آموزش گام به گام ساخت جیمیل

در این مقاله یک آموزش تصویری از ساختن جیمیل Gmail را برای شما تنظیم کردیم که با دنبال کردن آن می توانید در پایان یک جیمیل برای خود بسازید. با ما همراه باشید.
 ۱۳۹۸/۷/۲۸ | ۱۷:۱۰  زمان مطالعه 3 دقیقه
آموزش گام به گام ساخت جیمیل

آموزش ساخت جیمیل به صورت تصویری و ساده از طریق گوشی و کامپیوتر: روش‌های مختلفی برای ارتباطات از طریق اینترنت وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها جیمیل است. برای ارسال ایمیل به هر فردی که در یکی از سرویس‌های ارائه‌دهنده دارای یک حساب کاربری باشد می‌توانید پیام بفرستید. جیمیل (Gmail) نام سرویس ایمیل گوگل است. با ما همراه باشید تا آموزش ساخت جیمیل را به صورت مرحله به مرحله شرح دهیم.

معرفی جیمیل

جیمیل یکی از سرویس‌هایی است که توسط گوگل ارائه شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت رایگان ایمیل ارسال یا دریافت کنند. جیمیل در سال 2004 راه‌اندازی شد، ولی از سال 2009 به صورت رسمی شروع به کار کرد. ارسال هر نوع پیام متنی و چند رسانه‌ای در جیمیل امکان‌پذیر است و این سرویس 10240 مگابایت فضا را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. البته با پرداخت هزینه می‌توان آن را تا 16 ترابایت نیز ارتقا داد. سرعت و امنیت  شبکه جیمیل در ارسال ایمیل باعث محبوبیت آن شده است. همچنین تکنیک برنامه نویسی ای جیکس برای مشاهده صفحات وب بدون نوسازی در جیمیل از دیگر قابلیت‌هایی است که این سرویس در آن پیشگام بوده است. حال چگونه می‌توان یک سرویس جیمیل ساخت؟

مراحل ساخت جیمیل

ساخت جیمیل راحت و ساده است. برای ساخت گوگل اکانت یا جیمیل باید مراحل زیر را در دسکتاپ خود دنبال کنید.

وارد وب سایت www.gmail.com شوید و در صفحه‌ای که باز می‌شود مانند تصویر زیر روی Create account کلیک کنید.

مراحل ساخت جیمیل - سایت جت

یک صفحه جدید باز می‌شود که باید اطلاعات هویتی خود را در آن وارد کنید و پسورد یا رمز عبور خود را تعیین کنید. همچنین باید یک آدرس مورد قبول برای جیمیل خود تعیین کنید. این آدرس نباید قبلا استفاده شده باشد. در تصویر زیر بخش‌های ستاره‌دار را پر کنید. رمز عبور را وارد کرده و در مستطیل مقابل، آن را تکرار کنید. سپس گزینه next را کلیک کنید.

مراحل ساخت جیمیل - سایت جت

اگر پسورد خود را به اندازه کافی ایمن انتخاب کرده باشید، به صفحه بعد می‌روید. در این صفحه، باید شماره موبایل خودتان را وارد کنید. همچنین روز، ماه و سال تولد میلادی را وارد کنید. اگر جیمیل دیگری دارید، آن را هم به عنوان اطلاعات بازیابی وارد کنید. در مستطیل آخر جنسیت خود را تعیین کنید و روی next کلیک کنید.

مراحل ساخت جیمیل - سایت جت

در این مرحله باید شماره تماستان را تایید کنید. اگر شماره‌ای که وارد کرده‌اید صحیح است روی گزینه send کلیک کنید و در غیر این صورت به عقب برگردید و شماره را تصحیح کنید.

یک پیام حاوی کد تایید (Verification code) است برای شما ارسال می‌شود که باید آن را وارد کرده و روی verify کلیک کنید.

مراحل ساخت جیمیل - سایت جت

در این مرحله گوگل از شما می‌خواهد در صورت تایید خدمات بیشتری را با استفاده از شماره موبایلتان ارائه دهد. اگر موافق هستید " Yes,I'm in " و در غیر این صورت " Skip "را کلیک کنید.

مراحل ساخت جیمیل - سایت جت

در مرحله آخر باید قوانین گوگل را تایید کنید. صفحه‌ای روبروی شما باز می‌شود که پس از مطالعه کامل آن باید روی " I agree " کلیک کنید تا ساخت جیمیل به اتمام برسد و بتوانید از حساب کاربری گوگلتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : فیسبوک چیست

آموزش ساخت جیمیل با گوشی

برای ساخت جیمیل با گوشی تفاوت‌های جزئی وجود دارد. بسته به مدل گوشی‌تان ممکن است مسیرهای دسترسی نیز فرق داشته باشد. حال اساس ساخت جیمیل را می‌دانید، اما برای ساخت جیمیل در گوشی موبایلتان باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. اپلیکیشن تنظیمات را در گوشی‌تان باز کنید.
  2. به قسمت حساب‌ها یا Accounts بروید و گزینه افزودن حساب یا Add account را کلیک کنید.
  3. گوگل و بعد از آن Create Google Account را انتخاب کنید.
  4. نام خود را بنویسید و به صفحه بعد بروید. تاریخ تولد و جنسیت خود را وارد کنید و روی گزینه next کلیک کنید.
  5. در مرحله بعد نام یک نام کاربری برای خود انتخاب کنید و next را کلیک کنید.
  6. یک رمز عبور حداقل 8 کاراکتری انتخاب کنید و آن را تایید کنید و به صفحه بعد بروید.
  7. در این صفحه می‌توانید استفاده از شماره موبایل خود را تایید کنید یا آن را با زدن گزینه skip نپذیرید.
  8. در صفحه بعد با پذیرفتن قوانین گوگل، حساب جیمیل شما فعال می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

حذف اکانت جیمیل

ممکن است به هر دلیلی قصد داشته باشید اکانت جیمیل خود را حذف کنید. این کار بسیار ساده است ولی باید بدانید که تمام اطلاعات، اشتراک‌ها، تقویم گوگل و… را که در این حساب کاربری خود داشتید، حذف می‌شوند. اگر به این اطلاعات نیاز دارید می‌توانید قبل از دیلیت اکانت جیمیل، از اطلاعات آن بکاپ بگیرید. برای حذف اکانت باید مراحل زیر را دنبال کنید.

آموزش حذف اکانت جیمیل - دیلیت اکانت جیمیل

  1. به صفحه تنظیمات اکانت گوگل خود وارد شوید.
  2. در بخشی که Account Preferences نام دارد گزینهDelete Account or Services را وارد کنید.
  3. بر روی Delete Google account and data کلیک کنید. سپس با گزینه‌ای برخورد می‌کنید که می‌توانید کار بک آپ گیری از برخی اطلاعات خود را انجام دهید. اگر قبلا بکاپ تهیه کرده‌اید نیازی به این کار نیست ولی اگر به اطلاعات خاصی نیاز دارید می‌توانید یک بک آپ از اطلاعات مورد نیازتان تهیه کنید تا آن‌ها را از دست ندهید.
  4. سپس به پایین صفحه بروید و دو باکس تایید شرایط و قوانین گوگل را تیک بزنید.
  5. در این مرحله Delete Acoount را کلیک کنید تا حذف اکانت گوگل یا جیمیل‌تان پایان پذیرد.

بیشتر بخوانید : آموزش ایمیل مارکتینگ

جمع بندی

ایجاد و حذف کردن یک حساب کاربری در گوگل کار بسیار ساده‌ای است که می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید؛ اما در عوض امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و کمک می‌کند تا برای ارتباطات خود با دنیای اطراف به ابزاری قدرتمند مانند جیمیل دسترسی داشته باشید. حتی می‌توان با ساخت جیمیل با دوستان خود وارد گپ شوید و یک گفتگوی آنلاین با آن‌ها داشته باشید.

اطلاعاتی که در جیمیل خود دارید محرمانه است و افراد دیگر بدون استفاده از نام کاربری و رمز عبور که خودتان تعیین می‌کنید، نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. به راحتی می‌توانید فایل‌های مختلف را برای دیگران بفرستید.

نویسنده : حامی غفاری

حامی غفاری هستم؛ مدیر محتوای وب 24. عاشق مطالعه و تولید محتوا در حوزه‌های تکنولوژی، خودرو، دیجیتال مارکتینگ و ورزش. همیشه از آگاهی دادن و ارائه محتوای کاربردی به دیگران لذت می‌برم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید