ما در این بخش، همواره مباحث روز سئو را با شما مطرح خواهیم کرد تا مطمئن باشیم سایت شما با آخرین استانداردها و اصول سئو همخوانی دارد. اگر می خواهید سئو را یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم مطالب و دوره های سئو سایت جت را از دست ندهید.
روش های مختلفی برای سئو کردن یک سایت وجود دارد که برخی از آنها در زمان کوتاهی شما را به هدفتان می رسانند اما ماندگاری زیادی ندارند. روش های دیگری نیز هستند که زمانبر هستند ولی سایت شما را به صورت اصولی به صفحات اول نتایج گوگل می رسانند. اما تمامی این روش ها اصولی دارند که لازم است حتما آنها را رعایت کنید. برای آموزش بهینه سازی سایت با ما همراه باشید.
سئو SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد که به طور کلی به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو مانند گوگل و یاهو است. به این معنا که زمانی که کسی در گوگل کلمه کلیدی مرتبط با شما را جست و جو می کند، صفحه سایت شما در نتایج اول آن نمایش داده شود. اما چگونه می توان رتبه سایت را در موتور های جست و جو افزایش داد؟! انواع سئو چیست؟! سئو کلاه سفید و کلاه سیاه و خاکستری یعنی چه؟! فرق بین سئو داخلی و خارجی سایت چیست؟! هدف از سئو چیست؟!
سئو سایت چیزی نیست که با خواندن یک مقاله بتوان در آن ماهر شد. علم سئو، دنیای وسیعی دارد. سایت جت تا حدودی با ارائه محصولات آموزش سئو و مقاله های مرتبط با آن به شما در امر سئو کمک خواهد کرد.
می دانیم که سئو به دو نوع on-page SEO و off-page SEO تقسیم می شود. اما برای انجام سئوی داخلی سایت چه اقداماتی باید انجام داد؟!
برای بهینه سازی URL لازم است که از کلمات کوتاه و ساده استفاده کنید و حتماً توجه داشته باشید تا از کلمات کلیدی خود در آن استفاده کنید. همچنین گوگل پیشنهاد میکند تا کلماتی را با خط تیره از یکدیگر جدا کنید و سعی کنید تا در URL خود از حداقل کاراکتر استفاده کنید.
یکی از مهم ترین مولفه های سئوی یک سایت، انتخاب کلمه کلیدی و تحقیق درباره آن است. تحقیق کلمات کلیدی (keyword research) یعنی اینکه محتوای سایت خود را بر اساس علاقه مندی مخاطبان هدفمان شکل دهیم یا بهبود ببخشیم. آن کلماتی که بیشترین میزان سرچ را بین کاربران دارد می تواند اطلاعات مفیدی به شما بدهد. ابزارهای مختلفی وجود دارد که این اطلاعات را در اختیار شما میگذارد از جمله Google Trends که آموزش کار باGoogle Trends را می توانید در سایت جت بخوانید. (دنیای کلمات کلیدی و نحوه تحقیق و انتخاب آن، دنیای بزرگی دارد و اگر می خواهید اطلاعاتتان درباره نحوه گزینش کلمات کلیدی کامل شود، آموزش استراتژی های تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی در سئو را از دست ندهید.)
توضیحات متا یا meta description همان توضیحاتی است که با جست و جوی یک کلمه در گوگل، بر زیر لینک آبی هر نتیجه نمایش داده می شود. برای بهینه سازی توضیحات متا سعی کنید تا در حداقل کلمات به طور مختصر و مفید، توضیحی درباره محتوای صفحه بدهید تا هم گوگل متوجه محتوای صفحه شما شود و هم کاربران موضوع اصلی محتوا را متوجه شوند و از طرفی برای خواندن ادامه مطلب ترغیب شوند.
وقتی شما محتوایی را در سایت خود قرار می دهید، بهتر است که مطالب داخل سایت خودتان را که مرتبط با آن محتوا است را، به آن صفحه پیوند دهید چرا که اینگونه کاربران زمان بیش تری را در سایت شما سپری کرده و گوگل می فهمد که سایت شما مطالب مفیدی داشته است. اگر فکر می کنید مطالب سایت شما جامع تر از مطالب یک سایت محبوب دیگر است، پیشنهاد می شود که صفحه خودتان را به آن وب سایت دیگر نیز لینک کنید تا گوگل متوجه کامل تر بودن محتوای شما نسبت به آن سایت دیگر باشد. اما آیا هر سایتی را می توان لینک خارجی قرار داد؟! چه نکاتی در لینک سازی مهم است و چه کار کنیم که توسط گوگل مشمول جریمه نشویم؟! درباره لینک بیلدینگ در سایت جت بیشتر بخوانید و با انواع آن آشنا شوید.
باید به خاطر داشته باشید که سرعت لود صفحه برای کاربران بسیار مهم است به طوری که اگر سرعت آن پایین باشد، کاربران صفحه شما را می بندند و با بستن سریع آن به گوگل نشان می دهند که سایت شما خوب نیست. به عنوان مثال اگر در محتوای خود از عکس یا فیلم استفاده می کنید، باید به خاطر داشته باشید تا در عین حفظ کیفیت، حجم آن را کم کنید. اما با استفاده از چه ابزار هایی می توان حجم عکس ها را کم کرد؟! از چه تکنیک هایی می توان برای افزایش سرعت لود صفحه بهره برد؟! 14 نکته برای افزایش سرعت لود را در سایت جت بخوانید.
تکرار کلمات کلیدی یکی از حساس ترین بخش های سئو می باشد. از این رو حساس است که میزان استفاده و تکرار کلمات کلیدی باید به اندازه باشد. یعنی نه آن قدر زیاد باشد که keyword stuffing رخ دهد و روی سئوی سایتتان تاثیر منفی بگذارد و نه آنقدر کم باشد که گوگل شانس صفحه اول را از شما بگیرد. حفظ تعادل برای استفاده از کلمات کلیدی کار ساده ای است. با مطالعه "keyword stuffing چیست؟" از تاثیر منفی تکرار بیش از اندازه کلمات کلیدی بر سئو، آگاه شوید و یاد بگیرید تا چگالی کلمات کلیدی را در محتوایتان رعایت کنید.
مطمئناً تا به حال برایتان پیش آمده است که وبسایتی را در مرورگر موبایل خود باز کنید و اجزای صفحه را به هم ریخته ببینید ولی در صفحه لپ تاپ خود همه چیز را سر جای خود ببینید. وب سایت هایی که با این مشکل مواجه هستند و یا به اصطلاح، ریسپانسیو نیستند، تاثیر منفی در سئوی سایت خود می گذارند. اما چگونه می توان یک وب سایت ریسپانسیو طراحی کرد؟! آیا راهی به جز کد نویسی برای ریسپانسیو کردن سایت وجود دارد؟! به "چگونه یک وبسایت responsive با نرخ تبدیل بالا طراحی کنیم؟" سر بزنید.
مطالبی که خواندیم گوشه کوچکی از دنیای سئو بود و یاد گرفتن اصول آن به زمان و حوصله نیاز دارد. در دنیای اینترنت و رقابت تنگاتنگ مدیران سایت ها برای آمدن در صفحه اول گوگل و لینک های اول آن، به روز بودن اطلاعات و دانستن اصول علم سئو می تواند وجه تمایز شما از دیگران باشد. با خرید این دوره ها می توانید آگاهی تان را درباره بهینه سازی سایت افزایش دهید. در دوره های آموزش سئو سایت جت می توانید نکات زیادی درباره نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب یاد بگیرید. در دوره های سئو به شما گفته می شود که از کجا شروع کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.