در این بخش از سایت جت، ما در مورد شبکه های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام و فیسبوک و لینکدین صحبت می کنیم و همچنین روش های تولید محتوای مناسب برای شبکه های اجتماعی را نیز بررسی خواهیم کرد.
اگر محتوا پادشاه است بازاریابی یک پادشاه میتواند فضای کسب و کار شما را دگرگون کند. جالب است بدانید در گذشته هم از محتوا برای بازاریابی و فروش محصولات مختلف استفاده میشد اما بازاریابی محتوا که از زیر شاخههای دیجیتال مارکتینگ به حساب میآید، عبارت تازهایاست. شاید در گذشته مردم برای خرید یک محصول جدید، انتخابهای زیادی نداشتند و یا با پرس و جو و مقایسههای شفاهی میتوانستند محصول موردنظرشان را انتخاب کنند اما حالا میتوانند با یک سرچ ساده در دنیای گسترده اینترنت اطلاعات زیادی درباره محصولات مختلف به دست بیاورند، از تجربههای مشتریهای دیگر استفاده کنند و برندهای مختلف را با هم مقایسه کنند و در نهایت انتخاب آگاهانهتری داشته باشند. بنابراین ما به عنوان صاحبان کسب و کار باید به سهم خودمان محتوای جذاب و باکیفیت برای مخاطبهایمان تولید کنیم. در غیر این صورت اگر شما محصولی در ویترین ندارید نمیتوانید انتظار داشته باشید که شاهد افزایش فروشتان باشید. در دنیای امروز حتما برای شما هم پیش آمده که با خواندن مطلبی درباره مشخصات و ویژگیهای یک محصول ترغیب شده باشید که آن محصول را تهیه کنید. چنین مطلب ترغیبکنندهای میتواند نمونه خوبی از بازایابی محتوا باشد. همچنین وقتی از محتوا حرف میزنیم، منظورمان فقط مطلب و نوشته نیست بلکه ویدیوها و پادکستها هم نمونههایی از محتوا هستند که میتوانند با هدف بازاریابی و فروش تولید شوند.
تکنیکهای بازاریابی محتوا و تبلیغاتی موثر در این شبکهها را به شما معرفی میکنیم و به شما درباره ترفندها و تکنیکهای کسب محبوبیت در این شبکهها خواهیم گفت.در این صفحهاز سایت جت شما می توانید مقالات آموزشی در زمینه فروش محصول که از جنس محتوا می باشد از طریق شبکه های اجتماعی را بخوانید و راه های بازاریابی از طریق این ابزارها را یاد بگیرید.
بازاریابی ویدئویی
بازاریابی ویدیوئی یکی از انواع بازاریابی دیجیتال و اینترنتی میباشد که با استفاده از محتوای ویدیوئی برای ارتقا یک نام تجاری، محصول و یا هرگونه خدمات استفاده میشود؛ به زبان سادهتر، بازاریابی ویدیوئی شامل ساخت فیلمهای کوتاه معمولا زیر ده دقیقه با محتوای معرفی و عرضه محصولات میشود.این روز ها حجم بالایی از ترافیک فضای اینترنت را ویدیو ها تشکیل می دهند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.شما می توانید با تولید ویدیوهای جذاب کالا و خدمات خود را به شکل بسیار مناسبی ارائه کنید.
شاید اولین راه ارتباطی مکتوب در میان آدمها استفاده از تصاویر بود. گاهی یک تصویر میتواند تمام مفاهیم یک کتاب قطور را به مخاطب منتقل کند و از زیادهگوییهای متنی جلوگیری کند. در واقع وقتی یک متن میخوانید فقط چشمهایتان درگیر است ولی وقتی یک ویدیو میبینید چشمها و گوشهایتان همزمان درگیر میشود بنابراین میزان تاثیرگذاری ویدیو بسیار بیشتر از متن است و میتواند در مدت زمان کوتاهی مفاهیم بسیاری را به شما منتقل کند. همان طور که میدانید بازاریابی ویدیویی یکی از شاخههای بازاریابی اینترنتی است که با استفاده از فیلم و ویدیو به تبلیغ میپردازد. یک ویدیوی تبلیغاتی چند دقیقهای میتواند به معرفی یک محصول یا کسب و کار بپردازد یا نکاتی درباره طرز استفاده یک محصول ارائه کند و یا مبحثی را آموزش بدهد. در دنیای امروز ویدیوها یک ابزار قوی برای جلب توجه مشتریها به حساب میآیند. به همین دلیل، اهمیت و اعتبار ویدیو مارکتینگ روز به روز افزایش پیدا میکند و بازاریابها با استفاده از تبلیغات ویدیویی میتوانند در هر زمان و مکانی به مخاطبهای خود دسترسی داشته باشند و برای برند و کسب و کار خودشان بازاریابی کنند. ویدیو مارکتینگ با هدف جذب مخاطب به ساخت ویدیو برای معرفی محصول یا خدمت میپردازد و همچنین یکی از روشهای بازاریابی به حساب میآید که از طریق ویدیو روی تصمیمگیریهای خرید مخاطب اثرگذار است.
بازاریابی ایمیلی
از زمانی که کسب و کارهای اینترنتی رشد و گسترش بیشتری پیدا کردند کمپین های ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی نیز بیشتر به کار گرفته شدند. البته بازاریابی ایمیلی قبلا هم استفاده می شد اما شاید نمی توانست به اندازه کافی موثر واقع شود. چراکه بیشتر آنها به هدف تبلیغات و با تعداد بالا و حتی بعضا غیرمرتبط با علایق فرد فرستاده می شدند. اما باید بدانید که بازاریابی ایمیلی که یکی از زیرمجموعه های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود اصول، تکنیک ها و ابزارهای خود را دارد که در صورت استفاده مناسب از آن می تواند باعث افزایش مشتریان شما شود. درواقع بازاریابی ایمیلی به ارسال ایمیل جهت گسترش رابطه با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی گفته میشود، این ایمیلها یا محتوای تبلیغاتی دارند یا یک خدمت یا محصول جدید را به کاربر پیشنهاد می دهند یا او را از رویداد یا اتفاقی مرتبط با آن کسب و کار آگاه می کنند یا به او تخفیف های مرتبط با محصولات را پیشنهاد می دهد.
ما در این بخش از سایت جت قصد داریم شما را با ایمیل مارکتینگ به صورت اصولی آشنا کنیم همچنین روش های مختلف بازاریابی ایمیلی نیز در این مقالات بیان می شود. مطالب آموزشی سایت جت را در مورد بازاریابی ایمیل از دست ندهید.
بهینه سازی نرخ تبدیل
بهینه سازی نرخ تبدیل به انواع روش های شناسایی نیازهای مخاطب و بهبود چیدمان و محتوای سایت از نظر گرافیکی و محتوایی اگفته می شود که در نهایت باعث خواهد گردید نسبت تبدیل کاربران سایت شما به خریداران محصول افزایش پیدا کند.در علم CRO هدف بهبود تعداد خریداران یک محصول به نسبت تعداد بازدیدکنندگان صفحه محصول است. طراحی گرافیک سایت، چیدمان محتوا، رنگبندی بخش های مختلف، سرعت لود صفحات و محتوای صفحات از جمله عواملی هستند که بر روی بهبود نرخ تبدیل تاثیر دارند.