آموزش ادیت با اینشات

در این مقاله از سایت جت، می‌خواهیم با معرفی برنامه ادیت اینشات به شما نشان دهیم، چگونه بدون نیاز به ابزارهای گران قیمت و پیشرفته، ویدیوهای خود را حرفه‌ای ادیت کنید.
 ۱۴۰۰/۷/۵ | ۱۶:۳۶  زمان مطالعه 6 دقیقه
آموزش ادیت با اینشات


امروزه با گسترش فضای مجازی، تولید محتوا، نقشی حیاتی پیدا کرده است، چرا که افراد برای شناساندن خدمات و یا محصولات خود نیاز به معرفی آن‌ها دارند که این امر با تولید محتوای جذاب میسر می‌شود. برای تولید یک محتوای جذاب به یک ادیت حرفه‌ای نیاز داریم. یکی از بهترین برنامه‌های ادیت حرفه‌ای عکس و فیلم، برنامه اینشات می‌باشد که به دلیل امکانات متنوع و راحتی کار، این روزها از محبوبیت خاصی میان کاربران فضای مجازی برخوردار است و می‌توان از آن برای کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت نیز استفاده کرد. در این مقاله به  آموزش ادیت با اینشات حرفه‌ای  و بررسی بخش‌های مختلف این برنامه برای  فیلم می‌پردازیم . 

بیشتر بخوانید: علت نصب نشدن واتساپ در گوشی سامسونگ

محیط کلی برنامه اینشات

پس از دانلود برنامه اینشات آن را باز کنید. با صفحه‌ای زرد و نارنجی رنگ به صورت زیر مواجه خواهیم شد. به طور کلی برنامه ادیت اینشات شامل 3 بخش است که عبارتند از collage ،photo و video، که در این آموزش به دو بخش اول کاری نداریم و به طور کامل به قسمت ادیت فیلم می‌پردازیم.

محیط کلی برنامه اینشات

پس از آنکه روی آیکون ویدیو کلیک کردیم برای انتخاب فیلم مورد نظر بخش new را که به صورت مستطیلی سبز رنگ است انتخاب می‌کنیم. در اینجا گالری فیلم‌ها و عکس‌های ما ظاهر می‌شود که می‌توان از میان آن‌ها یک عدد یا تعدادی را برای ادیت انتخاب کنیم.

پس از انتخاب ویدیو موردنظر خود دکمه سبز رنگ در قسمت پایین سمت راست را انتخاب کرده و وارد فضای اصلی ادیت فیلم و قسمت ابزارهای متنوع برنامه اینشات برای ادیت و ایجاد محتوایی جذاب می‌شویم . در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف این بخش می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: چگونه برنامه هایی که نصب نمی شوند را نصب کنیم؟

بررسی بخش‌های مختلف ادیت فیلم برنامه اینشات

  • بخش canvas

برای تولید محتوا در اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک یا هر شبکه اجتماعی دیگری نیاز است تا محتوای خود را در قالب مناسب همان شبکه اجتماعی در بیاوریم که در بخش canvas به راحتی می‌توان این کار را انجام داد. با ورود به بخش canvas سه قسمت را خواهیم داشت، اولی ratio می‌باشد که در آن می‌توان قالب مناسب را متناسب با شبکه‌ی اجتماعی  که می‌خواهیم در آن تولید محتوا کنیم را انتخاب کنیم.

بخش دوم zoom است که در آن هم به صورت دستی و هم به صورت حالت‌های آماده میزان بزرگنمایی ویدیو خود را مشخص می‌کنیم. در آخر بخش سوم می‌باشد که در آن می‌توان پس زمینه‌ای جذاب با طرح‌های مختلف برای ویدیو انتخاب کرد.

 بخش canvas برنامه اینشات برای ادیت

  • بخش music

مسلما برای تولید محتوای جذاب‌تر، داشتن آهنگ پس زمینه جذاب، باعث می‌شود مخاطب به محتوای شما علاقه‌ی بیشتری نشان دهد و آن را تا انتها دنبال کند. برنامه اینشات در این بخش این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم سه نوع فایل صوتی را روی محتوای خود گذاشته و جذابیت آن را بیشتر کنیم.

نوع اول که در قسمت tracks می‌باشد؛ شامل آهنگ‌هایی است که می‌توان از آهنگ‌های آماده برنامه اینشات انتخاب کرد، بعلاوه با انتخاب بخش imported می‌توان آهنگی که روی موبایل هوشمند خود داریم را انتخاب و از آن برای محتوای خود استفاده کنیم.

در بخش دوم یعنی effects؛ یک سری صداهای آماده موجود می‌باشد که می‌توان با استفاده از آن‌ها محتوای خود را جذاب‌تر و ادیتی حرفه‌ای را رقم زد. در آخر یعنی بخش سوم tracks را داریم که برای افرادی که می‌خواهند روی محتوای خود صحبت کنند بسیار مناسب است و کار آن‌ها را بسیار ساده می‌کند.

بخش music در ادیت حرفه ای با برنامه اینشات

  • بخش sticker

یکی از بخش‌هایی که ادیت با اینشات را جذاب می‌کند، استفاده از استیکرها وگیف‌هایی است که بسیار به گیراتر کردن محتوای ما کمک می‌کند. برنامه اینشات شامل استیکرها وگیف‌های بسیار متنوعی می‌باشد که عده‌ای از آن‌ها به صورت رایگان می‌باشند و تعدادی نیاز به خرید اکانت پریمیوم اینشات دارند که با خرید این سرویس می‌توان از تعداد بالایی از استیکرها استفاده نمود.

بعلاوه در قسمت اول با کلیلک روی بخشی که نماد آن یک عکس است می‌توان استیکرهایی که خودمان دانلود کرده‌ایم را به این بخش اضافه نماییم.

اضافه کردن استیکر به اینشات برای ادیت

  • بخش text

در این بخش از آموزش اینشات به توضیح قسمت text می‌پردازیم که برای بلاگرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام به شدت اهمیت دارد؛ چرا که علاوه بر محتوای ویدیویی، محتوای متنی نیز می‌تواند تاثیر بسیاری روی مخاطب بگذارد. با ورود به بخش text اینشات بخش کیبورد برای ما نمایان می‌شود، به علاوه 4 بخش دیگر که در ابتدا قبل از اینکه چیزی بنویسیم غیرفعال هستند. بلافاصله بعد از نوشتن متن، 4 قسمت دیگر نمایان می‌شوند.

  1. بخش اول که نماد آن دایره‌ای رنگارنگ است؛ بخشی است که می‌توان در آن 5 خاصیت از نوشته را تغییر داد. این بخش برای بلاگرهای اینستاگرام خیلی مهم می‌باشد چرا که برای ساخت کاور پست‌ها می‌توانند خلاقیت‌های به خصوصی را به کار گیرند. خاصیت اول text می‌باشد که در آن می‌توان رنگ خود نوشته را تغییر داد، که برنامه اینشات رنگ‌های متنوعی را در این بخش تدارک دیده است.
  2. خاصیت دوم border است که در آن می‌توان رنگ حاشیه متن را تغییر داد، بعلاوه در قسمت پایین این بخش نواری قرار دارد که با استفاده از آن می‌توان قطر عرض حاشیه را تعیین نمود.
  3. خاصیت سوم shadow می‌باشد که در آن می‌توانیم برای نوشته خود سایه ایجاد کنیم که با استفاده از قسمت‌های x و y،  مکان این سایه را مشخص می‌کنیم و با نوار پایین که در قسمت سمت چپ آن قطره‌ای وجود دارد، می‌توان میزان پر رنگ بودن یا کمرنگ بودن آن را تعیین نمود.
  4. خاصیت چهارم label است که در آن می‌توان پس زمینه‌ای برای متن خود انتخاب کرد که انواع آن در برنامه اینشات موجود بوده و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  5. خاصیت پنجم opacity می‌باشد که در این قسمت می‌توان میزان تاری و یا شفاف بودن متن را با نوار پایین صفحه تعیین نمود.

ادیت حرفه ای با اینشات از طریق اضافه کردن متن

حال به سراغ بخش دوم و قسمت فونت‌های برنامه ادیت اینشات می‌رویم که در این قسمت می‌توانیم برای نوشته خود فونت موردنظر خود را از فونت‌های آماده اینشات انتخاب و یا از فونتی که خودمان دانلود کردیم با اضافه کردن آن از بخش import استفاده کنیم، بعلاوه می‌توان از بخشی که شبیه به سبد می‌باشد، فونت مورد نظر خود را خریداری کنیم.

در بخش چهارم این امکان به ما داده شده که مکان نوشته (راست چین،وسط چین، چپ چین)، اندازه نوشته،عرض و طول label را مشخص کنیم. در بخش آخر که یکی از امکانات فوق العاده اینشات می‌باشد و ما را در تولید محتوای جذاب یاری می‌کند نماد دایره‌ای شکل متحرک است که در این قسمت می‌توان تعیین کرد که نوشته ما به چه صورت ظاهر شود. همچنین اگر دقت کنیم در قسمت بالا نماد ساعتی وجود دارد که سرعت این موشن را تعیین می‌کند.

  • بخش filter

این قسمت را می‌توان اثری هنری از اینشات در زمینه تولید محتوا دانست که کمکی شایان به بلاگرها و اینفلوئنسرهای فضای مجازی مخصوصا افراد فعال در اینستاگرام می‌کند. پس اگر جزء این افراد هستید همین جا بمانید و ادامه آموزش ادیت فیلم با اینشات را بخوانید.

قسمت filter خود به سه بخش effect ,filter و adjust تقسیم می‌شود.

  1. در قسمت effect موشن‌های بسیار جذابی وجود دارد که می‌تواند ویدیو شما را به شدت جذاب کند، البته باید توجه کرد که اکثر آن‌ها پولی هستند و برای دسترسی به تمامی آن‌ها نیاز است نسخه پریمیوم برنامه اینشات خریداری شود.
  2. قسمت filter قسمتی است که فیلتر‌های آماده جذابی که با تغییر ویژگی‌های مختلف تصویر به وجود آمده‌اند وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  3. در بخش آخر یعنی adjust، اینشات این امکان را به ما داده است که خودمان به صورت دستی ویژگی‌های تصویر از جمله lightness ،contrast ،warmth و... را تغییر داده و فیلتر اختصاصی خود را بسازیم.
  • بخش pip

در این بخش هم امکان جالبی وجود دارد که می‌توان هم زمان با ویدیو اصلی، ویدیویی دیگری را پخش کرد که می‌تواند امکانی کاربردی باشد. با انتخاب ویدیو دوم و اضافه کردن آن به صورت نواری بالای ویدیو دوم ظاهر می‌شود که با کلیک کردن روی آن تنظیمات لازم با آن ظاهر و می‌توان تغییرات لازم را روی آن اعمال کرد.

اجرای همزمان دو ویدیو در قسمت pip اینشات

  • بخش precut

احتمالا تا به حال در فضای مجازی مخصوصا در اینستاگرام محتواهایی دیده باشید و با خود بگویید که چطور ممکن است که آنقدر حرفه‌ای می‌توان تولید محتوا کرد و احتمالا این فکر هم به سرتان می‌زند که حتما تجهیزات بسیاری برای این سبک تولید محتوا نیاز است.

ولی باید بگویم سخت در اشتباهید و این ویدیو‌ها تنها با یک گوشی موبایل که بتوان برنامه ادیت اینشات را روی آن نصب کرد، درست شده‌اند و بخش اصلی این ادیت‌ها با ابزار‌های قسمت precut انجام می‌شود که سه ابزار trim ,cut و split هستند که در اینجا به اولی و سومی می‌پردازیم، چرا که ابزار cut خیلی کاربردی نیست و کارایی برای شما عزیزان ندارد.

در قسمت trim این امکان به شما داده می‌شود که بتوانید ویدیو خود را کوتاه کنید و به عبارت عامیانه از سر و ته آن بزنید، یعنی قسمت‌های اضافه ابتدا و یا انتهای ویدیو را حذف کنید که این کار را با حرکت دادن نواری که روی ویدیو ظاهر می‌شود، می‌توان انجام داد.

split مهم‌ترین و کاربردی‌ترین بخش این قسمت است که با وارد شدن به این قسمت نواری قرمز رنگ را می‌بینیم که می‌توانیم آن را به قسمت‌های مختلف ویدیو منتقل کنیم و هنگامی که تیک را بزنیم برنامه اینشات برای ما ویدیو را از آنجا می‌برد و ویدیو ما به دو بخش مجزا تبدیل می‌شود.

این کار را می‌توان به دفعات متعدد انجام داد و ویدیو را به بخش‌های مختلف تفکیک کرد. حال که ویدیو ما به قسمت‌های مختلف تبدیل شد، ویژگی منحصر به فرد برنامه ادیت اینشات ظاهر می‌شود که آن امکان ادیت هر یک از قسمت‌های ایجاد شده به صورت جداگانه است، یعنی با انتخاب هر یک از تکه ویدیو‌های ایجاد شده می‌توان تمام ابزارهایی که تا به اینجا معرفی شد را روی آن‌ها اعمال کرد.

باید به این نکته توجه کرد که ابزار split در منوی اصلی اینشات هم موجود است و با جابه‌جایی ویدیو و زدن split قسمتی که نوار سفید رنگ روی آن است بریده می‌شود.

  • بخش volume

برنامه اینشات در این بخش دو امکان را به ما می‌دهد، اول اینکه می‌توان میزان صدایی که خود ویدیو دارد را از 0 تا 100 تنظیم کرد و دوم اینکه با گزینه extract audio می‌توان صدای روی ویدیو رو از آن جدا کرد، یعنی با انتخاب این قسمت صدای روی ویدیو به صورت نواری در بالای نوار ویدیو ظاهر و با انتخاب آن می‌توان تنظیمات جداگانه روی آن انجام داد.

  • بخش speed

شاید خیلی از افراد فعال در اینستاگرام بخواهند سرعت محتوایی که دارند را تغییر دهند که این باعث جذاب شدن محتوای آن‌ها خواهد شد. برنامه اینشات در کنار تمامی امکاناتی که ارائه می‌دهد به ما اجازه تغییر سرعت ویدئوهایمان را هم می‌دهد که در دو بخش standard و curve قابل استفاده می‌باشد.

در بخش standard نواری وجود دارد که می‌توان با تغییر آن سرعت ویدئو خود را از 0.2 برابر تا 100 برابر تغییر داد. فرقی که قسمت curve با standard دارد این است که در این بخش می‌توان برای هر بخش مشخص کرد که چه سرعتی داشته باشد. به طور مثال 10 ثانیه اول سرعتش 2 برابر شود و 10 ثانیه دوم سرعتش 0.5 برابر شود.

بیشتر بخوانید: حذف پس زمینه عکس

ادیت حرفه ای اینشات

آشنایی با دیگر قسمت‌های برنامه اینشات

تا به اینجا ابزارهای اصلی برای ادیت حرفه‌ای با اینشات را توضیح دادیم. در ادامه ابزارهایی داریم که کاربرد ساده‌ای دارند و با کمی کار کردن با آن‌ها می‌توان متوجه شد که دقیقا کاربردشان چیست و کجا استفاده می‌شوند. اما برای اینکه مطلبی جا نمانده باشد توضیح کوتاهی در رابطه با آن‌ها را در پایین خواهیم داشت:

  • Replace: با انتخاب این گزینه آن تکه ویدیویی که انتخاب کرده‌ایم را می‌توانیم با یک ویدیو دیگر در گالری جایگزین کنیم.
  • Duplicate: این ابزار نوعی ابزار کپی است و از ویدیو ما یک نسخه کپی می‌گیرد و به آخر ویدیو اضافه می‌کند.
  • Crop: احتمالا حداقل یک بار از این ابزار استفاده کرده‌اید که برای تعیین سایز حاشیه تصویر استفاده می‌شود.
  • Rotate: از این ابزار برای چرخش تصویر استفاده می‌شود و با هربار زدن آن تصویر به اندازه 90 درجه می‌چرخد.
  • Flip: یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برنامه اینشات flip است که تصویر را حول آن دوران می‌دهد.
  • Freeze: آخرین ابزار که کاربرد آنچنانی هم ندارد freeze است که با آن قسمتی که انتخاب شده به اصطلاح یخ می‌زند و ثابت باقی می‌ماند.

سخن پایانی

در این مقاله به آموزش ادیت با اینشات خفن و بررسی قسمت‌های مختلف برنامه اینشات پرداخته شد و  این موضوع که برای ادیت حرفه‌ای فیلم‌ها و تولید محتوای مناسب احتیاجی به ابزارهای پیشرفته نیست بررسی گردید. ما با داشتن موبایل خود و برنامه اینشات روی آن می‌توانیم یک ادیت حرفه‌ای فوق العاده روی ویدیو‌های خود بزنیم.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید