بهترین تفریحات کیش از نظر مسافران

مروارید خلیج فارس، کیش، از دیرباز مورد توجه مردم ایران برای خوشگذرانی و ساختن خاطرات فراموش‌نشدنی قرار گرفته است. با رزرو بلیط کیش و سفر با هواپیما به این جزیره‌ی شگفتی‌ساز می‌توانید طلوع و غروب خورشید را در کنار کشتی به گل نشسته‌ی یونانی و ساختمان‌ها و ماشین‌های لوکس و تفریحات آبی متنوع تماشا کرده و در قلب و خاطرات خود، ثبت کنید. در ادامه به معرفی بهترین تفریحات این جزیره‌ی زیبا خواهیم پرداخت.
 ۱۴۰۳/۲/۱۶ | ۰۹:۲۱  زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین تفریحات کیش از نظر مسافران

مروارید خلیج فارس، کیش، از دیرباز مورد توجه مردم ایران برای خوشگذرانی و ساختن خاطرات فراموش‌نشدنی قرار گرفته است. با رزرو بلیط کیش و سفر با هواپیما به این جزیره‌ی شگفتی‌ساز می‌توانید طلوع و غروب خورشید را در کنار کشتی به گل نشسته‌ی یونانی و ساختمان‌ها و ماشین‌های لوکس و تفریحات آبی متنوع تماشا کرده و در قلب و خاطرات خود، ثبت کنید. در ادامه به معرفی بهترین تفریحات این جزیره‌ی زیبا خواهیم پرداخت.

تفریحات آبی هیجان‌انگیز در کیش

جزیره‌ی کیش به دلیل قرارگیری در موقعیت عالی از نظر آبی و داشتن آب‌وهوای مطلوب، یکی از بهترین موقعیت‌ها را برای احداث تفریحات آبی دارد. جزیره‌ی کیش برای جذب توریست و فراهم کردن شرایط مناسب اوقات مفرح، از امکانات آبی زیادی برخوردار شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

پاراسل‌ها

اگر به دنبال شور و هیجانی هستید، که تجربه‌ی متفاوتی از ارتفاع و دریا را برای شما به همراه داشته باشد، از پاراسل‌ها غافل نشوید.  تجربه‌ای که شما را به ارتفاع 150 متری سطح آب برده و حس قدم زدن را بین آسمان‌، دریا و ساحل برایتان فراهم می‌کند.

 اسکوتر‌های زیردریایی 

 اسکوتر‌های زیردریایی این امکان را به شما می‌دهند که بدون هیچ  تجربه‌ای از غواصی، به زندگی زیر آب نزدیک شده و شور و هیجان زندگی زیر آب را تجربه کنید. دریای نزدیک به ساحل‌های کیش دریایی شفاف است که دیدن زندگی زیر آن، هیجان عجیبی دارد.

فلای‌بورد

اگر از کودکی شوق و آرزوی پرواز را در سر داشته‌اید می‌توانید با فلای‌بورد‌ها که با پمپاژ حجم زیادی از آب می‌توانند ارتفاع بگیرند، رویای کودکی خود را محقق سازید. فلای‌بوردها به شما حس قدرت و پمپاژ آدرنالین در بدن را هدیه می‌دهند‌.

موج‌سواری و پدل‌بوردها

اولین سایت موج‌سواری در ایران در کیش واقع شده است. موج‌های خروشان سو‌احل این جزیره در جدیدی برای امتحان کردن ورزش‌ها و تفریحات آبی را به روی شما باز می‌کنند. کیبل اسکی، کایت اسکی و کایت‌بوردینگ از انواع موج‌سواری هستند. کایت‌بوردینگ با ترکیب پاراگلایدر و اسکی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را به شما هدیه می‌دهد.

پارک دلفین‌ها

پارک دلفین‌ها که از سال 1384 شروع به فعالیت کرده توانسته است گردشگران زیادی را به خود جذب کند. این مجموعه‌ی 100 هکتاری شامل دلفین، پنگوئن و پستاندارانی همچون شیر دریایی، گراز دریایی و گربه‌ی دریایی است. 
همچنین در کنار حیوانات، از جاذبه‌های طبیعی موجود این پارک نیز می‌توان نام برد:

  • درخت نخل و لور
  • اکالیپتوس و آکاسیا
  • انواع کاکتوس

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن یا اوشن‌پارک با امکانات به‌روزی که دارد یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران در خاورمیانه برای تجربه‌ی لذت یک پارک آبی است. این پارک آبی تجربه‌ی بازی‌های هیجان‌انگیز را در کنار یک نوشیدنی خنک و حمام آفتاب به شما خواهد بخشید.

پارک آبی اوشن

طبیعت بکر کیش

با وجود تمام پیشرفت‌هایی که در جزیره‌ی کیش صورت گرفته است، هنوز می‌توانید در برخی قسمت‌های این جزیره‌ی تجربه‌ی دیدن یک طبیعت بکر را داشته باشید. در ادامه به طبیعت بکر کیش خواهیم پرداخت.

جزیره‌ی هندورابی

جزیره‌ی کیش در سال 908 هجری در اشغال پرتغالی‌ها بوده و جزیره‌ی هندورابی به عنوان پایگاه لشکری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت. هنوز در بسیاری نقاط این جزیره می‌توانید آثار حضور پرتغالی‌ها را ببینید و به دنیای تاریخی بازگردید. برای دسترسی به این جزیره باید از کشتی‌های مسافربری استفاده کنید.

درخت سبز، کهنسال‌ترین درخت سبز کیش

درخت سبز کیش به عنوان کهن‌سال‌ترین درخت این جزیره در نزدیکی شهر حریره قرار داشته و مردم محلی بر این باورند که با بستن پارچه به دور تنه‌ی این درخت و آرزو کردن، می‌توانند آرزو‌های خود را برآورده سازند؛ به همین دلیل، زمانی که از این درخت 500 ساله بازدید می‌کنید، پارچه‌های زیادی را به دور آن خواهید دید.

دره‌ی پرتغالی‌ها

همان‌طور که اشاره کردیم، جزیره‌ی کیش در اشغال پرتغالی‌ها بوده است و می‌توانید با بازدید از دره‌ای معروف به دره‌ی پرتغالی‌ها، از طبیعت بکر و تاریخی بهره‌مند شوید؛ بکر بودن این منطقه به دلیل وجود آب‌های سطحی است و اگر علاقه‌مند به طبیعت باشید، هرگز نباید از بازدید از دره‌ی پرتغالی‌ها غافل شوید.

پایاب کیش

پایاب در واقع همان کانال و دهلیزی است که با شیب تند و چندین پله، دسترسی به قنات‌ها را برای مردم فراهم می‌کند. پایاب کیش با قدمت 2000 ساله‌ای که دارد، به تازگی مرمت شده و امکان بازدید برای عموم آزاد شده است.

پایاب کیش

خرید در بازارهای متنوع کیش

یکی از اهداف مهم در سفر، خرید کردن است و کیش به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی کشور از این قافله جا نمانده است. شما در کیش بازارهای کوچک و بزرگی را پیدا خواهید کرد که می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در آن‌ها پیدا کنید. در ادامه به بررسی برخی از این بازار‌ها و پاساژها خواهیم پرداخت.

پردیس کیش

این بازار از قدیمی‌ترین بازارهای خرید در کیش به شمار می‌رود. در قسمت اول این بازار که در دو طبقه با 200 مغازه ساخته شده است، شما می‌توانید انواع لباس‌های مورد نیاز خود را خریداری کرده و در آخر با یک چای با منظره‌ی آب‌نمای قسمت دوم این بازار، خستگی را از بدن خود به در کنید. بین این دو بخش بازار پردیس تونلی قرار گرفته است که به شما امکان دسترسی آسان و سریع، به بخش دوم را خواهد داد. در بخش دوم بازار پردیس که بیشتر برای خرید لوازم خانگی مناسب است شما از امکانات و فضای زیبایی بهره‌مند خواهید شد و بدون خستگی می‌توانید خریدهای خود را انجام دهید.

دیپلمات

یکی دیگر از بازارهای بزرگ جزیره‌ی کیش، مرکز خرید دیپلمات است که با 5 طبقه و 119 مغازه یکی از مقاصد مهم تجاری به شمار می‌رود. در این مرکز خرید، شما با طیف وسیعی از مغازه‌های لباس‌فروشی سر و کار خواهید داشت و اگر خوب بگردید از برندهای معتبر دنیا نیز در این بازار پیدا خواهید کرد. قرارگیری این بازار در نوار ساحلی، منظره‌ای زیبا از دریا را به شما خواهد داد که می‌توانید از طبقه‌ی پنجم و فودکورت، تجربه‌ی زیبایی از آن داشته باشید.

ونوس

بازار ونوس کیش نیز از قدیمی‌های فروش در جزیره‌ی کیش به شمار می‌رود که با دو طبقه مملو از مغازه، بیشتر تمرکز خود را روی لباس زنانه گذاشته و میزبان بسیاری از خریداران است؛ اما اگر به دنبال خرید لباس‌های برند هستید قید بازار ونوس را بزنید. بازار ونوس یکی از بازارهای با قیمت اقتصادی جزیره‌ی کیش به شمار می‌رود. وجود فضای بازی کودک و مکانی برای رفع خستگی خریداران، از دیگر ویژگی‌های مثبت این بازار هستند.

دیگر بازارهای کیش

در ادامه لیستی از دیگر بازارهای کیش برای شما تهیه کرده‌ایم که شما می‌توانید در سفرتان به کیش سری به آن‌ها زده و خریدهای خود را انجام دهید و سوغاتی بخرید:

  • مرکز خرید مریم
  • مرکز خرید تجاری کیش
  • مرکز خرید پادنا کیش
  • مرکز خرید صدف کیش
  • مرکز خرید دامون
  • مرکز خرید سارینا
  • مرکز خرید رویا مال کیش
  •  مرکز خرید کوروش
  • مرکز خرید پانیذ
  • مرکز خرید مروارید کیش
  • بازار زیتون کیش
  • بازار عربها کیش
  • بازار مرجان کیش

کشتی یونانی کیش

 تفریحات شبانه

جزیره‌ی کیش امکانات و تفریحات شبانه‌ی متنوعی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است که مسافرین بتوانند بهترین تجربه‌ی سفر را در هر لحظه، از این جزیره داشته باشند. در ادامه به تفریحات شبانه‌ای که می‌توانید در جزیره‌ی کیش داشته باشید، پرداخته‌ایم.

پارک ساحلی مرجان

پارک ساحلی مرجان با امکانات ویژه و مناظر زیبایی که برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند، مقصد بسیاری از مسافران بوده است. در این پارک ساحلی می‌توانید از سواحل بی‌نظیر آن در کنار آب‌های آرام خلیج‌فارس، نهایت لذت را ببرید و تنی به آب بزنید. این پارک با تنوع طبیعتی که دارد اجازه نمی‌دهد حوصله‌ی شما سر برود و با زیرساخت‌های متنوع ورزشی، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مناطق باربیکیو، برای هر تفریح شبانه‌ای آماده خواهد بود.

اسکله تفریحی کیش

این اسکله‌ی تفریحی که یکی از بزرگ‌ترین‌ها در ایران به شمار می‌رود، میزبان بسیاری از مسافرین برای بازدید و دیدن آرامش دریا در شب است. به این موارد، برگزاری مراسم‌هایی مثل کنسرت، آتش‌بازی و مسابقات ورزشی را نیز بیفزایید که لذت بودن در این اسکله را دو چندان می‌کنند. استفاده‌ی مسافران از این اسکله در تابستان به بیشترین حد خود رسیده و در گرمای تابستان میزبان بسیاری از بازدیدکنندگان است.

کشتی یونانی کیش

دیدن صلابت کشتی به گل نشسته در تاریکی شب، یکی از زیباترین صحنه‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید. این کشتی که به گفته‌ی موخران از 270 سال قبل از میلاد تا الان در جزیره‌ی کیش به گل نشسته است، از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید در لیست تفریحات شبانه‌ی خود در جزیره‌ی کیش قرار دهید.

دیگر تفریحات شبانه‌ی کیش

از دیگر تفریحاتی که می‌توانید در شب‌های کیش تجربه کنید، می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • پارک شهر کیش
  • شهر زیرزمینی کاریز
  • گذر هنرمندان کیش

رستوران‌های کیش با موسیقی زنده

یکی از نقاط قوت جزیره‌ی کیش که بسیاری از مسافران را به سمت خود جذب می‌کند، رستوران‌هایی با موسیقی زنده‌ است که می‌توانید تجربه‌ی خوردن غذایی خوشمزه را با نوای زنده‌ی موسیقی تجربه کنید. در ادامه به رستوران‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که با موسیقی زنده، از شما استقبال می‌کنند.

رستوران‌های شاندیز صفدری ساحلی

یکی از بهترین رستوران‌های کیش با موسیقی زنده که هر ساله توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب می‌کند، این رستوران است. رستوران های شاندیز صفدری ساحلی ادعا می‌کند که برگزارکننده‌ی بزرگ‌ترین کنسرت‌های کیش بوده و با ظرفیت 1000 نفری و سن بزرگ، این ادعا آن‌چنان هم دور از ذهن نیست.

رستوران کوکولاژ در کیش

رستوران کوکولاژ که قبلا با نام‌های طوطی فروتی، توتی فروتی و رستوران 360 کیش فعالیت داشته است، امروزه با قرارگیری در نوار ساحلی کیش، یکی از مقاصد مهم غذایی مسافران کیش است. منوی متنوع و موسیقی زنده‌ای که این رستوران به شما ارائه می‌کند، باعث شده است تا به سرعت جای خود را در دل مهمانان پیدا کند.

رستوران خرچنگ

غذای باکیفیت رستوران خرچنگ در کنار موسیقی زنده‌ی آن یکی دیگر از رستوران‌های مورد توجه مسافران را ساخته است. در این رستوران شما می‌توانید از خدمات جالبی مثل طراحی حنا نیز بهره‌مند شده و به یادگار، طرحی از مسافرت کیش با خود داشته باشید.

تفریحات خانوادگی در کیش

بسیاری از کسانی که به این جزیره سفر می‌کنند به دنبال داشتن اوقاتی آرامش‌بخش در کنار خانواده‌ی خود هستند و جزیره‌ی کیش به فکر این خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها بوده و امکانات تفریحی خانوادگی را برای آنان فراهم کرده است. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت:

شهربازی هایلند کیش

اگر به صورت گروهی و خانوادگی به کیش سفر کرده‌اید، این شهربازی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد که با امکانات تفریحی بسیاری که دارد، هیجان را به کانون خانواده‌ی شما هدیه می‌دهد. معروف‌ترین وسایل بازی در این شهربازی قایقرانی در رودخانه مصنوعی، چرخ‌گشت‌های بزرگ، توربو شهربازی، بولینگ، تیراندازی و ترامپولین‌های بزرگ هستند. به این موارد رستوران‌های متنوع را نیز بیفزایید که در پایان شب می‌توانند حسن ختام یک شب خاطره‌انگیز باشند.

بولینگ مریم کیش

یکی از فعالیت‌های مفید و تفریحی که می‌توانید با خانواده‌ی خود در جزیره‌ی زیبای کیش تجربه کنید، بولینگ مریم است که با ارائه‌ی امکانات مدرن و تیمی متخصص، بر قابلیت‌های ورزشی شما اثر گذاشته و تمرکزتان را به چالش می‌کشد.

تله‌کابین مکامال کیش

تله‌کابین مکا‌مال که از بزرگ‌ترین تله‌کابین‌ها در جهان با طول 2700 متر و ارتفاع 90 متری از سطح دریا به شمار می‌رود، میزبان بسیاری از بازدیدکنندگان خارجی و ایرانی بوده است. شما می‌توانید از مناظر سبز و شهر زیبای کیش در کنار خانواده‌ی خود بهره‌مند شده و یک شب خاطره‌انگیز را برای آنان بسازید.

تفریحات رایگان کیش

حالا که از تفریحات کیش گفتیم، باید تفریحات رایگان را نیز از نظر بگذرانیم. در ادامه لیستی از تفریحات رایگان کیش را خواهید دید که می‌توانید با استفاده از آن، تجربه‌ی سفری کم‌خرج و مفرح را داشته باشید، می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد:

  • شهر حریره
  • پارک ساحلی مرجان
  • پارک ساحلی سیمرغ
  • پارک شهر کیش
  • اسکله میر مهنا
  • باغ‌راه ایرانی
  • درخت انجیر معابد
  • نخلستان باغ بهشت کیش
  • کشتی یونانی کیش
  • ساحل خانوادگی کیش

توصیه‌های مسافران برای تجربه بهترین تفریحات در کیش

بد نیست سری به نظرات مسافران بزنید تا بتوانید با توجه به توصیه‌های آن‌ها سفر بهتری را تجربه کنید:

  • تجربه محلی: به جای تمرکز بر فعالیت‌های گردشگری رایج، سعی کنید تجربه‌های محلی و فرهنگی بیشتری داشته باشید.
  • حفظ حیات‌وحش: در صورتی که به مناطق حیات‌وحش محلی می‌روید، به حیوانات محلی احترام بگذارید.
  • خرید هدایای محلی: به عنوان یک یادگاری از سفر، برای خرید هدایای محلی برای خانواده و دوستان اقدام کنید.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید