مقالات سئو

20 افسانه سئو که برای داشتن یک استراتژی موفق در 2021 باید پشت سر بگذارید.
بهترین استراتژی سئو تنها با 20 اصل
 یکشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۰    شادی برائتی
ممکن است شما هم با اصول رایجی در سئو برخورد کرده باشید که درست یا نادرست بودن آنها، هنوز هم ذهن شما را به خود مشغول کرده است. ما در این مقاله قصد داریم از حقایق این اصول پرده برداریم و 20 افسانه‌ی سئو را فاش کنیم.
آیا تصاویر به سئو نیازمند هستند؟
سئو تصاویر
 چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰    محمد جلال خان
استفاده از تصاویر در کنار محتوا امری است که رواج زیادی دارد، اما چقدر به بهینه سازی تصاویر برای موتور های جستجو (سئو تصاویر) توجه می شود؟ در این مقاله به چند راه برای آماده کردن تصاویر سئو شده برای بارگذاری در سایت می پردازیم.
عوامل مهم در سئو
10 عامل مهم در سئو
 سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰    شبنم خرسندی
عوامل مهمی در سئو دخیل هستند در این مقاله به 10 عامل مهم در سئو پرداخته شده است
معرفی پارامترهای GTmetrix
معرفی پارامترهای GTmetrix
 یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰    محمد امیری
یکی از مهم‌ترین معیارها برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل، افزایش سرعت سایت و بهینه‌سازی عملکرد آن برای کاربر است. یکی از ابزارهای کاربردی و حرفه‌ای برای بررسی این معیار و بهبود خطاهای تأثیرگذار در کاهش سرعت سایت، ابزار جی تی متریکس (GTmetrix) است. در این مقاله قصد داریم به معرفی پارامترهای GTmetrix و تحلیل آنها بپردازیم.
کنونیکال چیست | تگ کنونیکال | آموزش کنونیکال | jet.ir
کنونیکال چیست
 شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰    الهه حسنی نژاد
تگ canonical یکی از کدهای HTML در کد منبع یک وب سایت است، آیا تاکنون توجه کرده‌اید که برخی از وب سایت‌ها نسخه های مختلفی از نام دامنه خود دارند؟ اگر قبل از دامنه‌ای WWW را وارد کرده باشید و به طور خودکار به نشانی غیر WWW تغییر یابد، شما شاهد یک کنونیکال هستید. اما کنونیکال چیست و چرا اهمیت دارد؟ و چگونه آن را تنظیم می‌کنند؟
دلایل اهمیت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
چرا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مهم است؟
 سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰    عرفان علیزاده
در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، قرار گرفتن در صفحه یک گوگل یکی از مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است که همواره از دغدغه کسب و کارهای اینترنتی به شمار می‌رود.
14 چک لیست سئو برای سال 2021 که به آن نیاز دارید
چک لیست سئو 2021 که به آن نیاز دارید
 جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰    حسن قدیانی
متخصصان سئو هر سال با تحقیق و پژوهش چک لیستی از مهمترین فعالیت های این حوزه را تهیه می کنند. امسال نیز پژوهشگران سئو در سایت semrush چک لیستی را منتشر کردند. پس از پایان این مقاله شما با این پژوهش مهم آشنا خواهید شد که بی شک در فعالیت خود کاربردی و دارای اهمیت است.
سفر مشتری (CUSTOMER JOURNEY) چیست؟ کاربرد آن در کسب و کار
طراحی نقشه سفر مشتری برای کسب و کارها
 شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸    حامی غفاری
از لحظه آشنایی مخاطب با برند تا خرید و حتی بعد از آن، مسیری را طی می‌کند که به آن نقشه سفر مشتری گفته می‌شود. این مسیر ایستگاه‌های مختلفی دارد که در هرکدام از آنها باید به درستی مشتری را همراهی کنیم. در این مقاله بیشتر درباره سفر مشتری، اهمیت و مراحل تدوین آن صحبت خواهیم کرد.
12 نکته ضروری برای انتخاب هاست مناسب | جت
راهنمای انتخاب هاست مناسب
 سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸    الهه معتمدی
اغلب کاربران در زمان خرید فضای میزبانی با ابهامات زیادی روبرو می‌شوند. اینکه از کجا باید هاست بخرند، چقدر باید فضا تهیه کنند و از همه مهم‌تر چه شرکتی را انتخاب کنند؟ در این مطلب قصد داریم که به اکثر این سوالات و ابهامات پاسخ دهیم. پس اگر شما هم در این مورد سوالاتی دارید در ادامه همراه ما باشید تا به پاسخ مناسب برسید. 
آموزش ایندکس سایت در گوگل  - 5 روش ایندکس سریع سایت | جت
آموزش ایندکس سایت در گوگل
 یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸    نسا زنگی
ایندکس سایت در گوگل یعنی خزنده‌ها یا ربات‌های گوگل سایت را ببینند، محتوای آن را آنالیز کرده و آن را در فهرست نتایج گوگل قرار دهند. به عبارت دیگر، چنانچه سایت شما ایندکس نشود در گوگل دیده نمی‌شوید و نمی‌توانید از گوگل –که منبع اصلی جذب ترافیک طبیعی برای سایت‌هاست- ترافیک بگیرید.
ریدایرکت چیست؟ انواع ریدایرکت های 301 ,302 ,307 | جت
ریدایرکت چیست؟ انواع ریدایرکت ها
 سه شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸    نسا زنگی
ریدایرکت چیست؟ از آنجا که لینک‌ها نقش مهمی در سئو بازی می‌کنند؛ شناخت انواع ریدایرکت، زمان استفاده از هرکدام و آگاهی از تفاوت‌های آن‌ها اهمیت زیادی برای مدیران وب‌سایت‌ها و متخصصین سئو دارد.
SSL چیست و چرا استفاده از آن مهم است؟ | جت
SSL چیست و چرا استفاده از آن مهم است؟
 شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸    محمد فروغی
می‌دانیم که حفظ امنیت سایت‌ها اهمیت بسیار زیادی برای کاربران دارد. اگر در هنگام ورود به سایت‌های مختلف به آدرس آن‌ها دقت کرده باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که بعضی از آن‌ها با http:// و بعضی دیگر با https:// شروع می‌شوند. در این مطلب قصد داریم شما را با تفاوت این دو آشنا کنیم و بررسی کنیم که چرا باید از ssl  استفاده کرد؟
آموزش تغییر آدرس سایت بدون از دست دادن سئو | جت
تغییر نشانی سایت بدون از دست دادن سئو
 سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸    نسا زنگی
ممکن است در طول عمر وب‌سایت خود تصمیم به تغییر نام دامنه آن بگیرید. در این مطلب با ما همراه باشید تا اگر قصد تغییر دامنه دارید آن را بدون از دست دادن سئو انجام دهید.
محتوای کرنر استون  Cornerstone Content چیست؟ | جت
محتوای کرنر استون Cornerstone Content
 دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸    محمد فروغی
برخی مطالب سایت شما نسبت به محتوای دیگران اهمیت بیشتری دارند و نباید بین انبوهی از مطالب گم شوند. به چنین محتوایی بنیاد یا سنگ بنا (Cornerstone Content) گفته می‌شود. در ادامه 5 گام برای تولید این نوع محتوا را معرفی می کنیم.
گوگل پنالتی چیست؟انواع جریمه ها و راه های رفع آن | جت
گوگل پنالتی چیست؟
 شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸    الهه معتمدی
قطعا با مفهوم پنالتی در ورزش آشنا هستید، درست است؟ اگر فردی در مسابقه و ورزش عملی برخلاف قوانین انجام دهد کارت زرد/قرمز دریافت کرده و جریمه می‌شود. گاهی این جریمه سنگین بوده و یک پنالتی به حریف داده می‌شود. گوگل پنالتی هم کمی مشابه این موقعیت در بازی‌های ورزشی است. در این مطلب قصد داریم بیشتر در مورد این موضوع و روش‌های دوری از آن صحبت کنیم. پس در ادامه این مطلب با ما باشید.
گوگل تگ منیجر چیست؟ آموزش کار با گوگل تگ منیجر | جت
گوگل تگ منیجر چیست؟
 دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸    الهه معتمدی
اگر گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس در کنار هم استفاده شوند بسیار بهتر به اطلاعات وبسایت خود دسترسی خواهید داشت. به دلیل اهمیت بالای ابزار گوگل تگ منیجر در این مطلب قصد داریم که بیشتر در مورد آن صحبت کنیم.

سئو سایت و بهینه سازی محتوا

ما در این بخش، همواره مباحث روز سئو را با شما مطرح خواهیم کرد تا مطمئن باشیم سایت شما با آخرین استانداردها و اصول سئو همخوانی دارد. اگر می خواهید سئو را یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم مطالب و دوره های سئو سایت جت را از دست ندهید.

روش های مختلفی برای سئو کردن یک سایت وجود دارد که برخی از آنها در زمان کوتاهی شما را به هدفتان می رسانند اما ماندگاری زیادی ندارند. روش های دیگری نیز هستند که زمانبر هستند ولی سایت شما را به صورت اصولی به صفحات اول نتایج گوگل می رسانند. اما تمامی این روش ها اصولی دارند که لازم است حتما آنها را رعایت کنید. برای آموزش بهینه سازی سایت با ما همراه باشید.

سئو در یک جمله؟! 

سئو SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد که به طور کلی به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو مانند گوگل و یاهو است. به این معنا که زمانی که کسی در گوگل کلمه کلیدی مرتبط با شما را جست و جو می کند، صفحه سایت شما در نتایج اول آن نمایش داده شود. اما چگونه می توان رتبه سایت را در موتور های جست و جو افزایش داد؟! انواع سئو چیست؟! سئو کلاه سفید و کلاه سیاه و خاکستری یعنی چه؟! فرق بین سئو داخلی و خارجی سایت چیست؟! هدف از سئو چیست؟!

سئو سایت

سئو سایت چیزی نیست که با خواندن یک مقاله بتوان در آن ماهر شد. علم سئو، دنیای وسیعی دارد. سایت جت تا حدودی با ارائه محصولات آموزش سئو و مقاله های مرتبط با آن به شما در امر سئو کمک خواهد کرد.

می دانیم که سئو به دو نوع on-page SEO و off-page SEO تقسیم می شود. اما برای انجام سئوی داخلی سایت چه اقداماتی باید انجام داد؟!

بهینه سازی URL

 برای بهینه سازی URL لازم است که از کلمات کوتاه و ساده استفاده کنید و حتماً توجه داشته باشید تا از کلمات کلیدی خود در آن استفاده کنید. همچنین گوگل پیشنهاد میکند تا کلماتی را با خط تیره از یکدیگر جدا کنید و سعی کنید تا در URL خود از حداقل کاراکتر استفاده کنید. 

تحقیق کلمات کلیدی

 یکی از مهم ترین مولفه های سئوی یک سایت، انتخاب کلمه کلیدی و تحقیق درباره آن است. تحقیق کلمات کلیدی (keyword research) یعنی اینکه محتوای سایت خود را بر اساس علاقه مندی مخاطبان هدفمان شکل دهیم یا بهبود ببخشیم. آن کلماتی که بیشترین میزان سرچ را بین کاربران دارد می تواند اطلاعات مفیدی به شما بدهد. ابزارهای مختلفی وجود دارد که این اطلاعات را در اختیار شما میگذارد از جمله Google Trends که آموزش کار باGoogle Trends  را می توانید در سایت جت بخوانید. (دنیای کلمات کلیدی و نحوه تحقیق و انتخاب آن، دنیای بزرگی دارد و اگر می خواهید اطلاعاتتان درباره نحوه گزینش کلمات کلیدی کامل شود، آموزش استراتژی های تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی در سئو را از دست ندهید.) 

بهینه سازی توضیحات متا

توضیحات متا یا meta description همان توضیحاتی است که با جست و جوی یک کلمه در گوگل، بر زیر لینک آبی هر نتیجه نمایش داده می شود. برای بهینه سازی توضیحات متا سعی کنید تا در حداقل کلمات به طور مختصر و مفید، توضیحی درباره محتوای صفحه بدهید تا هم گوگل متوجه محتوای صفحه شما شود و هم کاربران موضوع اصلی محتوا را متوجه شوند و از طرفی برای خواندن ادامه مطلب ترغیب شوند.

لینک سازی 

 وقتی شما محتوایی را در سایت خود قرار می دهید، بهتر است که مطالب داخل سایت خودتان را که مرتبط با آن محتوا است را، به آن صفحه پیوند دهید چرا که اینگونه کاربران زمان بیش تری را در سایت شما سپری کرده و گوگل می فهمد که سایت شما مطالب مفیدی داشته است. اگر فکر می کنید مطالب سایت شما جامع تر از مطالب یک سایت محبوب دیگر است، پیشنهاد می شود که صفحه خودتان را به آن وب سایت دیگر نیز لینک کنید تا گوگل متوجه کامل تر بودن محتوای شما نسبت به آن سایت دیگر باشد. اما آیا هر سایتی را می توان لینک خارجی قرار داد؟! چه نکاتی در لینک سازی مهم است و چه کار کنیم که توسط گوگل مشمول جریمه نشویم؟! درباره لینک بیلدینگ در سایت جت بیشتر بخوانید و با انواع آن آشنا شوید.

افزایش سرعت لود صفحه

 باید به خاطر داشته باشید که سرعت لود صفحه برای کاربران بسیار مهم است به طوری که اگر سرعت آن پایین باشد، کاربران صفحه شما را می بندند و با بستن سریع آن به گوگل نشان می دهند که سایت شما خوب نیست. به عنوان مثال اگر در محتوای خود از عکس یا فیلم استفاده می کنید، باید به خاطر داشته باشید تا در عین حفظ کیفیت، حجم آن را کم کنید. اما با استفاده از چه ابزار هایی می توان حجم عکس ها را کم کرد؟! از چه تکنیک هایی می توان برای افزایش سرعت لود صفحه بهره برد؟! 14 نکته برای افزایش سرعت لود را در سایت جت بخوانید.

تکرار کلمات کلیدی

 تکرار کلمات کلیدی یکی از حساس ترین بخش های سئو می باشد. از این رو حساس است که میزان استفاده و تکرار کلمات کلیدی باید به اندازه باشد. یعنی نه آن قدر زیاد باشد که keyword stuffing رخ دهد و روی سئوی سایتتان تاثیر منفی بگذارد و نه آنقدر کم باشد که گوگل شانس صفحه اول را از شما بگیرد. حفظ تعادل برای استفاده از کلمات کلیدی کار ساده ای است. با مطالعه "keyword stuffing چیست؟" از تاثیر منفی تکرار بیش از اندازه کلمات کلیدی بر سئو، آگاه شوید و یاد بگیرید تا چگالی کلمات کلیدی را در محتوایتان رعایت کنید.

ریسپانسیو بودن سایت

 مطمئناً تا به حال برایتان پیش آمده است که وبسایتی را در مرورگر موبایل خود باز کنید و اجزای صفحه را به هم ریخته ببینید ولی در صفحه لپ تاپ خود همه چیز را سر جای خود ببینید. وب سایت هایی که با این مشکل مواجه هستند و یا به اصطلاح، ریسپانسیو نیستند، تاثیر منفی در سئوی سایت خود می گذارند. اما چگونه می توان یک وب سایت ریسپانسیو طراحی کرد؟! آیا راهی به جز کد نویسی برای ریسپانسیو کردن سایت وجود دارد؟! به "چگونه یک وبسایت responsive با نرخ تبدیل بالا طراحی کنیم؟" سر بزنید. 

 

مطالبی که خواندیم گوشه کوچکی از دنیای سئو بود و یاد گرفتن اصول آن به زمان و حوصله نیاز دارد. در دنیای اینترنت و رقابت تنگاتنگ مدیران سایت ها برای آمدن در صفحه اول گوگل و لینک های اول آن، به روز بودن اطلاعات و دانستن اصول علم سئو می تواند وجه تمایز شما از دیگران باشد. با خرید این دوره ها می توانید آگاهی تان را درباره بهینه سازی سایت افزایش دهید. در دوره های آموزش سئو سایت جت می توانید نکات زیادی درباره نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب یاد بگیرید. در دوره های سئو به شما گفته می شود که از کجا شروع کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.