بازاریابی ویدیوئی یکی از انواع بازاریابی دیجیتال و اینترنتی می‌باشد که با استفاده از محتوای ویدیوئی برای ارتقا یک نام تجاری، محصول و یا هرگونه خدمات استفاده می‌شود؛ به زبان ساده‌تر، بازاریابی ویدیوئی شامل ساخت فیلم‌های کوتاه معمولا زیر ده دقیقه با محتوای معرفی و عرضه محصولات می‌شود.این روز ها حجم بالایی از ترافیک فضای اینترنت را ویدیو ها تشکیل می دهند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.شما می توانید با تولید ویدیوهای جذاب کالا و خدمات خود را به شکل بسیار مناسبی ارائه کنید.

شاید اولین راه ارتباطی مکتوب در میان آدم‌ها استفاده از تصاویر بود. گاهی یک تصویر می‌تواند تمام مفاهیم یک کتاب قطور را به مخاطب منتقل کند و از زیاده‌گویی‌های متنی جلوگیری کند. در واقع وقتی یک متن می‌خوانید فقط چشم‌هایتان درگیر است ولی وقتی یک ویدیو می‌بینید چشم‌ها و گوش‌هایتان هم‌زمان درگیر می‌شود بنابراین میزان تاثیرگذاری ویدیو بسیار بیشتر از متن است و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی مفاهیم بسیاری را به شما منتقل کند.
همان طور که می‌دانید بازاریابی ویدیویی یکی از شاخه‌های بازاریابی اینترنتی است که با استفاده از فیلم و ویدیو به تبلیغ می‌پردازد. یک ویدیوی تبلیغاتی چند دقیقه‌ای می‌تواند به معرفی یک محصول یا کسب و کار بپردازد یا نکاتی درباره طرز استفاده یک محصول ارائه کند و یا مبحثی را آموزش بدهد. در دنیای امروز ویدیوها یک ابزار قوی برای جلب توجه مشتری‌ها به حساب می‌آیند. به همین دلیل، اهمیت و اعتبار ویدیو مارکتینگ روز به روز افزایش پیدا می‌کند و بازاریاب‌ها با استفاده از تبلیغات ویدیویی می‌توانند در هر زمان و مکانی به مخاطب‌های خود دسترسی داشته باشند و برای برند و کسب و کار خودشان بازاریابی کنند.
ویدیو مارکتینگ با هدف جذب مخاطب به ساخت ویدیو برای معرفی محصول یا خدمت می‌پردازد و هم‌چنین یکی از روش‌های بازاریابی به حساب می‌آید که از طریق ویدیو روی تصمیم‌گیری‌های خرید مخاطب اثرگذار است.

در این بخش از سایت جت مقالات مربوط به ویدیو مارکتینگ قرار داده می شود.