرکز تحقیقاتی پیو در سال 2008 نشان داد که در 41 درصد از خانواده هایی آمریکایی ، زنان و در 26 درصد از خانواده ها ، مردان تصمیم گیرنده نهایی هستند ( در دیگر خانواده ها ، تصمیمات به طور مساوی با همفکری هم گرفته می شود ) . نقشی که زنان در خانه بازی می کنند به محل های کار نیز گسترش یافته است .

اثر زنان در خانه و در محل کار در حال رشد است . آن ها " گرد آورندگان اطلاعات،خریداران کل نگر و مدیران خانگی" تلقی می شوند . زنان کلید افزایش سهم بازار در بازاریابی دیجیتالی هستند . برای دسترسی به بازارهای حتی بزرگتر ، برندها نیازمند فهم و درک فرآیند جامع تصمیم گیری زنان در گذشته هستند . 

شهروندان اینترنتی : توسعه سهم دلی

مایکل هابن ، که کلمه شهروندان اینترنتی را در اوایل دهه 1990 ابداع کرد ، آن را مردم سراسر مرزهای جغرافیایی تعریف کرد که به توسعه اینترنت به نفع جهانی بزرگتر اهمیت می دهند و به صورت فعال در این راستا فعالیت می کنند . شهرواندان اینترنتی ، شهروندان واقعی دموکراسی تلقی می شوند ، زیرا آن ها میخواهند در توسعه اینترنت نقش داشته باشند . آن ها دنیا را به صورت افقی میبینند ، نه عمودی . محتوایی که در اینترنت ایجاد و به اشتراک گذاشته می شود ، توسط مردم و برای مردم خلق می شود .

همه کاربران اینترنت استحقاق شهروندان اینترنتی نامیده شدن را ندارند . یک سلسله مراتب از کاربران اینترنت وجود دارد ، شامل : غیر فعالان ، تماشاگران ( افرادی که محتوای آنلاین تماشا می کنند و می خوانند ) . عضو شوندگان ، گرد آورندگان ( افرادی که صفحات وب را علامت می زنند یا به اصطلاح تگ می کنند ) ، منتقدان ( افرادی که نظرات و رتبه بندی های آنلاین خود را ارسال می کنند )  و خالقان ( افرادی که به ایجاد و انتشار محتوای آنلاین می پردازند ) . گرد آورندگان ، منتقدان و خالقان ، بهترین شهروندان اینترنتی هستند ، زیرا افرادی هستند که به طور فعال در محیط اینترنت مشارکت می کنند و تنها مصرف کننده در اینترنت نیستند . 

نقش آن ها در اثر گذاری و نفوذ بر دیگران ، به تمایل آن ها برای ارتباط و اتصال همیشگی داشتن و کمک کردن مربوط می شود . شهروندان اینترنتی ، پل های ارتباطی و اتصال دهندگان اجتماعی هستند . آن ها عاشق اتصال و ارتباط هستند . آن ها با یکدیگر صحبت می کنند و در این حین جریان اطلاعاتی میان آن ها تبادل می شود . 

عکس شهروندان اینترنتی

راه های زیادی برای اتصال و ارتباط اجتماعی در اینترنت وجود دارد . محبوب ترین راه ، خدمات شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسانی فوری همچون فیس بوک ، واتساپ ، توییتر ، تامبلر ، اینستاگرام و لینکدین هستند . رابطه و دوستی در این محیط ها و پایگاه ها معمولا به صورت یک ارتباط یک به یک میان دو نفر که همدیگر را می شناسند و به یکدیگر اعتماد دارند، آغاز می شود . این ارتباط اولیه به اتصال میان شبکه های جداگانه دو فرد منجر می شود و در نهایت ، ارتباطات بیشتر و چند به چندی را ایجاد می کند . از آنجا که یک شبکه چند به چند بر مبنای روابط یک به یک ساخته می شود ، یک اجتماع اینترتی معمولا به صورت نمایی رشد می کند و یکی از قوی ترین اشکال اجتماع می شود . 

شهروندان اینترنتی حکم مبلغان را نیز دارند . به دلیل اینکه هویت واقعی کاربران اینترنت آشکار نمی شود ، برخی از آن ها در بیان عقاید خود بسیار بی پرده رفتار می کنند . جنبه منفی این موضوع ، ظهور مزاحمان سایبری ، اوباش اینترنتی و متنفران روی اینترنت است . با این حال جنبه مثبت ظهور مبلغان برند است . در دنیای اینترنت ما دنبال کنندگان ، طرفداران و دوستان را میشناسیم . هنگامی که آن ها در مورد یک برند ، شور و احساس خوبی داشته و به آن متعهد باشند ، شهروندان اینترنتی به مبلغان و عاشقان برند تبدیل می شوند . 

علاوه بر این ، مبلغان ، داستان سرایان و نقل کنندگان برند نیز هستند که اخبار در مورد برندها را در شبکه های خود پخش می کنند . آن ها داستان های معتبری از نظر یک مشتری ارائه می کنند - نقشی که تبلیغات هرگز نمی تواند انجام دهد . از آنجا که شهروندان اینترنتی نسبت به دیگر کاربران اینترنت ، توجه عموم را بسیار بیشتر جذب می کنند ، اثر و نفوذ بسیار زیادی دارند . 

شهروندان اینترنتی همکاران تولید محتوا نیز هستند . آن ها به این دلیل شهروندان اینترنتی نامیده می شوند که همچون شهروندان خوب در رشد کشور خود سهم دارند و کمک رسان هستند . آن ها به توسعه اینترنت کمک می کنند . با استفاده از برچسب ها و تگ ها ، اطلاعات در اینترنت بهتر سازمان می یابد و جستجوی محتوای با کیفیت برای دیگران آسان تر می شود . براساس رای گیری برای وب سایت ها ، شهروندان اینترنتی ، وب سایت های با کیفیت را به دیگران توصیه می کنند . 

با رشد تصاعدی اجتماع های شهروندان اینترنتی ، براساس ارتباطات عاطفی و متقابلا سودمند ، آن ها کلید افزایش سهم دلی برند و به عبارتی توسعه سهم یک برند در دل ها هستند . شهروندان اینترنتی بهترین تقویت کنندگان تبلیغات  دهان به دهان نیز هستند . پیام برند در صورت دریافت مهر تایید شهروندان اینترنتی ، همراه با ارتباطات اجتماعی جریان می یابد.

جمع بندی : 

کسب و کارها مدت ها جوانان ، زنان و شهروندان اینترنتی را مورد بررسی و مطالعه قرار داده اند ، اما معمولا به صورت بخش های مشتری جداگانه . بنابراین ، قدرت جمعی آن ها به خصوص به عنوان تاثیر گذارترین بخش ها در عصر دیجیتال کامل بررسی نشده است . 

جوانان ، افراد پیشگام در استفاده از محصولات و فناوری های جدید هستند ؛ اما در برابر روندهایی که دنبال می کنند قبیله ای و پراکنده هستند . در نهایت اینکه آن ها تغییر دهندگان بازی هستند  . زنان به عنوان گرد آورندگان اطلاعات و خریداران جامع و کل نگر عملا مدیران خانواده ، مدیر ارشد امور مالی ، مدیر خرید و مدیر دارایی خانواده محسوب می شوند . در نهایت شهروندان اینترنتی ، ارتباط برقرار کنندگان و پل های ارتباطی اجتماعی هستند ، زیرا آن ها ارتباطات زیادی برقرار می کنند ، صحبت می کنند و با همسالان خود در ارتباطند و اطلاع رسانی میکنند. آن ها مبلغان و همکاران تولید محتوا در دنیای آنلاین نیز هستند . 

جوانان ، زنان و شهروندان اینترنتی در کنار هم ، کلید و رکن اصلی بازاریابی در عصر دیجیتال هستند . 

 

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
Where you can buy Louis Vuitton imitazioni Louis Vuitton taschen replica:

Louis Vuitton Handbags Replica Louis Vuitton Handbags Replica Fake Jewelry Online Louis Vuitton Handbags Replica Fake Jewelry Online High Quality Replica Watches Fake Jewelry Online High Quality Replica Handbags Louis Vuitton Handbags Replica Louis Vuitton Handbags Replica Fake Louis Vuitton Bags Handbags Replica Louis Vuitton Handbags Replica High Quality Replica Handbags High Quality Replica Handbags Louis Vuitton Handbags Replica Fake Jewelry Online Fake Louis Vuitton Bags Louis Vuitton Handbags Replica Louis Vuitton Handbags Replica Louis Vuitton Handbags Replica High Quality Replica Handbags Louis Vuitton Handbags Replica Fake Jewelry Online Louis Vuitton Handbags Replica High Quality Replica Watches Louis Vuitton bags Replica Fake Jewelry Online High Quality Replica Handbags High Quality Replica Handbags Louis Vuitton bags Replica Louis Vuitton Handbags Replica Louis Vuitton Handbags Replica Louis Vuitton Handbags Replica Louis Vuitton Handbags Replica Louis Vuitton Handbags Replica Fake Jewelry Online Louis Vuitton Handbags Replica Louis Vuitton Handbags Replica Fake Louis Vuitton Bags Louis Vuitton Handbags Replica High Quality Replica Handbags High Quality Replica Handbags High Quality Jewelry Replica Replica Jewelry Online High Quality Replica Handbags Fake Louis Vuitton Bags Fake Jewelry Online Louis Vuitton Handbags Replica High Quality Replica Handbags