بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

نمایش بر اساس تعداد نمایش کالاهای حالت نمایش
رازهای پولسازی از اینستاگرام اثر جرمی مک گیلوری
کتاب رازهای پولسازی از اینستاگرام نوشته ی جرمی مک‌ گیلوری است که محمدرضا عمرانی آن را به فارسی ترجمه کرده است. این كتاب، شیوه دقیق و اصولی بالا بردن سریع تعداد فالوئرها، ایجاد ترافیك سنگین برای وب‌سایت یا قیف فروش و شیوه جمع‌آوری هدف‌دار ایمیل مخاطبان را سریع‌تر از هر فیلم و مطلب دیگری به شما یاد می‌دهد. امیدواریم برای رسیدن به سود قابل پیش‌بینی و تجربه رشد و تعامل خیلی بالا در صفحه اینستاگرام‌تان آماده باشید. بیایید شروع كنیم! به سادگی از اینستاگرام پول دربیاورید. با مطالعه کتاب پولسازی در اینستاگرام نوشته جرمی مک گلوری را از وبسایت جت تهیه کنید.
نمایش جزئیات

۴۰ هزار تومان

کتاب بازاریابی در لینکدین به زبان ساده
لینکدین شبکه اجتماعی افراد حرفه‌ای، متخصصان و کسب و کارهای مختلف است که حدود 600 میلیون عضو دارد و روز به روز به تعداد کاربران آن افزوده می‌شود. این پلتفرم ویژگی‌های جذابی دارد که به‌ویژه برای ما ایرانی‌ها می‌تواند خیلی کاربردی باشد. اما برای استفاده بهتر از لینکدین نکات مهمی وجود دارد که باید بدانید.
نمایش جزئیات

۳۵ هزار تومان

    بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یک روش قدرتمند برای کسب‌وکارها است. کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به حجم عظیمی از کاربران و مشتریان دست پیدا کنند. مشتریان در شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر و با برندها تعامل دارند و اگر برندها به طور مستقیم و از طریق پلت‌فرم‌های گوناگون شبکه‌های اجتماعی، مانند فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام، لینکدین، و توییتر با مشتریان صحبت نکنند، فراموش می‌شوند. بازاریابی موفق در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای کسب‌وکارها به ارمغان آورد. به علاوه، وقتی یک شرکت حضور مناسبی در انواع شبکه‌های اجتماعی دارد، مردم به آن برند، بیشتر اعتماد می‌کنند.

     

    بازاریابی شبکه اجتماعی یا social media marketing چیست؟

    بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا social media marketing، نوعی از تبلیغات در بستر اینترنت است که به شکل تولید و به‌اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. هدف از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی رسیدن به اهداف برند و بازاریابی است. در این روش می‌توان از تولید محتوا و انتشار محتوا، افزایش مشارکت کاربران و تبلیغات پولی استفاده کرد.

     

    تأثیر آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در کسب‌وکار

    می‌توان گفت که به دلیل حضور پررنگ مردم در شبکه‌های اجتماعی، اکثر کسب‌وکارها به قدرت این رسانه باور دارند. بنابراین به دنبال توسعه حضور خود در این فضا هستند و از روش‌های مختلفی برای این کار استفاده می‌کنند. بهترین روش برای تسلط بر شبکه‌های اجتماعی، آموزش در این حوزه است. شرکت در کلاس‌ها، برنامه‌ها و کارگاه‌های حضوری و غیرحضوری آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها کمک می‌کند که حضور خود را در این شبکه‌ها ارتقا دهند و از استراتژی‌های مناسب استفاده کنند.

    آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها کمک می‌کند که برای انتقال پیام برندشان، از بهترین کلمات استفاده کنند، ارتباط مؤثری با مشتریان ایجاد کنند و به شکلی قدرتمند، پیام خود را ارائه دهند. در فضای دیجیتال، مردم فقط پیام شما را می‌بینند و شخصیت‌تان را از طریق نوع ارتباط درک می‌کنند. بعد از اینکه با استفاده از این آموزش‌ها، مهارت‌های خود را گسترش دادید، متوجه تغییر نوع پیام و لحن‌تان در شبکه‌های اجتماعی می‌شوید.

    با آموزش بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، خطاها را به حداقل می‌رسانید. متخصصین به شما یاد می‌دهند که اشتباه کردن در فضای دیجیتال بن‌بست نیست و به کمک این اشتباهات می‌توانید مهارت‌های بیشتری یاد بگیرید. در نهایت به جایی می‌رسید که با خلاقیت و دانش بیشتر، اشتباهات خود را در فضای مجازی به حداقل می‌رسانید. در این دوره‌ها با انواع شبکه‌های اجتماعی، روش‌های مختلف بازاریابی در این شبکه‌ها، مدیریت آنها و کسب درآمد و فروش در این بستر آشنا خواهید شد.

     

    مزایای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

    طبق آمار و براساس تحقیقات انجام شده در حوزه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، حدود 95 درصد از بازاریابان از این بستر استفاده می‌کنند. 78 درصد از فروشندگان و کسب‌وکارها به دلیل حضور در شبکه‌های اجتماعی، فروش بیشتری دارند. با وجود گستردگی این شبکه‌ها و اهمیت‌شان، همچنان 50 درصد از کسب‌وکارهای کوچک از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند و 25 درصد از آنها هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این شبکه‌ها ندارند. اما مزایای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی فقط افزایش فروش نیست.

    با حضور در رسانه‌های اجتماعی و تسلط بر فنون بازاریابی در این شبکه‌ها، مردم برند شما را می‌بینند، با محصولات و خدماتتان آشنا می‌شوند و می‌توان شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت شرکت را به یکدیگر متصل کرد. بنابراین استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ترافیک وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد. در نهایت هدف اصلی شما از حضور در این فضا، تبلیغ محصول و خدماتتان است. در شبکه‌های اجتماعی، به صورت مستقیم با طرفداران و مشتریانتان در ارتباط هستید، آن‌ها برای شما بازاریابی می‌کنند و اگر از محصولات و خدمات شما راضی باشند، کسب‌وکارتان را به دوستان و اطرافیان معرفی می‌کنند. بنابراین می‌توانید این هزینه ‌ها را کاهش دهید.

     

    معایب بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی

    مسلماً هر تکنیک و استراتژی‌، مزایا و معایب خودش را دارد. اما این معایب به معنای اثربخش نبودن راهکار بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی نیست. با دانستن این معایب، می‌توانید موانع احتمالی را از سر راه خود بردارید. یکی از معایب بارز شبکه‌های اجتماعی و همین‌طور بهانه برخی از کسب‌وکارها برای حضور نداشتن در این شبکه‌ها، دریافت بازخورد منفی است. مشتریان ناراضی در مورد تجربه بدشان در شبکه‌های خود پست می‌گذارند یا در صفحه کاری شما، نظر منفی منتشر می‌کنند. این نظرات نباید مانع از حضور شما در شبکه‌ها شود، بلکه با دانستن نیاز و احساسات مشتریان خود، می‌توانید خدمات بهتری به آنها ارائه دهید.

    تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و تحلیل روش‌های مؤثر، پروژه‌ای زمان‌بر است. بنابراین انتظار نداشته باشید، با حضور در شبکه‌های مختلف، تولید محتوا، انتشار عکس و تعامل با مشتریان، یک شبه فروش‌تان افزایش یابد. برای حضوری مؤثر در این فضا، باید صبور باشید، آموزش ببینید و با متخصصین مشورت کنید. به علاوه، روش‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، نتایج سریعی به شما نمی‌دهد. بنابراین برای تعیین موثرترین روش و سرمایه‌گذاری در آن، باید صبر کنید. به بیان دیگر، برای دیدن موفقیت واقعی کمپین‌های بازاریابی، باید در مدت زمانی طولانی، پست‌های متعددی منتشر کنید.

     

    روش‌های اجرای بازاریابی در هر شبکه اجتماعی

    هر کدام از شبکه‌های اجتماعی، روش و استراتژی‌های مختص خودشان را دارند. نمی‌توانید محتوای اینستاگرام را در تلگرام کپی کنید و یا برعکس. برای هر شبکه اجتماعی باید راهکارها و تحلیل‌های خود را ارائه دهید. به علاوه، ممکن است یک شبکه اجتماعی برای نوع کسب‌وکار شما مناسب نباشد یا به سرمایه‌گذاری کمتری احتیاج داشته باشد.

    بازاریابی در اینستاگرام

    اینستاگرام یکی از قدرتمندترین شبکه‌های اجتماعی عصر حاضر است. بیش از 800 میلیون عضو فعال دارد و روزانه، بیش از 60 میلیون عکس در اینستاگرام منتشر می‌شوند. در این فضا، اینفلوئنسرها، برندها و بلاگرهای مختلفی نیز حضور دارند. برای اینکه بتوانید در فضای رقابتی اینستاگرام پیروز شوید، باید تاثیرگذار باشید. ابتدایی‌ترین نکته تغییر پروفایل اینستاگرام به حالت بیزینس است. بازاریابی محتوایی در اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد. ضمن اینکه می‌توانید از تبلیغات پولی نیز استفاده کنید.

    بازاریابی در فیسبوک

    فیسبوک، یک شبکه اجتماعی با سابقه و گسترده است. ممکن است فکر کنید به دلیل اینکه این بستر در ایران مسدود است و مردم از آن کمتر استفاده می‌کنند، بنابراین بازاریابی در فیسبوک زیاد مؤثر نیست. گرچه تعداد کاربران ایرانی فیسبوک به مراتب کمتر از کاربران ایرانی اینستاگرام است. اما بسیاری از شرکت‌ها برای تبلیغات بین المللی، برقراری ارتباط با برندها و مشتریان خارجی از فیسبوک استفاده می‌کنند. به علاوه، با انتشار مطالب و نمایش محصولات و خدمات، اعتبار شرکت خود را بیشتر می‌کنید.

    بازاریابی در لینکدین

    لینکدین یک شبکه اجتماعی کسب‌وکار محور و ویژه متخصصان است. بنابراین اکثر شرکت‌ها در لینکدین حضور دارند. به علاوه، برخی از شرکت‌ها از طریق این بستر، نیروی متخصص پیدا می‌کنند. طبق آمارهای منتشر شده در وب سایت لینکدین، 630 میلیون متخصص حضور دارند. بنابراین، با حضور در لینکدین و تولید محتوای مؤثر برای این فضا می‌توانید محصولات و خدمات خود را بازاریابی کنید. این شبکه اجتماعی بهترین گزینه برای بازاریابی B2B است.

     

    نتیجه گیری

    شبکه‌های اجتماعی به شما فرصت دیده شدن می‌دهد. با حضور در شبکه‌های مجازی، نیازها و علایق مشتریان را از نزدیک درک می‌کنید و با توجه به علایق کاربران، محصولات خود را بهبود می‌بخشید. برای موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی همواره باید در حال یادگیری و اجرای راهکارها و کمپین‌های گوناگون باشید. مهمترین نکته‌ای که باید توجه داشته باشید تولید محتوای جذاب و مستمر و برقراری تعامل دوسویه با مخاطبان است . سایت جت با ارائه آموزش‌های بازاریابی در این شبکه‌ها، در این مسیر به شما کمک می‌کند.