سرور مجازی رایگان بدون محدودیت

در این محتوا از سایت جت شما را با سرور مجازی و انواع آن آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
 ۱۴۰۱/۹/۱۵ | ۰۹:۰۳  زمان مطالعه 3 دقیقه
سرور مجازی رایگان بدون محدودیت

سرور مجازی Virtual Private Server که به‌اختصار به آن VPS گفته می‌شود، موضوع این مقاله است که می‌خواهیم به صورت جزئی در مورد آن صحبت کنیم تا به یک دید مناسب در مورد آن برسیم و در انتها نیز یک راهکار و روشی را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید یک سرور مجازی رایگان را برای خود ایجاد کنید. پس با من همراه باشید و حتماً نظرات خود را در انتهای آن وارد کنید.

vps یا سرور مجازی چیست؟

VPS مخفف کلمه Virtual Private Server یا همان سرور خصوصی مجازی است. در هنگام خرید vps و خرید سرور حتما این نکته برای شما جالب می‌باشد که سرورهای مجازی در مقایسه با سایر سرویس‌های میزبانی مانند سرور اختصاصی هزینه بسیار کمتری داشته در حالی که سطح دسترسی بالاتری را دارا می‌باشند.

از دیگر مزایای سرور مجازی می‌توان به این نکته اشاره  داشت که یک سرور مجازی می‌تواند به تعداد دلخواه  آی‌پی معتبر اختصاصی داشته باشد. در سرور مجازی دسترسی مدیر سیستم یا وب سرور در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و می‌توانند با Remote Desktop و یا SSH به سرور مجازی دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: سوییچ شبکه

vpsیا سرور مجازی

ویژگی‌های سرور مجازی

  • مقیاس‌پذیری (scalability)

مقیاس‌پذیری توانایی مدیریت سریع و افزایش ظرفیت کاری سرور با استفاده از به کارگیری منابع اضافه سرور می‌باشد. یک سیستم مقیاس‌پذیر در زمینه تجارت و کسب و کار، به دلیل توقف ناگهانی ترافیک وب که توسط هاستینگ ارائه دهنده سرور مجازی بررسی می‌گردد، ارجحیت دارد. اگر کسب و کار شما رویکرد رو به رشد فوق‌العاده‌ای را دنبال می‌نماید، نیاز دارد تا ظرفیت کاری در حال افزایش مدیریت گردد.

  • منابع اختصاصی

سرور مجازی امکان ارائه منابع اختصاصی و انتخاب مقدار فضای دیسک، انتقال داده، فضای ذخیره، سرعت پردازش و RAM را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • دسترسی روت (Root Access)

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های سرور مجازی، دسترسی به روت سرور است که به کاربر امکان اجرای سیستم عامل، نصب اپلیکیشن و سرویس‌های گوناگون را می‌دهد.

  • سفارشی‌سازی (Customization)

هر سرور مجازی سیستم‌ عامل مخصوص به خود را دارا است که به کاربران اجازه نصب اپلیکیشن‌های گوناگون سرور را مانند PHP ،MySQL و APACHE می‌دهد.

در طی مراحل انتخاب سرور مجازی، کاربران با دو نوع سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس روبرو می‌شوند. انتخاب صحیح سیستم‌ عامل، مهم‌ترین انتخاب در خرید سرور مجازی است زیرا بستر و محیط مورد استفاده جهت اجرای اپلیکیشن‌ها را برای شما فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: IT چیست

تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز

در ادامه تفاوت‌های وی‌پی‌اس لینوکس و وی‌پی‌اس ویندوز طبق یک سری پارامتر توضیح داده می‌شود:

  • عملکرد

لینوکس: زمانی که لود سیستم افزایش می‌یابد لینوکس مرتبا درخواست ریبوت نمی‌نماید و به گونه‌ای طراحی شده است که توسط SSH استفاده می‌گردد و مدیریت سرور مجازی از طریق خط فرمان یا command line انجام می‌شود.
 ویندوز: ویندوز بعد از هر patch جزئی و آپدیت درایور یا نرم افزار باید ریبوت گردد و از آن‌ جایی که از رابط کاربر گرافیکی یا GUI استفاده می‌نماید، می‌تواند باعث نیازمندی آن به منابع بیشتر باشد که در این صورت بهینه نمی‌باشد.

  • امنیت

لینوکس: سرورهای لینوکس امن‌تر به حساب می‌آیند زیرا تنها مدیران سرور امکان دسترسی به سرور و ویرایش کدها را دارند. با این حال این مورد به نصب و تنظیم سرور بستگی دارد.
 ویندوز: سرورهای ویندوز نیز امن می‌باشند اما نیاز به تنظیمات و نصب صحیح دارند.

  • سازگاری

لینوکس: سرور مجازی لینوکس با نرم‌افزارهای متن باز، مثل PHP/Perl ،ROR ،Java ،Python ،SSH ،CGI ،FrontPage Extensions سازگار است.

ویندوز: سرور مجازی ویندوز برای اپلیکیشن‌های مخصوص ویندوز مثل ASP Classic ،ASP.net ،MySQL ،C# ،VB Development ،MS Access مناسب است.

  • دسترسی به سرور

دسترسی به فایل‌ها از طریق FTP هم بر روی ویندوز و هم بر روی لینوکس امکان‌پذیر است اما به طور اختصاصی دسترسی SSH و Telnet بر روی لینوکس وجود دارد. این تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز موجب شده‌ است که توسعه‌دهندگان نیز به کار با این نوع سرور تمایل بیشتری داشته باشند.

  • کنترل پنل

لینوکس: عموما cPanel و WHM برای لینوکس استفاده می‌گردند.

ویندوز: به طور عمومی کنترل پنل Plesk در سرور مجازی ویندوز استفاده می‌گردد که دارای رابط کاربر پسندتری است.

  • پشتیبانی

لینوکس: VPS لینوکس از انجمن عمومی برخوردار است که با ارائه پلتفرم خود، امکان مطرح کردن سوالات متداول کاربران را در مورد مسائل و مشکلات خود فراهم می‌کند. البته این موضوع موجب کاهش اعتماد به فرد پشتیبانی‌ دهنده است. پس بهتر است از شرکت ارائه دهنده سرویس هاست خود درخواست پشتیبانی کنید.

افیکس هاست نیز با ارائه انواع سرورهای مجازی و پشتیبانی ۲۴ ساعته برای سرویس‌های خود، راه حل‌هایی را با بالاترین کیفیت در کمترین زمان در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

ویندوز: شرکت ارائه دهنده سرویس میزبانی سرور VPS ویندوز نیز وظیفه پشتیبانی از این نوع وی پی اس را بر عهده خواهد داشت. در واقع یکی از خدمات شرکت میزبانی وب مورد نظر شما، ارائه خدمات پشتیبانی VPS ویندوز خواهد بود.

  • استفاده آسان

لینوکس: استفاده از لینوکس به دلیل دارا بودن کنترل پنل cPanel که ابزار نسبتا راحتی جهت مدیریت هاستینگ می‌باشد، بسیار آسان است و به مدیریت FTP و SSH کمک می‌نماید.

ویندوز: ویندوز دارای رابط کاربر گرافیکی است که همین امر نیز مدیریت سرور را راحت‌تر کرده‌ است.

  • هزینه

لینوکس: از آن‌ جایی که لینوکس پلتفرمی متن باز یا همان Open Source است، هزینه تهیه آن نیز کمتر می‌باشد.

ویندوز: با توجه به این که ویندوز نرم افزار اختصاصی شرکت مایکروسافت است بنابراین لازم است کاربران هزینه لایسنس را پرداخت نمایند که این مورد در هزینه سرور مجازی نیز دخیل می‌باشد.

بیشتر بخوانید: انواع شبکه‌های کامپیوتری

چگونه سرور مجازی رایگان بدون محدودیت دریافت کنیم؟

  • وب‌سایت perfecto.io به شما یک سرور مجازی VPS رایگان می‌دهد که برای دریافت و استفاده از آن به‌صورت Trial باید آی‌پی (IP) سیستم خود را به کشور دیگر تغییر دهید زیرا این سایت ایران را تحریم کرده است.
  • پس‌ازآنکه در صفحه‌ی فوق بر روی Free Trial کلیک کردید باید فرم های زیر را به ترتیب پرکرده تا یک ایمیل برای شما از طرف no-reply@perfecto.io ارسال شود.
  • حال باید ایمیل خود را چک کنید تا نام کاربری و رمز عبور به همراه لینک ارسالی را مشاهده کنید.
  • بر روی لینک کلیک کنید تا وارد صفحه شوید و ازآنجا نام کاربری و پسورد داده‌شده را وارد کنید.
  • پس از ورود از شما می‌خواهد که یک پسورد دیگری را برای اکانت خود لحاظ کنید سپس گزینه‌ی Manual Testing را انتخاب کنید.
  • شما یک لیست طبق تصویر زیر از دیوایس (Device) های مختلف را مشاهده می‌کنید که برحسب نیاز میتوان هر مورد را انتخاب کنید.
  • سرور مجازی VPS که می‌خواهید انتخاب کنید بر اساس فیلدهایی که در اختیارتان قرار می‌دهد را می‌توانید سفارشی‌سازی کنید و در انتهای کار نیز با گزینه‌ی Open می‌توانید سرور مجازی خود را تحویل بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی vps یا سرور مجازی، ویژگی‌های آن، تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز و دریافت سرور مجازی رایگان بدون محدودیت آن پرداختیم. به طور کلی سرور مجازی VPS به معنای سروری است که به صورت مجازی بر روی یک سرور فیزیکی قرار دارد و به صورت مستقل از دیگر سرورهای مجازی کار می‌کند. در واقع، یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی تقسیم می‌شود و هر سرور مجازی به صورت مستقل از دیگران کار می‌کند.

استفاده از سرور مجای VPS برای کاربرانی که نیاز به یک سرور خصوصی دارند، بسیار مفید است. با استفاده از سرور مجازی، کاربران می‌توانند برنامه‌های خود را بر روی یک سرور خصوصی نصب کرده و از امکانات آن بهره‌مند شوند.

نویسنده : مریم باغبان

مریم باغبان ملی هستم. به حوزه های هنری و برنامه نویسی علاقه مندم و در تلاش برای یادگیری زمینه های مختلف این دو حوزه هستم. در حال حاضر در جایگاه ادمین سایت مشغول به کارم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید