10 تا از بهترین بازی هوش مصنوعی در صنعت گیم و سرگرمی

بازی هوش مصنوعی به دلیل قابلیت‌های منحصربه‌فردی که دارد، بیشتر از سایر بازی‌ها محبوبیت و شهرت پیدا کرده‌اند. در واقع سازندگان بازی‌های کامپیوتری برای اینکه گیمر را به دنیای واقعی‌تر و جذاب‌تری ببرند، هوش مصنوعی را در فرآیند طراحی و توسعه بازی به کار می‌گیرند.
 ۱۴۰۳/۲/۹ | ۱۰:۰۱  زمان مطالعه 3 دقیقه
10 تا از بهترین بازی هوش مصنوعی در صنعت گیم و سرگرمی

بازی هوش مصنوعی به دلیل قابلیت‌های منحصربه‌فردی که دارد، بیشتر از سایر بازی‌ها محبوبیت و شهرت پیدا کرده‌اند. در واقع سازندگان بازی‌های کامپیوتری برای اینکه گیمر را به دنیای واقعی‌تر و جذاب‌تری ببرند، هوش مصنوعی را در فرآیند طراحی و توسعه بازی به کار می‌گیرند.

در دنیای امروز گیمرها به کمک انواع گیفت کارت توانسته‌اند به بازی‌های مختلف دسترسی پیدا کنند؛ برای مثال گیفت کارت ریزر گلد (https://www.iranicard.ir/card/giftcard/game-giftcard/razer-gold/) یکی از محبوب‌ترین آن‌هاست که بیش از 2000 بازی آنلاین را در اختیار شما قرار می‌دهد. با اینکه بازی های هوش مصنوعی، شهرت بسیار زیادی به دلیل ماهیتشان دارند اما تنها تعدادی از آن‌ها توانسته‌اند توجه کاربران را به خود جلب کنند. در ادامه این مطلب بهترین بازی‌های هوش مصنوعی را معرفی می‌کنیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

بهترین بازی هوش مصنوعی

بهترین بازی هوش مصنوعی کدام است؟ طراحی هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) همواره یکی از مهم‌ترین اصول و مراحل ساخت بازی‌های کامپیوتری به شمار می‌آید، اما در این میان برخی از بازی‌ها توانسته‌اند به واسطه این ویژگی محبوبیت بیشتری کسب کنند.

مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهترین بازی‌ها به انتخاب کاربران هستند:

بازی Metal Gear Solid V: Phantom Pain

بازی متال گیر سالید 5: فانتوم پین، یک بازی ویدئویی در سبک مخفی‌کاری و اکشن ماجراجویی است که هوش مصنوعی آن را با بهترین کیفیت تولید کرده است. لازم به ذکر است که در بازی‌هایی با سبک معمایی و رازآلود، هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی را در به چالش کشیدن بازیکنان ایفا می‌کند.

هنگامی که این بازی را پلی می‌کنید، قدرت هوش مصنوعی را در آزادی عمل بازیکنان و مبارزه‌های انجام شده به‌وضوح مشاهده خواهید کرد.

یکی از ویژگی‌های بسیار عالی هوش مصنوعی در بازی Metal Gear Solid V: Phantom Pain این است که اگر حریف خود را هدشات کنید، در مراحل بعدی آن‌ها را با کلاه محافظ می‌بینید. همچنین اگر عملیات خاصی را در شب انجام دهید، در مرحله بعد چراغ‌های شب بیشتر می‌شوند.

بازی Metal Gear Solid V: Phantom Pain

بازی Half Life

بازی Half Life از آن دسته بازی‌های قدیمی است که در لیست بهترین بازی هوش مصنوعی قرار می‌گیرد. هوش مصنوعی این بازی، در زمان عرضه، حسابی گیمرها را شگفت‌زده کرد. با اینکه امروزه تکنولوژی استفاده شده در این بازی، زیاد چشمگیر نیست، اما در سال 1998 یک قدم بسیار بزرگ رو به جلو بود که تاثیر بسیار زیادی در شهرت و محبوبیت بازی و کمپانی تولید کننده داشت.

هوش مصنوعی سربازان گروه HECU در بازی هالف لایف به‌گونه‌ای بود که به شکل یک تیم حرکت می‌کردند و اصلا مانع حرکت بازیکن نمی‌شد. در واقع می‌توان گفت که ویژگی‌ها و المان‌های هوش مصنوعی بازی Half Life از جمله کاور دشمنان، خارج کردن دشمن از مکان امن با پرتاب نارنجک و… به یک استاندارد برای بازی‌های امروزی تبدیل شد.

بازی F.E.A.R

بازی F.E.A.R یک بازی ترسناک در سبک تیراندازی اول شخص محسوب می‌شود که هوش مصنوعی استفاده شده در آن، تحسین گیمرها را به همراه داشته است. طراحان این بازی با به کارگیری فناوری GOAP به شخصیت‌ها اجازه می‌دهد تا مانند یک انسان عمل کرده و تیراندازی را در سطح بالایی انجام دهند.

شاید جالب باشد بدانید که در زمان انجام این بازی اگر یکی از دشمنان را بکشید، سایر افراد به عقب می‌روند و با بی‌سیم نیروی کمکی را خبر می‌کنند. بدون شک این ویژگی هوش مصنوعی باعث افزایش هیجان بازی می‌شود.

بازی The Last of Us

بازی The Last of Us یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین است که تقریبا تمام گیمرها صحنه‌های جذاب آن را تجربه کرده‌اند. بدون شک یکی از دلایل شهرت این بازی، هوش مصنوعی بسیار قوی آن است.
بازیکنان و دشمنان می‌توانند در این بازی هم به‌صورت اکشن و هم به صورت مخفیانه حرکت کنند؛ حتی در برخی مواقع توانایی و مهارت دشمنان نسبت به شخصیت‌های اصلی داستان برابر است. همچنین صدا زدن دشمنان با اسم خود و افزایش توانایی سگ‌ها برای پیدا کردن الی از جمله قابلیت‌های هوش مصنوعی بازی The Last of Us به شمار می‌آیند.

بازی The Last of Us

بازی Left 4 Dead 2

هوش مصنوعی بازی Left 4 Dead 2 در تمام حالات آن به‌خوبی مشاهده می‌شود؛ این قابلیت مهم در حالت PvP و یا کمپین خود را نشان می‌دهد و گیمرها را حسابی هیجان‌زده می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های هوش مصنوعی در این بازی این است که زمان و مکان اسپاون شدن دشمنان را انتخاب می‌کند. همچنین هوش مصنوعی در این بازی آیتم‌های در دسترس بازیکن و تعداد Special Infected در مقابل آن را تعیین می‌کند. تمام این خصوصیات عالی باعث می‌شود که از بازی Left 4 Dead 2 به‌عنوان بهترین بازی هوش مصنوعی یاد کنند.

بازی FIFA

بازی FIFA یکی از بهترین بازی‌های هوش مصنوعی به شمار می‌آید که تمام گیمرها حداقل برای یک بار آن را تجربه کرده‌اند. بازی فیفا در نسخه جدید خود از تکنولوژی جدیدی به نام هایپرموشن استفاده کرده است تا قدرت هوش مصنوعی خود را به رخ بکشد.
استفاده از این تکنولوژی باعث می‌شود که افراد فضای بازی فوتبال را واقعی‌تر مشاهده کنند؛ دقیقا به همین خاطر است که عاشقان فوتبال نسخه جدید فیفا را به بسیاری از نسخه‌ها و بازی‌های مشابه دیگر ترجیح می‌دهند.

بازی Resident Evil 2

بازی Resident Evil 2 یکی از بهترین بازی‌های سبک ترس و بقا به شمار می‌آید که استفاده از هوش مصنوعی باعث بالا بردن سطح طراحی شخصیت‌ها شده است. ایجاد ترس و وحشت توسط جک بیکر و مستر ایکس باعث ایجاد یک جنگ روانی با بازیکن می‌شد تا اوج ترس و هیجان را به گیمر منتقل کند. به‌طورکلی هوش مصنوعی بازی Resident Evil 2 به‌گونه‌ای ساخته شده است که حتی در آف اسکرین (Offscreen) هم توانایی نگاه کردن اتاق‌ها را با دقت بالا داشته باشد.

بازی Resident Evil 2

بازی RED DEAD REDEMPTION 2

بازی RED DEAD REDEMPTION 2 یکی دیگر از بازی‌های هوش مصنوعی است که شما را شگفت‌زده می‌کند. صحبت با همه NPCها، به خاطر آوردن صحبت‌های شما توسط شخصیت‌های معمولی بازی، بررسی تمام عملکردها توسط سیستم افتخار و… تنها بخشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی این بازی هستند که شما را به وجد می‌آورد.

همچنین هوش مصنوعی بازی RED DEAD REDEMPTION 2 این شرایط را به وجود آورده است تا در صورت رفتار خوب با تمامی افراد موجود در بازی، در تمام جهان گیم احترام زیادی داشته باشید. البته این مسئله برای شرایط عکس هم صدق می‌کند، در صورت رفتار نامناسب با بازیکنان، برخورد سختی با شما خواهد شد. 

بازی Star Wars: Republic Commando

در بازی Star Wars: Republic Commando طراحی هوش مصنوعی فراتر رفته و علاوه بر دشمنان و NPCها، یاران بازیکن را هم شامل می‌شود. در این بازی مهیج برای اینکه بتوانید با دشمنان خود مبارزه کنید، باید یاران باهوشی داشته باشید؛ هوش مصنوعی دقیقا همین کار را برایتان انجام داده است. در واقع هنگام اجرای بازی، یاران شما می‌دانند در چه جایگاهی باشند، چگونه واکنش نشان دهند و در چه زمانی از بازیکن بی‌هوش دفاع کنند. 

بازی Bioshock Infinite

در ادامه معرفی بهترین بازی هوش مصنوعی به بازی Bioshock Infinite می‌رسیم؛ در نسخه آخر بازی، اثر هوش مصنوعی و قابلیت‌های آن به طور واضح دیده می‌شود. هنگامی که نسخه آخر بازی Bioshock Infinite را نصب و اجرا کنید، خواهید فهمید که کنترل بوکر دی‌ویت (Booker DeWitt) را در اختیار دارید و حتی شناخت خوبی از الیزابت و سایر شخصیت‌های داستان خواهید داشت. 

در این بازی هوش مصنوعی نقش زیادی در تعریف شخصیت‌ها دارد و همان‌طور که سازندگان بازی اعلام کرده‌اند، بیشتر تمرکز تیم بر شخصیت الیزابت بوده است تا با استفاده از هوش مصنوعی آن را پیرو شخصیت بوکر طراحی کنند. 

سخن پایانی

در این مقاله شما را با بهترین بازی های هوش مصنوعی در صنعت گیم و سرگرمی آشنا کردیم و به بررسی برخی از خصوصیات آن‌ها پرداختیم. شما می‌توانید با توجه به علاقه خود هریک از این بازی‌ها را انتخاب و از آن نهایت لذت را ببرید.

نویسنده : گروه تبلیغات

محتوای تبلیغاتی

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید