21 وبسایت دیجیتال مارکتینگ

در چشم‌انداز دیجیتال مارکتینگ، تغییرات بسیار گسترده است و آنچه دیروز موثر بود لزوما امروزبه کار نمی آید. ما در این مقاله به بررسی بهترین وبسایت ها مرجع در حوزه بازاریابی دیجیتال می پردازیم.
 ۱۴۰۰/۳/۲۶ | ۱۲:۱۴  زمان مطالعه 6 دقیقه امتیاز:
 21 وبسایت دیجیتال مارکتینگ

بی شک امروزه دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده‌تر و رقابتی‌تر از قبل شده است و هر روزه علاقه‌مندان بیشتری را به خود جذب می کند. از طرفی با رشد چشمگیر بازاریابی دیجیتال شاهد تحولات زیادی در بخش‌های مختلف از جمله بهبود الگوریتم‌ها و ربات ‌های گوگل، حذف و اضافه شدن ابزارها جدید، تغییر نگرش مشتریان و پیشرفت رقیبان در این حوزه  هستیم. خوشبختانه وبسایت‌های کاربردی در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که شما را در مسیر آشنایی و توسعه علمی با جدیدترین مقالات و ابزارهای روز آشنا می‌کند.
ما در این مقاله به دور از هر گونه هیجان و نگرانی از تحولات به وجود آمده  به معرفی و بررسی 21 وبسایت برتر در فضای سئو و دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید تا ابزارهای روز و تخصصی را برای رشد در تجارت الکترونیک به شما معرفی کنیم.

1- Ahref

سایت Ahref  اولین سایت در این لیست است. شما از طریق این وبسایت به راحتی می‌توانید آموزش‌های مربوط به مبانی و ابزار سئو (SEO)، تحقیق کلمات کلیدی، لینک سازی  را پیدا کنید. همچنین می‌توانید مقالات و ویدیوهای تخصصی را در زمینه دیجیتال مارکتینگ  را در بخش منابع (RESOURCES) مشاهده کنید. اما مهم‌ترین کاربرد سایت Ahref برای تحلیل وب سایت خود و رقبا می‌باشد که اطلاعات مفیدی مانند بک لینک‌ها، ترافیک دریافتی و  توضیع کلمات کلیدی به کار رفته را به شما ارائه می‌دهد.در این وبسایت شما می‌توانید با خرید اکانت از بخش ها و امکانات مختلف آن استفاده کنید.

سایت ahrefts

2- Moz

این وبسایت که از سال 2004 شروع به فعالیت کرده است هدفش را توسعه کسب و کار ها از طریق سئو در برنامه ریزی بازاریابی دیجیتال عنوان کرده است..اگر می خواهید مهارت های سئو و بازاریابی خود را بهبود بخشید سایت   Moz برای شما مفید است. این وبسایت نرم افزار، فیلم های آموزشی و مشاوره هایی  از سطح پایه را در جهت ارتقا مهارت ها بهینه سازی سازی موتورهای جستجو ارائه می دهد .ازخدمات دیگر این وبسایت امکان ایجاد کمپین و ثبت نام دامنه برای تحلیل فنی سایت، بررسی کامل  بک لینک ها ، دامنه ، جستجوی کلمات کلیدی و اعتبار رنک سایت می باشد. برای استفاده از خدمات پیشرفته این وبسایت باید خرید اشتراک انجام دهید اما برای شروع کار می توانید به مدت 30 روز به صورت رایگان استفاده کنید.

3- neil patel digital

این بلاگ یکی از محبوب‌ترین وبلاگ‌های بازاریابی دیجیتال است که توسط نیل پاتل یکی از معروف‌ترین بازاریاب‌ها این حوزه ساخته شده است. این بلاگ می‌تواند معدن طلایی از دانش و تجربه برای دانشجویان این رشته باشد. با جستجو در این بلاگ راهنمای مناسبی  برای یادگیری ایمیل مارکتینگ، بازاریابی الکترونیکی، سئو، سوشال مدیا و محتوانویسی خواهید داشت. در این وبسایت ویدیو های آموزشی، کتاب‌های الکترونیکی، مقالات و تمرین‌هایی در نظر گرفته شده که می‌توانید قدم به قدم پیشرفت کنید.

4- Hubspot

هاب اسپات یک منبع عالی برای کسانی است که در بازاریابی، فروش و خدمات مشتری فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، کتابخانه دیجیتال آن شامل کتاب‌های الکترونیکی و راهنماهای مختلف است . در بخش آموزش این وبسایت می‌توانید کورس‌های مرتبط را انتخاب کنید و در آخر مدرک بگیرید. مهم‌ترین مزیت‌ هاب اسپاپ  ارائه و به روز رسانی اخبار تازه‌ترین رویدادهای دنیای دیجیتال می‌باشد. اگر قصد دارید استراتژی‌های فروش، ارتباط با مشتری و پلن‌های بازاریابی  و تبلیغات را توسعه دهید،  Hubspot  محلی برای انجام این کار است. دراین وبسایت پلن های مختلف قیمتی برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

5- Growth Rocks

این مجموعه  یک آژانس بازاریابی بین‌المللی هک رشد است که در سال 2014 راه اندازی شده است .هدف این وبسایت کمک به استارتاپ‌ها  و شرکت‌ها  از طریق آنالیز داده محور و بررسی رفتار مشتری با استفاده از آخرین  تکنولوژی برای رشد سریع و با ثبات است. مشاوران، منتورها و صاحبان کسب و کار می‌توانند روش‌های هک رشد و مقالات مرتبط با آن را دنبال کنند. این وبسایت تیمی متشکل از متخصصان توسعه وب، مشاوران کسب و کار، طراحان و مارکترهاست که به طراحی و رشد  بیزنس شما یاری می‌رساند. در بخش بلاگ، پست‌ها مربوط به بازاریابی دیجیتال را مشاهده می‌کنید.
شاید بخش کاربردی آن برای ایرانیان قسمت FreeStuff  است که آزمون‌هایی برای ارزیابی دانش شما قرار داده شده است. همچنین دیکشنری کاملی از کلمات تخصصی در بخش Growth Glossary وجود دارد که می‌توان از آن بهره برد.

6- Copy Hackers

کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی حرفه ای است برای نوشتن متون به قصد تبلیغ یک محصول که فرد یا گروه خاصی را هدف قرار می‌دهد. یک کپی رایتر حرفه‌ای اساسا برند شما را به یک مخاطب هدف متصل می‌کند. آن‌ها یک محصول یا یک ایده را به طور مستقیم با ایجاد یک کمپین خلاقانه به فروش می‌رسانند. این کمپین می‌تواند تبلیغات در مترو، رسانه‌های اجتماعی ، مجله، تبلیغ تجاری برای تلویزیون، یک ایمیل بازاریابی مستقیم و غیره باشد. این وبسایت که توسط خانم جونا ویب ساخته شده مرجع مناسبی برای فعالان در زمینه تولید محتوا و تبلیغ نویسی است که متون و آموزش‌ها ویدیویی متعددی را به شما نمایش می‌دهد.

7- Convince & Convert

شعار این وبلاگ " کمک به ارتباط و حفظ مشتری" است. با مراجعه به وبلاگ، مقالات و پادکست‌ها متفاوتی در حوزه بازاریابی محتوایی، مشاوره ایمیل و اس‌ام‌اس مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ در دسترس شما قرار دارد. شما همچنین با ارسال ایمیل خود هفته‌ای یک بار درجریان آخرین اخبار و ترندهای روز قرار  می‌گیرید.

8- Search Engine Journal

 مجله موتور جستجو در سال 2003  توسط رسانه آلفا آغاز به فعالیت کرد. همینطور که از اسم این وبسایت مشخص است حوزه فعالیتش، پوشش آخرین اخبار سئو که مستقیما از متخصصان دریافت می‌کند است. اگرکارشناس یا دنبال کننده اخبار در حوزه سئو هستید با مراجعه به این وبسایت مرجعی مناسبی برای دریافت اطلاعات خواهید داشت و از تحولات گسترده سئو، آخرین آپدیت‌ها، بروز رسانی الگوریتم‌های گوگل آگاهی خواهید یافت. به غیر از سئو در بخش‌هایی نظیر تبلیغات کلیلکی، کانتت مارکتینک، رسانه‌های اجتماعی، وبینارهای آنلاین خدمات ویژه‌ای به طور رایگان در نظر گرفته شده است. حتی اگر درزمینه سئو و بازاریابی دیجیتال یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی مبتدی هستید با استفاده از این آموزش‌ها می‌توانید دانش خود را افزایش دهید.

9- JetSeo

"جت سئو" تنها ابزار ایرانی برای بررسی و تحلیل فنی و ساختاری سئو می‌باشد که توسط آقای شیرازی راه‌اندازی شده است. برای استفاده از سایت‌های خارجی  نیازمند پرداخت هزینه دلاری و داشتن کارت‌های اعتباری می‌باشید که برای بسیاری مقدور نمی‌باشد اما جت سئو تحلیل فنی سایت را به طور کامل و مشابه سایت‌ها خارجی انجام می‌دهد. شما با وارد کردن آدرس بلاگ در صفحه اصلی تمام چک لیست‌های مورد نظر سئو را مشاهده می‌کنید.

جت سئو ابزار ایرانی بررسی سئو

 

10- Content Market Istitute

"موسسه بازاریابی محتوایی" یکی از چند وبلاگ بازاریابی دیجیتال با یک رویکرد روشن در محتوا نویسی است. CMI استراتژی‌های محتوا را از طریق مقالات خود در بالاترین  سطح تدریس می‌کند. آن‌ها  محتوانویسی و استراتژی‌های آن را بیش از هر وبلاگ دیگری  با طیف وسیعی از تاپیک‌های متنوع  پوشش داده‌اند. این وبسایت آموزش محتوانویسی را به زیر شاخه‌هایی مانند داستان‌گویی، میکرو نویسی، تبلیغ نویسی و بلاگ نویسی تقسیم بندی می‌کند. مزیت این وبسایت پوشش مراسم و سخنرانی‌های لایو بزرگان این رشته در قالب مقالات است.

11- Buffer

بافر وبلاگ منحصر به فردی برای عاشقان و دنبال کنندگان سوشال مدیا مارتینگ است. اگر شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعالیت دارید و در جستجوی یادگیری و درخشش بیشتر هستید به شما توصیه می‌کنم حتما سری به بافر بزنید. بافر محتوای قابل توجهی برای تمام شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، اینستاگرام، پینترست و توییتر به شما پیشنهاد می‌دهد. در بخش دیگر به آنالیز کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد و در واقع تمام جزئیات و فاکتورها را بررسی می‌کند. وبلاگ بافر به صاحبان کسب و کار و بازاریابان کمک می‌کند تا برندهای موفق را بسازند و بیزینس‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی رشد دهند.

12- Backlinko

و بالاخره سایت معروف "بک لینکو" و موسس معروف آن آقای "برایان دین" که در بین سئو کاران برای بیان تئوری‌ها و تحقیقات  خود بسیار مشهور است. Backlinko بر آموزش ساخت بک لینک و استراتژی‌های هوشمندانه سئو تمرکز دارد و با به روز رسانی مستمرتکنیک‌ها و ترفند‌ها بهینه‌سازی سایت  به شما کمک می‌کند تا ترافیک بهتری برای سایت خود به دست آورید. از طریق این ابزار منبعی بسیار مهم برای ساخت محتوای با کیفیت سئو برای شما ایجاد می‌شود. برایان ادعا می‌کند تا به شما مواردی یاد می‌دهد تا سایت خود را در دو هفته مانند او بهینه سازی کنید.

13- Cognitive SEO

هر فردی که اولین قدم‌های خود را در حوزه دیجیتال مارکتینگ بر می‌دارد باید Cognitive Seo  را در ذهن خود نشانه‌گذاری کند. وبسایتی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ و سئو که هر آنچه می‌خواهید را در آن پیدا می‌کنید. سرچ و شناسایی کلمات کلیدی، بررسی ممیزی سایت، برسی لینک‌های کل دامنه و بک لینک‌ها و نمودار تغییرات الگوریتم گوگل  تنها بخشی از خدمات این وبسایت است. در بخش بلاگ شما مقالات را مشاهده می‌کنید.

14- Social Media Today

رابین کری در سال 2007  وبسایت "سوشال مدیا تودی" را تاسیس کرد. این وبلاگ به طور عمده در مورد به روز رسانی‌ها، تغییرات الگوریتم‌ها و استراتژی‌های در دنیای رسانه‌های اجتماعی می‌نویسد. مقالات راهنما این بلاگ  بر اساس آخرین روندها و تغییرات رسانه‌های اجتماعی است . بررسی تخصصی شبکه‌ها اجتماعی به تنهایی این سامانه را به یکی از بهترین وبلاگ‌های مشاوره‌ای برای صاحبان کسب و کار تبدیل کرده است. در بخش community علاوه بر به روز رسانی اخبار، به شما یک فضای برای به اشتراک گذاشتن، یادگیری و برقراری ارتباط با دیگر متخصصان بازاریابی دیجیتال از سراسر جهان ارائه می‌دهد .

15- SEMrush

با استفاده ازاین سایت نتایج قابل اندازه گیری از بازاریابی آنلاین دریافت کنید. Semrush ابزارهای لازم و کاربردی برای شما گردآوری کرده است که کار کردن با آن بسیار راحت است . بررسی سایت‌ها رقیب در موتورهای جستجو، دریافت کلمات کلیدی، رتبه بندی دامنه‌ها، بررسی لینک ها و ترافیک سایت بخشی از امکانات این پلتفرم است.

16- BuzzSumo

اگر شما به دنبال یک منبع خوب برای مشاهده insight و اطلاعات داده محور در مارکت خود هستید، توضیه می‌کنیم در ایستگاه Buzzsumo  توقف کنید تا از امکانات و ابزارهای مختلف بهره ببرید و وقت خود را در دیگر بلاگ‌ها از دست ندهید. تمرکز این وبسایت بیشتر  روی بازاریابی محتوایی می‌باشد و هدفش کمک به تولید کنندگان محتوا برای ایجاد و پیاده سازی محتوا سئو شده و ویروسی درشبکه‌های اجتماعی می‌باشد. مشاهده ایبنگیجمنت یا همان نرخ مشارکت، کشف کلمات کلیدی، ترندها، پیدا کردن نیاز مخاطب، پاسخ به سوالات و مانیتورینگ برند شما در شبکه‌های مختلف از خدمات این وبسایت است. علاوه بر اینها مقالات و آموزش مناسبی برای شبکه‌های اجتماعی و بلاگ نویسی در سایت وجود دارد. با سر زدن به این وبسایت یاد می‌گیرید محتوا ویروسی خود را تولید کنید، امار بازدیدهای خود تحلیل کنید و در چشم مخاطب قرار بگیرید.

17- BigCommerce

یکی از محبوب ترین مقاصد برای بازاریابان تجارت الکترونیک و صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی می‌باشد. این پلتفرم نرم افزاری راه گشا و جامع  برای تجارت الکترونیک است که همه چیزهایی که استارتاپ‌ها و شرکت‌ها برای  شروع و رشد فروشگاه آنلاین خود به آن نیاز دارند را فراهم می کند. دربخش وبلاگ، محتوای بسیاری از صنایع تجارت الکترونیک، راه حل‌های مورد استفاده مختلف و همچنین منابع رایگان را پیدا خواهید کرد.

18- SeaS Markter

Sees مخفف کلمه Software as a Service یکی از اصطلاحاتی است که در فضای مارکتینگ زیاد شنیده‌ایم و در مقابل واژه software as a product  که در گذشته استفاده می‌شد قرار می‌گیرد. به طور خلاصه می‌توان ارائه نرم افزار و خدمات که در گذشته به صورت فیزیکی ارائه می‌شد امروزه در اپلیکیشن‌های فضای ابری و به طور انلاین عرضه می‌شود. برای مثال بجای خرید نرم افزار اکسل می‌توان از "گوگل شیت" یا بجای خرید هارد اکسترنال  از فضای ابری گوگل درایو برای ذخیره فایل‌ها استفاده کرد. Seas Marketer  فضایی برای بررسی و تعیین استراتژی تخصصی در زمینه محصولات  و خدمات سرویس محور ایجاد کرده است و هدف خود را بیشتر کمک به کمپانی‌های b2b  متمرکز کرده است. شما می‌توانید از پادکست‌ها و خدمات این شرکت استفاده کنید.

19- Search Engine land

"سرزمین موتورهای جستجو" پایگاه خبری ارزشمندی برای دریافت  اخبار و اطلاعات در مورد مارکت موتورها جستجو، بهینه‌سازی و نحوه جستجو در Google ، yahoo و Bing  کار برای جستجوگرها باشد. این وبلاگ طیف گسترده‌ای از موضوعات بازاریابی دیجیتال را پوشش می‌دهد، از SEO تا رسانه‌های اجتماعی که معمول‌ترین موضوعات هستند.

20- Social Media Examiner

ماموریت  وبلاگ این است که "راهنما و تور لیدر شما در جنگل انبوه رسانه‌های اجتماعی" باشد. این روزها با افزایش شبکه‌های مجازی و رقابت تنگاتنگ آن‌ها صاحبان مشاغل به دنبال رقابت در فضای اینترنت هستند که  بعضا باعث سردرگمی می‌شود. این پلتفرم با ارائه پادکست، مقالات، محتوای ویدیویی همراه گام به گام مارکترها در مسیر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله توییتر، فیسبوک، کلاب هوس ، لینکدین و تیک تاک می‌باشد.

وبلاگ social media examiner

21- Unbounce

به طور کلی این سایت خدمات صفحه فرود(landing page)  و بهینه سازی را برای جامعه سئوکاران فراهم می‌کند. این وبسایت محصولات  دیگری مانند پاپ‌اپ‌ها، ترافیک هوشمند، طراحی تمپلیت صفحات فرو و .... دارد.

جمع بندی

در این پست سعی شد تا بهترین وبسایت‌ها و ابزارها کمتر شناخته شده در تمام شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ به شما معرفی شود هرچند موارد مفید دیگری برای یادگیری، بررسی و رشد کسب و کار در فضای مجازی وجود دارد که ما به دلیل معروفیت و شناخت کامل مارکت دیجیتال  این ابزار از ذکر آن خودداری کردیم مانند ابزارهایی که شرکت گوگل ارائه می‌دهد همچون گوگل ترند، سرچ کنسول ، گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز.
امیداورم این مقاله برای شما مفید باشد. اگر وبسایت و ابزار کاربردی را می‌شناسید که معرفی نشده است برای ما بنویسید.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۸ تیر ۱۴۰۰
مقاله جامع و مفیدی بود.
۱۳ تیر ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده است. موفق باشید.