خلاصه این مطلب:
تولید محتوای دور کاری برای آرزومندان کار در منزل و نویسندگی دقیقا همان رویای دوستداشتنی است که امروز تاین مطلب از سایت جت به تمام جوانبحقق پیدا کرده است. در متن زیر از استخدام کارشناس تولید محتوای دورکاری صحبت میکنیم و در تلاش هستیم با کار در منزل اینترنتی تولید محتوا بیشتر و بهتر آشنا شویم.
رویا چیست؟ آیا رویا فقط سوار شدن بر اسب بالدار در خواب و خیال یا داشتن ساعت برنارد است که قرار است هیچ وقت برآورده نشود یا گاهی ممکن است رویاها پس از مدتی به واقعیت تبدیل شوند و زندگی را برایمان شیرینتر کنند؟ البته این کاملا بستگی به نوع رویاهای شما دارد ولی باید بگوییم واقعا تا چند سال قبل هم بعضی چیزها به رویا و خیال میماند ولی امروز دیگر یک تجربه شیرین است. تولید محتوای دور کاری برای آرزومندان کار در منزل و نویسندگی دقیقا همان رویای دوستداشتنی است که امروز تحقق پیدا کرده است. در متن زیر از استخدام کارشناس تولید محتوای دورکاری صحبت میکنیم و در تلاش هستیم با کار در منزل اینترنتی تولید محتوا بیشتر و بهتر آشنا شویم.
محتوا چیست و یک تولید کننده محتوا قرار است چه چیزی را به دست مصرف کننده برساند؟
مدت خیلی زیادی نیست که در سایتهای مختلف به عبارت تولید محتوا برمیخوریم یا در آگهیهای اینترنتی با عبارتهایی مثل استخدام تولید محتوا برای سایت مواجه میشویم و شاید این سوال پیش بیاید که اصلا محتوا چیست؟
محتوا معجزه دنیای جدید است. جدا از این که یک شرکت یا کسبوکار متعلق به یک کشور توسعه یافته باشد یا جهان سومی، فارغ از اینکه در یک شهر کوچک و دور افتاده یک کسبوکار نوپا راه انداختهاید یا در یک شرکت بزرگ و صاحب نام کار میکنید، محتوا میتواند تمام معادلات را تغییر دهد. یک سایت با محتوای خوب و استخدام کارشناس تولید محتوای کاربلد میتواند یک محصول بینام و نشان را به یک برند استخواندار تبدیل کند و آن را از صفر به صد برساند.
محتوا در اصل وسیلهای است با یک شکل مشخص و تعیین شده که به کمک آن مفهوم و موضوعی را منتقل میکنیم و از انتقال این مفهوم و موضوع نیز هدف خاصی داریم. محتوا انواع گوناگونی دارد که در ادامه به طور مختصر در مورد آنها صحبت میکنیم:
- محتوای متنی: محتوایی که فقط به وسیله کلمات تهیه شده باشد محتوای متنی است و در تمام سایتها وشبکههای اجتماعی از آن برای جذب مخاطبان استفاده میشود.
- محتوای صوتی: شامل فایلهای صوتیای میشود که با موضوعات آموزشی، سرگرمی و... تولید میشوند. این فایلهای صوتی یا به اصطلاح پادکستها بهترین گزینه برای پر کردن اوقات فراغت و همین طور یادگیری در زمانهای کوتاه بین روز هستند.
- محتوای بصری: شامل عکس، تصویر و عکسهای اینفوگرافی هستند که میتوانند با محتواهای متنی ترکیب شوند و جذابیت آنها را دوچندان کنند.
- محتوای ویدئویی: پرطرفدارترین نوع محتوا هستند که در جذب مخاطب از انواع دیگر جلوترهستند. تحقیقات نشان میدهد که 43 درصد افراد تمایل به دیدن تبلیغات به شکل ویدیویی دارند و همچنین، هشتاد درصد کاربرها تبلیغات ویدیویی را در تصمیمگیریهایشان برای خرید یک محصول موثر دانستهاند. درواقع بازاریابی ویدیویی در دنیای امروز آنقدر مهم شده که به یکی از روش های پربازده بازاریابی تبدیل شده است.
- محتوای تلفیقی: که از ترکیب انواع محتوا تهیه میشود، مثلا یک محتوا میتواند ترکیبی از متن، عکس و ویدئو باشد.
- محتوای کپی رایتینگ: نوعی از محتوا که برای سایتها به منظور افزایش فروش محصولات و خدمات نوشته میشود و باید از فرم خاصی تبعیت کند.
- محتوای خبری: برای سایتها و وبلاگهای خبری تهیه میشود. شامل قوانین کپیرایت نمیشود و بیش از هر چیزی باید تیتر و میانتیتر جذاب داشته باشد.
- محتوای آموزشی: که بسیار تخصصی است و باید با دقت و ظرافت خاصی توسط افراد متخصص تهیه شود.
حالا که با انواع محتوا آشنا شدید شاید بتوانید حدس بزنید که هدف سایتها از استخدام کارشناس تولید محتوا چیست و یک فریلنسر تولید محتوا قرار است چه چیزی تولید کند ولی قبل از هر چیز توضیحی تکمیلی به این قسمت اضافه میکنیم تا بحث کمی بازتر شود. یک تولید کننده محتوا قرار است یک محتوای متنی تهیه کند ولی محتوایی که طبق اصول خاصی نوشته شود و به قول معروف سئو شده باشد. یعنی کلمات کلیدی به تعداد مشخص و با چگالی مناسب در متن استفاده شوند و هدف کارفرما نیز کاملا تامین شود. در ادامه بیشتر در مورد این موارد صحبت میکنیم.
همچنین یک تولید کننده محتوا باید با کپی رایتینگ آشنا باشد و محتواهایی تهیه کند که مخاطب پس از خواندن آنها به خریدن یک محصول ترغیب شود و تصمیم بگیرد که آن را بخرد. نوشتن رپورتاژ آگهی نیز در حوزه کاری نویسنده محتوا قرار میگیرد و فریلنسر تولید محتوا با نوشتن یک رپورتاژ خوب محصولی را بهطور کامل به مشتری معرفی میکند و با بیان مزایای آن، مخاطب را به یک خریدار تبدیل میکند.

دورکاری چیست؟ شرکت اینجاست ولی مهم نیست شما کجا هستید
شاید تا مدتی قبل در کارخانه، اداره و یا شرکتی مشغول به کار بودید و حتی در تصورتان نمیگنجید که روزی بیکار و خانهنشین شوید یا حتی به خاطر شرایطی که دارید هیچگاه شاغل نبودهاید ولی آرزویش را داشتهاید و فکر میکنید چون مجبور هستید در خانه بمانید پس نمیتوانید شغلی داشته باشید ولی دراصل کلید حل مشکلات شما دورکاری است. یعنی میتوانید عضو مجموعهای باشید که وظایفی را در همان منزل به عهده شما میگذارند و حقوقتان را نیز از راه دور پرداخت میکنند. به کسی که در محلی دور از یک شرکت یا مجموعه کار میکند و از طریق تلفن، فکس، رایانه و... با محل کارش در ارتباط است، دورکار میگویند. دورکاران میتوانند برای مدتی کوتاه یا حتی برای همیشه به این شکل کار کنند و از مزایای آن برخوردار باشند.
10 ویژگی برتر دورکاری
- کار در آرامش: خانه محیط امنی برای کار کردن است. بیشترین جایی که میتوان در آن آرامش داشت خانه است. حالا تصور کنید که همین محیط به محل کار شما هم تبدیل شود. صددرصد در خانه بهتر میتوانید کار کنید مخصوصا اگر فرزندی هم داشته باشید. زمانی که مشغول به کار هستید میتوانید در کنار فرزندتان هم باشید و با خیال راحتتری کار کنید.
- دورکاری بهعنوان شغل دوم: هزینههای زندگی بهشکل عجیبی بالاتر رفتهاند و حتی تامین نیازهای اولیه نیز برای خانوادهها نفسگیر شده است. تصور کنید در این شرایط قرار است با یک شغل چرخ زندگیتان را بچرخانید، به شغل دومی فکر میکنید ولی از طرفی شرایط بیشتر بیرون ماندن از خانه را هم ندارید. در این وضعیت، دورکاری برای شما بهترین گزینه است و اگر دستی بر آتش نویسندگی هم داشته باشید میتوانید آگهیهای استخدام تولید محتوا دورکاری را ببینید و بهعنوان یک شغل دوم مناسب به آن فکر کنید.
- حذف هزینههای رفتوآمد: اگر در جایی مشغول به کار هستید حتما اول هر ماه مبلغی را برای هزینههای رفتوآمد کنار میگذارید و مدتی را به حسابوکتاب میگذرانید تا بهترین و کمهزینهترین راه را برای رفتن به محل کار انتخاب کنید. این کاملا طبیعی است که سرکار رفتن هزینههایی از این دست هم داشته باشد ولی خوشبختانه کسی که دورکاری میکند قرار نیست مبلغی را برای رفتوآمد بپردازد و میتواند این مقدار پول را جای دیگری هزینه کند.
- ریش و قیچی مدیریت زمان دست شماست: کسی که در منزل و مثلا بهعنوان فریلنسر تولید محتوا کار میکند قرار نیست سر ساعت مشخصی در محل کارش حاضر باشد و مدتی را به صورت فشرده کار کند. یک فرد دورکار میتواند با توجه به شرایط زندگیاش، ساعتهای کاری را تنظیم کند و هر زمانی را که مناسبتر است برای کار کردن انتخاب کند. شاید شرایط زندگی یک نفر از شب تا صبح کار کردن را ایجاب کند و فرد دورکار کاملا در انتخاب این ساعتها آزاد و مختار است. این مدیریت زمان که فرد می تواند در حالت دورکاری داشته باشد یکی از مزایای مهم این کار است.
- استقلال، آزادی... : کسی که دورکاری انجام میدهد استقلال شغلی دارد و میتواند برای خودش و کارش تصمیم بگیرد، البته این استقلال بسته به نوع دورکاری میتواند کم و زیاد شود ولی چیزی که مشخص و مسلم است این است که استقلال دورکاری از مشاغل اداری و شرکتی خیلی بیشتر است. کسانی که دورکار هستند میتوانند بسته به شرایطی که دارند یک پروژه را قبول کنند و انجام دهند یا برعکس چندین پروژه را رد کنند و مدتی بیکار باشند.
- کاهش نرخ بیکاری: وضعیت بیکاری بغرنج است. دولتها تا جایی که بتوانند کارمند جدید استخدام نمیکنند و کارخانهها و کارگاهها هم تعداد محدودی کارگر و کارمند استخدام میکنند چون بسیاری از آنها مکانیزه شدهاند و طبیعتا به نیروی جدید احتیاجی ندارند. مشاغل آزاد هم به سرمایه احتیاج دارند که احتمالا خیلیها این سرمایه اولیه را ندارند. مشاغل دورکاری مثل استخدام تولید محتوا برای سایت، جزو شغلهایی هستند که در منزل انجام میشوند و در دورهای که بیکاری بیداد میکند این مشاغل در منزل که احتیاج به خلاقیت و ذهن پویا دارند هم به کاهش نرخ بیکاری کمک میکنند و هم نقطه امنی برای صاحبانشان هستند.
- اگر زمان آزاد بیشتری میخواهید: در دورکاری زمانهای رفتوآمد حذف میشود و از طرفی به علت این که در خانه کار میکنید میتوانید زمان خود را تنظیم کنید و جوری کار کنید که وقت آزاد بیشتری داشته باشید و به کارهای دیگری برسید.
- حذف لیست حضور و غیاب: زمانی که بیرون از منزل کار میکنید، در روزها و ساعتهای مشخصی باید بهطور مستمر در محیط کار حضور داشته باشید چون در غیراینصورت با مشکل مواجه خواهید شد. برای غیبت در محیط کار باید حتما مرخصی بگیرید و تمام اینها نیز به تصمیم مدیرتان بستگی دارد ولی زمانی که در منزل و بهصورت دورکاری، کار میکنید دیگر حضور و غیابی وجود ندارد و این موضوع اختیار عمل بیشتری به شما میدهد.
- از بین رفتن مرزها: تا چند سال قبل که مشاغل دورکاری رایج نبودند، محدوده شغلی هر فرد به امکاناتی که در شهر یا نهایتا استان محل زندگیاش وجود داشت منحصر میشد و در اصل فرصتی برای کار کردن در خیلی از مشاغل وجود نداشت ولی امروز حتی میتوان برای شرکتهای خارجی نیز به صورت پروژهای و دورکاری، کار کرد و دیگر مرزهای جغرافیایی چندان دستوپا گیر نیستند مثلا شرکتی در تهران میتواند تقاضای استخدام کارشناس تولید محتوا دورکاری داشته باشد و فردی در یک شهرستان یا حتی یک روستا از راه دور و در منزل با این شرکت همکاری کند. افرادی که قابلیتها و مهارتهای ویژهای در زمینه برخی نرمافزارها دارند حتی میتوانند امیدوار به همکاری با برخی شرکتهای بزرگ دنیا مثل کمپانیهای انیمیشنسازی و... باشند.
- کمک به محیط زیست و حفظ آن: هر چه مشاغل دورکاری و کار در منزل فراگیرتر شوند، به حفظ محیط زیست کمک بیشتری میشود. بهخصوص در شهرهای بزرگ رفتوآمد و حملونقل آلودگیهایی را به محیط زیست تحمیل میکنند که با مشاغل دورکاری میتوان از حجم این آلودگیها کم کرد و محیط زیست پایدارتری داشت.
فریلنسر تولید محتوا؛ پرندهای آزاد در آسمان واژهها
فردی را تصور کنید که با لباس خانگی روی صندلی راحتی منزلش نشسته است و در حالی که لیوان چایاش را مینوشد، سخت مشغول خواندن متنی از روی صفحه لپتاپش است. شاید در نگاه اول فکر کنید که در حال گشتوگذار در فضای مجازی است یا نهایتا یک سایت خبری را بالا و پایین میکند ولی در اصل اینطور نیست و فرد مورد نظر بدون دفتر کار یا میز مخصوص به صورت یک فریلنسر دارد وظایف شغلیاش را انجام میدهد.
فریلنسر یا به عبارتی پیمانکار غیر حضوری کسی است که به صورت پروژهای با افراد و شرکتهای مختلفی کار میکند و در ازای آن پول دریافت میکند. فریلنسر در استخدام جای خاصی نیست ولی تعهد کاری بالا نسبت به خودش و مهارتهایش دارد.
شاید در سایتهای اینترنتی با عبارتهایی مثل استخدام کارشناس تولید محتوا یا استخدام تولید محتوا برای سایت مواجه شده باشید که میتوان گفت همه این آگهیها به دنبال فریلنسر تولید محتوا هستند. کسی که باید مهارتهای خاصی که مدنظر شرکتها و کارفرمایان است و در ادامه در موردشان توضیح خواهیم داد، داشته باشد تا بتواند نظر کارفرمایان را به سمت خودش جلب کند. اغلب شرکتها در ابتدا یک نمونه کار سفارش میدهند و در صورتیکه نمونه تهیه شده مطابق استاندادهایشان باشد، با شما همکاری میکنند.
یک فریلنسر تولید محتوا شبیه به یک جادوگر است، زیرا با استفاده از کلمات و جادوی آنها مطالبی جذاب مینویسد و با کلمات پول میسازد. اگر محصول یا خدمات به همراه یک محتوای خوب عرضه شود شصت درصد بیشتر امکان دارد که مردم آن محصول و خدمات را بخرند و به آن جذب شوند. چون مردم به یک محتوای خوب اعتماد میکنند. بنابراین یک فریلنسر تولید محتوا با هنری که دارد هم برای خودش و هم برای کارفرما و محصولش سود و پول بههمراه خواهد آورد.
یک سر و گردن از بقیه بالاتر؛ شش مزیت کار در منزل تولید محتوا نسبت به سایر مشاغل خانگی
مشاغل خانگی زیادی وجود دارند ولی اگر رویای نویسنده شدن مثل یک داغ از گذشته تا به حال بر دل شما مانده است و به نوشتن و خواندن علاقه دارید از بین مشاغل خانگی این گزینه را انتخاب کنید و فریلنسر تولید محتوا شوید. حوزه محتوا نویسی مثل اقیانوسی بزرگ در انتظار شماست. اقیانوسی آرام که از شنا کردن در آن خسته که نمیشوید هیچ؛ بلکه با دیدن و حس کردن زیباییهای آن، هر لحظه مشتاقتر میشوید. شاید آگهیهای استخدام کارشناس تولید محتوا دورکاری را دیده باشید و بخواهید کمی با مزایای این کار خانگی آشنا شوید:
- روزهای روشن در راه هستند: تولید محتوا در ایران شغل جدیدی است و هنوز بسیار جای کار دارد. کسبوکارهای آنلاین و دیجیتال رو به گسترش هستند و همه برای رشد به محتوای خوب و منطبق بر اصول نیاز دارند. بنابراین استخدام کارشناس تولید محتوا برای همه آنها ضروری و حیاتی است و محتوا نویسی که حرفهای باشد در این شرایط میتواند به موقعیت خوبی برسد.
- خواندن و یادگیری مداوم، رفیق گرمابه و گلستان محتوا نویسی: یکی از مزیتهای فریلنسر تولید محتوا بودن نسبت به سایر مشاغل خانگی این است که مدام در حال یادگیری و مطالعه خواهید بود و اطلاعاتتان در همه زمینهها بیشتر خواهد شد و این خواندنهای مداوم برای آینده شما و حتی شغلهای دیگری که ممکن است تجربه کنید مناسب است. در دنیای پیچیده و رو به رشد امروز، قطعا کسانی که اطلاعاتشان را بهطور مداوم بالا میبرند و درجا نمیزنند، چند قدم از بقیه جلوتر هستند و فرصتهای بیشتری پیش رویشان است.
- درآمد بالا: کار در منزل تولید محتوا نسبت به سایر مشاغل در منزل درآمد بالاتری دارد. شاید در شروع رقمی که دریافت میکنید چندان چشمگیر نباشد ولی هر چه بیشتر بگذرد و مهارت و تجربه شما در این زمینه بالاتر رود قطعا به همان نسبت درآمدتان نیز رشد خواهد داشت و بیشتر میشود. بهخصوص که این شغل یک حوزه نوپا در ایران است و قطعا اگر تلاش کنید و به مهارتهای بالایی برسید در آینده جزو سرآمدان این حوزه خواهید بود.
- هزینه کمتر: بعضی مشاغل خانگی احتیاج به ابزار خاصی دارند که از قبل باید تهیه شوند مثلا کارهای هنری یا آشپزی نیاز به مواد اولیه خاصی دارند یا برخی از کارها احتیاج به دستگاههایی دارند که قبل از شروع به کار باید آنها را بخرید ولی استخدام کارشناس تولید محتوا فقط به یک کامپیوتر یا لپتاپ و یک خط اینترنت احتیاج دارد که برای خیلیها در دسترس است و نیاز به هزینه اضافی در ابتدای کار وجود ندارد.
- دردسر کمتر: وقتی شما محتوای خواسته شده را تهیه میکنید لازم نیست برای تحویل آن کار خاصی انجام دهید یا به مکان مشخصی مراجعه کنید و حتی لازم نیست برای پست کردن آن زحمتی بکشید یا مبلغی بپردازید. متن آماده شده را برای کارفرما ایمیل میکنید و تمام. از طرفی در منزل احتیاج به یک اتاق مجزا و مکان بزرگ ندارید چون وسایل مورد نیاز شما دستوپا گیر نیستند و در یک گوشه اتاق یا پذیرایی هم میتوانید کارتان را انجام دهید. بنابراین هر طور که حساب کنید کار تولید محتوا کار جمعوجور و کم دردسری است.
- مشکلات فیزیکی کمتر: برخی از مشاغل خانگی به انرژی زیادی نیاز دارند و خستگی جسمانی در پی دارند ولی تولید محتوا نسبت به کارهای خانگی دیگر با مشکلات جسمی کمتری همراه است.
مهارتهای مورد نیاز برای استخدام کارشناس تولید محتوا دورکاری
برخی از سایتهایی که به دنبال استخدام تولید محتوا دورکاری هستند، در متن آگهیشان ویژگیهای متعددی برای فریلنسر تولید محتوا تعیین میکنند و درواقع به دنبال یک فرد رویایی میگردند که البته کمتر کسی پیدا میشود که تمام مهارتهای مورد نظر را یکجا و درحد عالی داشته باشد ولی سوالی که اینجا پیش میآید این است که واقعا یک تولید کننده محتوا باید چه مهارتها و ویژگیهایی داشته باشد و شرکتها برای استخدام کارشناس تولید محتوا باید چه ویژگیهایی را لحاظ کنند؟
- مهارت نوشتن، سرآمد مهارتهای یک نویسنده محتوا: یک نویسنده محتوا باید با اصول نویسندگی آشنا باشد و بتواند یک متن بدون اشتباه و کاملا خوانا بنویسد. متنی که مینویسد باید جملاتی با ساختار درست داشته باشد و همچنین علائم نگارشی بهدرستی در متن رعایت شده باشند.
- دوستی با کتاب: یک محتوا نویس خوب باید اهل مطالعه باشد و البته کتابها و مطالبی را که میخواند با وسواس انتخاب کند. نیمی از مهارت نوشتن با تمرین نویسندگی به دست میآید اما نیم دیگر آن با خواندن کتابهای خوب و مطالعه مستمر حاصل میشود. در اصل این مطالعهی دقیقِ نوشتههای دیگران است که راه و رسم درست نوشتن را به شما یاد میدهد.
- آشنایی با فوتوشاپ؛ هر چه بیشتر، بهتر: قرار نیست یک نویسنده محتوا فقط متن بنویسد و از حوزههای دیگر اطلاعی نداشته باشد بلکه گاهی ممکن است نیاز باشد متن مورد نظرش را با تصاویری همراه کند و برای ویرایش عکسها، تغییر سایز آنها، کم یا اضافه کردن چیزی به عکسها احتیاج است کمی با نرمافزار فوتوشاپ آشنا باشد. بنابراین اگر شما هم قصد دارید به عنوان یک محتوا نویس حرفهای کار کنید تا دیر نشده کمی فوتوشاپ یاد بگیرید.
- تایپ ده انگشتی، یکی از مهارتهای مورد نیاز برای استخدام کارشناس تولید محتوا: اگر تایپ ده انگشتی بلد باشید برای خودتان خیلی بهتر است از این جهت که کمتر خسته میشوید و به مرور زمان سرعتتان در تایپ کردن به شدت بالا میرود. این مهارت را به صورت مجازی و از طریق سایتهای اینترنتی هم میتوانید یاد بگیرید.
- زبان انگلیسی یاد بگیرید: بهتر است یک نویسنده محتوا با زبان انگلیسی آشنا باشد تا بتواند از مقالههای انگلیسی در تهیه محتواهای مورد نظرش استفاده کند. گاهی اوقات هم ممکن است کارفرمایان سفارش ترجمه داشته باشند و تهیه کننده محتوایی که توانایی ترجمه روان متون انگلیسی را داشته باشد قطعا از بقیه چند قدم جلوتر است.
- بر موتورهای جستجو سوار شوید: برای تولید محتوای خوب باید مقالهها و مطالب کاملی بخوانید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چطور به مطالب خوب متناسب با موضوع مورد نظرمان دست پیدا کنیم؟ یک فریلنسر تولید محتوا که کار در منزل اینترنتی تولید محتوا انجام میدهد باید بر موتورهای جستجو سوار باشد، رفتارشان را بشناسد و قادر باشد سوالهای درستی بپرسد. فرض کنید قرار است در مورد ویژگیهای یک هتل خوب مطلبی بنویسید. باید بتوانید این موضوع را به شکلهای مختلف از گوگل بپرسید تا به کاملترین مطلب دست پیدا کنید. فراموش نکنید قرار است مطلبی بنویسید که به مراتب از مطالب قبلی موجود در وب بهتر باشد، پس باید با خواندن متنهای مختلف بر موضوع مورد نظرتان سوار شوید تا بتوانید چیزی بهتر از آنچه دیگران نوشتهاند بنویسید.
- همواره بر لبه جدول اصول سئو راه بروید: استخدام تولید محتوا برای سایت، یعنی استخدام کسی که بتواند متنی تهیه کند که بر اصول سئو و بهینهسازی برای موتورهای جستجو پایبند باشد. مطالبی که برای یک سایت مینویسید باید بتوانند در گوگل رتبه بیاورند و متنی در گوگل دارای رتبه و درجه میشود که مطابق با اصول مورد نظرش نوشته شده باشد. گوگل بیشتر از هر چیز به محتوای باارزش رتبه میدهد و صدالبته این محتوای باارزش باید از کلمات کلیدی به اندازه و با چگالی مناسب استفاده کرده باشد، تیتر و میان تیتر جذاب و شامل کلمات کلیدی داشته باشد، به نیاز مخاطب پاسخ دهد و... .
- گوگل آنالیتیکس؛ سنجش جذابیت: گوگل انالیتیکس سرویسی است که به کاربران نشان میدهد مطالبی که نوشتهاند تا چه حد برای مخاطبان جذاب بوده است و اگر کار با این سرویس را یاد بگیرید به مرور زمان با سلیقه خوانندگان و مخاطبانتان بیشتر آشنا میشوید و میتوانید مطالبی با ویژگیهای مورد نظر مخاطبان تولید کنید.
- داستانسرا باشید: یک فریلنسر تولید محتوا نباید همواره در یک قالب مشخص و خسته کننده مطلب بنویسد، بلکه باید بتواند متنهایی جذاب تهیه کند که در قالب داستان و ماجرا مطالب مورد نظرش پیش بروند و مخاطب بدون خستگی تا انتهای متن را بخواند و لذت ببرد.
5 فوت کوزهگری برای افزایش درآمد یک فریلنسر تولید محتوا
در هر کاری که وارد شوید پس از مدتی دوست دارید درآمدتان را افزایش دهید و هر ماه یا هر سال مبلغ بیشتری نسبت به سال قبل دریافت کنید. هر کاری راهی دارد و برای پیشرفت باید از راه درست آن وارد شد. استخدام تولید محتوا دورکاری نیز از این قاعده پیروی میکند. کسی که کار در منزل اینترنتی تولید محتوا انجام میدهد اگر اصولی را که در ادامه میگوییم رعایت کند پس از مدتی به درآمد بالایی خواهد رسید.
- حداقل 8 ساعت کار کن: اگر به عنوان تولید کننده محتوا شروع به کار کردهاید و ساعتهای کاریتان در شبانهروز کم و پراکنده است دست به کار شوید و برنامهتان را طوری تنظیم کنید که این ساعت کاری تا حداقل 8 ساعت در شبانهروز برسد. از اوقات خواب و تفریحتان بزنید و به زمان کاریتان اضافه کنید تا در مسیر پیشرفت قرار بگیرید. هر چقدر کار را جدی بگیرید و برایش زمان بگذارید، کار هم در ازایش به شما پاداش میدهد.
- اندر حکایت نام نیک و رزومه پربار: مطالب دست اول جمعآوری کنید و متنهای اصولی و قوی بنویسید تا همه جا نامی نیک از شما بماند. هر چه قدر درخت روزمهتان محصولات بیشتر و بهتری بدهد در آینده سود مالی بیشتری هم برایتان به ارمغان خواهد آورد.
- دقت و تمرکز! کلید پیشرفت: تلاش کنید و حین کار، تمرکزتان را بالا ببرید. البته قرار نیست یک شبه مثل یک کامپیوتر دقیق و پیوسته کار کنید. به مرور زمان تمرین کنید در اینصورت به مرور زمان به جایی میرسید که در ساعتهای مشخصی با تمام قوا با دقت بالا کار میکنید و صد البته که نتیجهاش را هم میبینید.
- از وسایل کمکی استفاده کنید: اگر موبایل خوب یا تبلت دارید، آنها را هم در راستای هدفی که دارید به خدمت بگیرید و در زمانهای مرده هم کار کنید. مثلا ساعتهایی را که در صف انتظار مطب پزشک هستید میتوانید با تبلت، مطالبی برای مقاله بعدیتان جمع آوری کنید یا ایمیلهای کاریتان را چک کنید. اگر هم تبلت یا گوشی مناسبی ندارید، تهیه آنها را جزء برنامهتان قرار دهید چون بدون شک در پیشرفت شما موثر خواهند بود.
- برنامهریزی بلند مدت داشته باشید: به آینده کاریتان فکر کنید و حتما تعیین کنید دوست دارید به چه نقطهای برسید. در مسیر تولید محتوا با برنامه پیش بروید و به کم قانع نباشید. در صورتی که باری به هر جهت باشید و این که در ادامه مسیر چه اتفاقی برایتان اهمیتی نداشته باشد، قطعا رشد نخواهید کرد.

ویژگیهای یک محتوای خوب که یک فریلنسر تولید محتوا باید به آنها توجه کند
- ایده خوب مثل اکسیر عمل میکند: موضوعی را که قرار است در مورد آن مطلب بنویسید، خوب حلاجی کنید تا به یک ایده خوب برسید. ببینید مخاطبان چه نیازهایی دارند و به چه چیزهایی بیشتر جذب میشوند و با توجه به آنها شکل و روند مطالبتان را تنظیم کنید.
- انتخاب کلمات کلیدی مناسب؛ نقطه عطف مطالب شماست: قبل از تهیه یک مطلب با کمک موتورهای جستجو، کلمات کلیدی مناسب را برای متنتان پیدا کنید، زیرا هر چقدر هم که مطلب شما ارزشمند و باکیفیت باشد در صورتی که با کلمات کلیدی مناسب نوشته نشده باشد، رتبه خوبی در گوگل به دست نمیآورد و در نتیجه به اندازه کافی دیده نمیشود. از پیشنهادات خود گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی هم میتوانید استفاده کنید.
- تیترهای خواستنی: مطالبی که مینویسید باید عناوین جذاب و گیرا داشته باشند تا مخاطب در نگاه اول تصمیم بگیرد روی آنها کلیک کند و شروع به خواندن متن کند. البته برای انتخاب عنوانهای جذاب تکنیکهایی وجود دارد که میتوانید از آنها برای نوشتن تیترها استفاده کنید. مثلا استفاده از اعداد، استفاده از کلمات و عبارات جذاب فیلمها و... . برای کسی که کار در منزل اینترنتی تولید محتوا انجام میدهد، آشنایی با این تکنیکها واجب است
- شناخت مخاطب و توجه به خواستهها و نیازهایش: بهتر است بدانید متنی را که تهیه میکنید چه کسانی قرار است بخوانند و این مخاطبان چه نیازها و خواستههایی دارند. یک مطلب در صورتی پربازدید خواهد بود که پاسخی برای پرسشهای مخاطبان باشد یا در هرحال دردی را از آنها دوا کند.
- از این شاخه به آن شاخه نپرید: قرار است متنی بنویسید که یکدست باشد و موضوعات به صورت پیوسته پشت سر هم در متن آورده شوند. بنابراین از این شاخه به آن شاخه نپرید و پیوستگی موضوعات را رعایت کنید.
- با تلسکوپ سایتهای رقیب را رصد کنید: شما یک فریلنسر تولید محتوا هستید و باید در هر حالتی بهروز باشید. مطالب سایتهای رقیب را بخوانید و همیشه سعی کنید یک سر و گردن از آنها بالاتر باشید. هر چند مدت یکبار مطالب سایتهای دیگر را چک کنید و نوشتههایتان را مطابق با تغییرات بهروز کنید. گوگل به مطالبی که هرچند مدت یکبار آپدیت میشوند رتبه بهتری میدهد.
چرا تولید محتوا یکی از مشاغل پرطرفدار آینده است؟
اگر به این حوزه علاقمند هستید آگهیهای استخدام کارشناس تولید محتوا دور کاری را جدی بگیرید. این شغل آینده روشنی دارد و شما اگر بخواهید میتوانید با همت و پشتکار در این آینده پرنور سهیم باشید. در ادامه به این موضوع میپردازیم که چرا یک فریلنسر تولید محتوا روزهای خوبی در پیش دارد؟
- یک موقعیت شغلی روبه رشد و بینظیر: هر روز که میگذرد به تعداد کسانی که به کارهای آنلاین روی میآورند اضافه میشود، استارتاپها بدون وقفه در حال رشد و تکثیر هستند و طبیعتا تمام اینها نیاز به محتوا دارند. بنابراین استخدام کارشناس تولید محتوا نیاز روزافزون سایتها، استارتاپها، کسبوکارها و... است و قطعا کسی که وارد این حوزه میشود بیکار که نخواهد ماند هیچ، بلکه روزبهروز زمینه کاری بیشتر و گستردهتری برایش مهیا خواهد شد.
- فارغ از زمان و مکان: فرض کنید روی آگهی استخدام تولید محتوا دورکاری کلیک میکنید و بعد از پیدا کردن یک موقعیت کاری مناسب، در این حوزه مشغول به کار میشوید، شما نه احتیاج به دفتر کار خاصی دارید و نه زمان مشخصی قرار است کار کنید. هر جا که بخواهید میتواند دفتر کارتان باشد، از اتاق پذیرایی منزل تا کافه یا رستوران و هر زمانی میتواند ساعت کار شما باشد از هشت صبح تا چهار بعدازظهر یا از هشت شب تا چهار صبح. بنابراین دستتان برای هر اقدامی باز است و آزادی عمل خوبی دارید. فقط کافی است یک کامپیوتر و خط اینترنت در دسترستان باشد تا کارتان راه بیفتد.
- باب طبع جوانان: فریلنسری تولید محتوا یک شغل جذاب، پرهیجان و پویا است. جوانان عاشق شغلهای پرهیجان هستند و اکثرشان نیز سودای نویسنده شدن داشتهاند یا دارند. بنابراین چه چیزی بهتر از یک نویسندگی جذاب. کسی که کار در منزل اینترنتی تولید محتوا انجام میدهد مدام در معرض اطلاعات جدید در تمامی زمینهها است و در نتیجه خستگی و یکنواختی به این حوزه راه ندارد. در واقع همه شرایط یکجا برای جذب جوانان به این شغل فراهم است.
- درآمد خوب: همانطور که در بالا گفتیم یک فریلنسر تولید محتوا در صورت ممارست و تلاش میتواند به درآمد بالایی در این حوزه برسد. البته کاملا درست است که در ابتدای کار شاید درآمد کافی و چشمگیری در این کار وجود نداشته باشد ولی با برنامهریزی و همت رسیدن به یک درآمد خوب در این کار چندان دور از انتظار و دور از دسترس نیست.
استخدام تولید کننده محتوا برای سایت؛ برگ برنده یک سایت، محصول یا برند
بیل گیتس در جایی میگوید محتوا پادشاه است. بنابراین یک سایت با هر زمینه فعالیتی اگر به محتوای خوب دسترسی نداشته باشد پیشرفت نمیکند و در خوشبینانهترین حالت در جای خودش درجا میزند. استخدام کارشناس تولید محتوا برای سایت شما مزایایی دارد که در ادامه بهطور مختصر در مورد آنها صحبت کردهایم:
- جذب مخاطب دائمی: یک فریلنسر تولید محتوای خوب و کاربلد با تولید محتوای ارزشمند و مورد نیاز مخاطب، برای سایت شما خواننده همیشگی جذب میکند. وقتی مخاطب چند باری با مطلب باکیفیت در سایتتان روبهرو شود، مطمئنا نام سایت را به ذهن میسپارد و بعدها دوباره و چندباره برای خواندن مطالب به شما رجوع میکند.
- محصولاتتان به فروش میرود: زمانی که با استخدام کارشناس تولید محتوا دورکاری برای سایتتان مطالب باارزش تهیه میکنید، مخاطبان به مطالبی که به طور مرتب منتشر میکنید جذب میشوند و به احتمال زیاد محصولات شما را میخرند. قبلا هم گفتیم زمانی که یک محصول با یک محتوای خوب برای فروش گذاشته میشود، 60 درصد بیشتر امکان دارد تا توسط مشتریها خریداری شود.
- به برند تبدیل میشوید: زمانی که یک محصول یا خدمات به بازار عرضه میشود باید مسیر پر پیجوخمی را طی کند تا به یک برند تبدیل شود. اگر از زمان شروع فعالیتتان به طور مرتب محتوای خوب و باارزش تولید کنید و روی سایت قرار دهید بدون شک پس از مدتی میتوانید در زمینه کاریتان به یک برند تبدیل شوید، حتی اگر در یک شهر کوچک یا حتی یک روستای دور افتاده کار کنید، محتوای خوب شما را از سایر رقیبان جلوتر میبرد.
- به عنوان یک منبع خوب اطلاعاتی در ذهن کاربران میمانید: شاید بگویید سایت ما یک سایت خبری است یا ما در زمینهای کار میکنیم که محصول یا خدماتی برای فروش نداریم بنابراین نیاز نیست محتوای خاصی تولید کنیم. این یک تصور کاملا اشتباه است. خیلی از سایتهای خبری یا فعال در حوزههای مختلف مثل سایتهای فرزند پروری، آشپزی و... با تولید محتوای ارزشمند و کاربردی، بین سایتهای مشابه خود به موقعیت پایدارتری دست پیدا کردهاند و به عنوان یک منبع اطلاعاتی خوب در ذهن مخاطبان ماندگار شدهاند. بنابراین استخدام کارشناس تولید محتوا برای شما هم واجب و ضروری است.
جمعبندی
اگر به خواندن و مطالعه علاقمند هستید، اگر عاشق نویسندگی هستید و احساس میکنید هیج وقت در زندگی چنین فرصتی برایتان پیش نیامده یا بخت با شما یار نبوده تا بتوانید یک نویسنده بزرگ شوید، اگر بیکار یا خانهدار هستید یا حتی با وجود یک شغل احساس میکنید به شغل دومی نیاز دارید، برای همه شما گزینه مناسبی وجود دارد و میتوانید امیدوار باشید که یک عرصه جذاب و جدید برای شما فراهم شده است. فریلنسر تولید محتوا عنوان شغلیای است که به شما پیشنهاد میشود. میتوانید آگهیهای استخدام کارشناس تولید محتوا دورکاری را ببینید و در صورت داشتن شرایط، کار در منزل اینترنتی تولید محتوای خود را شروع کنید، البته قبل از مشغول به کار شدن باید پیشزمینههایی که در متن گفته شد را داشته باشید. تولید محتوا امروزه یک عرصه جوان و با پتانسیل بالا است که اگر دست بجنبانید و تلاش کنید میتوانید در آسمان آن مثل یک ستاره بدرخشید. شغلهای سطحی و بدون نیاز به خلاقیت روز به روز در حال حذف شدن هستند و هر چه زمان میگذرد ماشینها جای کارمندان و کارگران ساده و عادی را میگیرند و برعکس مشاغلی مثل تولید محتوا که نیاز به فکر و خلاقیت دارند هر روز پیشرفت میکنند و شما هم در صورتی که پرتلاش و بااستعداد باشید میتوانید در کنار مشاغلی از این دست رشد کنید و بدرخشید.