تلویزیون سامسونگ چند اینچی بخریم؟

در انتخاب سایز تلویزیون مناسب عوامل زیادی از جمله نوع صفحه نمایش، فضای قرارگیری و قیمت تأثیر گذار هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی عوامل فوق بپردازیم
 ۱۴۰۳/۲/۱۲ | ۱۱:۵۸  زمان مطالعه 3 دقیقه
تلویزیون سامسونگ چند اینچی بخریم؟

 
با توجه به رشد فناوری، ارتباطات و همچنین اهمیت جایگاه رسانه در دنیای امروز، تلویزیون ها یکی از ضروری ترین لوازم زندگی ما می باشند. احتمالا شما نیز هنگام خرید تلویزیون، با مدل های زیادی مواجه شده اید که با توجه به امکانات و تکنولوژی های به کار رفته و همچنین سایز محصول، قیمت های متفاوتی دارند. در چنین مواقعی به جای تصمیم گیری هیجانی، بهتر است با آگاهی و داشتن اطلاعات، اقدام به خرید فرمایید. یکی از موارد مهم و قابل توجه، سایز تلویزیون است. با توجه به تکنولوژی ساخت، قابلیت ها و قیمت تلویزیون سامسونگ در حال حاضر این شرکت درصد بالایی از بازار صوتی و تصویری ایران را در اختیار دارد، در این مقاله به شما راهکارهایی را ارائه می دهیم تا بتوانید هنگام خرید تلویزیون سامسونگ، انتخاب درست و تجربه رضایت بخشی داشته باشید.

قیمت تلویزیون سامسونگ

همان طور که می دانید اندازه تلویزیون ها برحسب اینچ بیان می شود که هر اینچ برابر با 2.54 سانتیمتر است. برای اندازه گیری، باید قطر صفحه را اندازه بگیریم. یعنی از گوشه بالای سمت راست تا گوشه پایین سمت چپ. توجه داشته باشید که منظور اندازه صفحه نمایش است و قاب و حاشیه را در نظر نمی گیریم. برای انتخاب اندازه تلویزیون در موقع خرید، باید سه عامل را مد نظر قرار داد:

  • نوع صفحه نمایش 
  • فضای قرار گیری ( فاصله شما از تلویزیون، زاویه دید و متراژ محیط) 
  • قیمت 

نوع صفحه نمایش

بعنوان یک عامل تعیین کننده ، هنگام انتخاب سایز تلویزیون، نوع صفحه نمایش را در نظر داشته باشید. شرکت سامسونگ تلویزیون هایی با صفحه نمایش  HD، FULL HD، 4K و یا 8K را ارائه داده است. که به ترتیب ذکر شده، رزولوشن و وضوح تصویر افزایش می یابد. هر چه رزولوشن بالاتر باشد تعداد پیکسل ها بیشتر و در نتیجه تصویر بهتر و طبیعی تری خواهیم داشت. به صورت یک قاعده کلی، زمانی که اندازه تلویزیون بزرگتر می شود، باید تعداد پیکسل ها یا همان رزولوشن هم بیشتر شود. به همین دلیل است که هنگام خرید تلویزیون صفحه بزرگ، توصیه می‌شود کیفیت تصویر با وضوح بالا مانند 4K بخرید. در تلویزیون های کوچک رزولوشن های پایین هم پاسخگو است مثلا کیفیت تصویر یک تلویزیون 32 اینچ اگر HD هم باشد مشکلی ایجاد نمی کند، اما برای تلویزیون های بزرگ مثل 75 اینچی باید کیفیت 4K و 8K خریداری شود. اگر وضوح تلویزیون شما بالا باشد بدون اینکه بخواهید با پیکسل‌های آزاردهنده تصاویر روی صفحه نمایش مقابله کنید، می‌توانید نزدیک‌تر به تلویزیون بنشینید. این بدان معنی است که شما می‌توانید در مقایسه با یک تلویزیون Full HD نزدیک‌تر از حد ممکن به یک تلویزیون 4K با همان اندازه بنشینید. تلویزیون‌های 4K با رزولوشن 2160×3840 تصاویری با وضوح و شفافیت بالاتر در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توان گفت چهار برابر باکیفیت تر از تلویزیون‌های FULL HD هستند. همچنین بسیار سریع‌تر محتوا و تصاویر را نسبت به تلویزیون‌های 1080P یا FULL HD تجزیه و تحلیل و پردازش می‌کنند که این را نیز مدیون پردازنده‌های نسل جدید هستند. تلویزیون‌های 4K سامسونگ از نظر قیمت نیز نسبت به امکاناتی که برای کاربر فراهم می‌کند بسیار مقرون به صرفه هستند و به خصوص در سایزهای بزرگ، تصاویر فوق‌العاده و بی نظیری به نمایش می‌گذارند. 

نوع صفحه نمایش تلوزیون سامسونگ

فضای قرارگیری

تناسب اندازه تلویزیون با فضایی که در آن قرار می گیرد، علاوه بر جنبه زیبایی چیدمان و اصول دکوراسیون بر کیفیت میدان دید شما نیز تاثیر گذار است. همانطورکه بالاتر ذکر شد، اندازه اینچ تلویزیون بیانگر اندازه صفحه نمایش است و شما برای محاسبه فضای لازم برای قرار دادن تلویزیون، باید قاب، حاشیه و پایه ها را نیز در نظر بگیرید.

معمولا یک قاعده کلی برای تعیین بهترین فاصله نشستن از صفحه تلویزیون این است که سایز تلویزیون به اینچ را در عدد 1.2 ضرب کنید. مثلا برای تلویزیون سامسونگ 55 اینچ، این فاصله 66 اینچ و یا 168 سانتی متر است. بنابراین بهترین فاصله نشستن از تلویزیون 55 اینچ، حدود یک متر و هفتاد سانتی متر می باشد. شما می توانید برعکس این کار را هم انجام دهید. مثلا اگر فاصله مبل شما تا میز تلویزیون 2 متر است، 2 متر را به اینچ تبدیل کنید که می شود 78.74 اینچ. و با تقسیم آن بر 1.2 عدد 65.61 به دست می آید. یعنی تلویزیون 65 اینچ برای شما مناسب است.

هرچه فاصله ی شما از تلویزیون استانداردتر باشد وضوح تصویر بالاتر خواهد بود اما اگر شما بیشتر از حد استاندارد به صفحه نمایش نزدیک باشید کیفیت تصویر افت خواهد کرد. همچنین رعایت نکردن فاصله استاندارد ممکن است باعث سردرد و یا آسیب به چشم شود. این مشکل به این خاطر است که شما زاویه دید بسیار کم و محدودی نسبت به صفحه نمایش دارید. چشمان شما خسته شده و چون نور صفحه نمایش از نقطه بسیار نزدیک به چشمان شما بازتاب دارد، قرنیه چشم بازتر شده و خستگی پدید می‌آید.

حداکثر میزان زاویه ای که می توانید نسبت به نمایشگر داشته باشید، بدون اینکه از کیفیت تصاویر کاسته شود، زاویه دید تلویزیون نامیده می شود.. اگر شما به تنهایی از تلویزیون استفاده می‌کنید می‌توانید تلویزیون را طوری تنظیم کنید که مستقیم جلوی شما قرار بگیرد و با زاویه دید مناسب از نهایت کیفیت تصویر بهره ببرید. اما موقع تماشای چند نفره، امکان دارد همه دید مناسبی نداشته باشند در اینجا زاویه دید تلویزیون اهمیت پیدا خواهد کرد. اگر زاویه دید تلویزیون‌تان کم باشد بیشتر رنگ‌ها از فاصله‌ دور و غیر مستقیم محو می‌شوند و باعث افت کیفیت تصویر می‌شوند. اگر زاویه دید تلویزیون بالا باشد زمانی که از بغل به تلویزیون نگاه کنید، کیفیت تصویر پایین نمی‌آید و هیچ تغییری رخ نمی‌دهد.

قیمت

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب اندازه تلویزیون، قیمت آن است. شاید بتوان گفت که بعد از یخچال، پر استفاده ترین وسیله برقی در محیط زندگی ما تلویزیون است و با توجه به اینکه همیشه در معرض دید و برای سالها همنشین ماست بهتر است در صورت داشتن تمکن مالی، برای خرید آن دست و دلباز باشیم. البته این به این معنی نیست که همیشه به دنبال بزرگترین سایز تلویزیون باشیم، همانطور که بالاتر اشاره شد زاویه دید و اندازه فضای قرار گیری را نیز باید مد نظر قرار داد. یک تلویزیون خیلی بزرگ برای یک سالن نشیمن کوچک انتخاب مناسبی نیست. به طور مثال اگر بودجه شما متناسب با قیمت تلویزیون سامسونگ 65 اینچ با صفحه نمایش FULL HD است ولی فضای لازم برای آن را ندارید می توانید سایز کوچکتر اما با فناوری پیشرفته تر و دارای صفحه نمایش OLED یا QLED  را انتخاب نمایید.

در پایان مجددا باید یادآور شد که برای خرید تلویزیون، هیجانی عمل نکرده و با آگاهی و با توجه به سه عامل مطرح شده یعنی محیط، قیمت و نوع صفحه نمایش تلویزیون ، اقدام به خرید نمایید در این صورت خریدی رضایت بخش و هدفمند خواهید داشت. در حال حاضر شما می توانید تلویزیون های سامسونگ در انواع مدل ها و سایزهای مختلف را از فروشگاه سام زمرد به صورت آنلاین و یا حضوری خریداری بفرمائید. این فروشگاه در حال حاضر دارای دو شعبه حضوری در خیابان جمهوری شهر تهران می باشد. اگر امکان مراجعه حضوری به فروشگاه را ندارید هم نگران نباشید، شما می تونید از سراسر کشور به صورت آنلاین از فروشگاه سام زمرد خرید کنید. همچنین اگر برای انتخاب تلویزیون مناسب خود نیاز به مشاوره دارید می توانید به صورت تلفنی و یا حضوری با مشاورین فروش این فروشگاه صحبت کنید و خریدتون رو با خیال راحت انجام بدید.

نویسنده : گروه تبلیغات

محتوای تبلیغاتی

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید