چگونه کارشناس تولید محتوا شویم

تولید محتوا برای آرزومندان کار در منزل و نویسندگی دقیقا همان رویای دوست‌داشتنی است که امروز با این مطلب از سایت جت به تمام جوانب آن خواهیم پرداخت. در متن زیر تلاش کردیم با تولید محتوا و چگونگی تولید محتوا شدن، بهتر آشنا شویم.
 ۱۳۹۸/۲/۷ | ۱۰:۰۰  زمان مطالعه 9 دقیقه امتیاز:
چگونه کارشناس تولید محتوا شویم

در اثر اطلاعات و فناوری لزوم تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها بر کسی پوشیده نیست ولی چگونه می‌توان به یک تولیدکننده محتوا تبدیل شد؟ در این مقاله از سایت جت با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسید.

محتوا چیست و انواع محتوا کدامند؟

مدت خیلی زیادی نیست که در سایت‌های مختلف به عبارت تولید محتوا بر می‌خوریم یا در آگهی‌های اینترنتی با عبارت‌هایی مثل استخدام تولید محتوا برای سایت مواجه می‌شویم و شاید این سوال پیش بیاید که اصلا محتوا چیست؟ 
محتوا معجزه دنیای جدید است. جدا از این که یک شرکت یا کسب‌وکار متعلق به یک کشور توسعه یافته باشد یا جهان سومی، فارغ از این‌که در یک شهر کوچک و دور افتاده یک کسب‌ و کار نوپا راه انداخته‌اید یا در یک شرکت بزرگ و صاحب نام کار می‌کنید، محتوا می‌تواند تمام معادلات را تغییر دهد. یک سایت با محتوای خوب و استخدام کارشناس تولید محتوای کار بلد می‌تواند یک محصول بی‌نام و نشان را به یک برند استخوان‌دار تبدیل کند و آن را از صفر به صد برساند.
محتوا در اصل وسیله‌ای است با یک شکل مشخص و تعیین شده که به کمک آن مفهوم و موضوعی را منتقل می‌کنیم و از انتقال این مفهوم و موضوع نیز هدف خاصی داریم. محتوا انواع گوناگونی دارد که در ادامه به طور مختصر در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم:

  • محتوای متنی: محتوایی که فقط به وسیله کلمات تهیه شده باشد محتوای متنی است و در تمام سایت‌ها وشبکه‌های اجتماعی از آن برای جذب مخاطبان استفاده می‌شود.
  • محتوای صوتی: شامل فایل‌های صوتی‌ می‌شود که با موضوعات آموزشی، سرگرمی و... تولید می‌شوند. این فایل‌های صوتی یا به اصطلاح پادکست‌ها بهترین گزینه برای پر کردن اوقات فراغت و همین طور یادگیری در زمان‌های کوتاه بین روز هستند.
  • محتوای بصری: شامل عکس، تصویر و عکس‌های اینفوگرافی هستند که می‌توانند با محتواهای متنی ترکیب شوند و جذابیت آن‌ها را دوچندان کنند.
  • محتوای ویدیویی: پرطرفدارترین نوع محتوا هستند که در جذب مخاطب از انواع دیگر جلوتر هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که 43 درصد افراد تمایل به دیدن تبلیغات به شکل ویدیویی دارند و هم‌چنین، هشتاد درصد کاربرها تبلیغات ویدیویی را در تصمیم‌گیری‌هایشان برای خرید یک محصول موثر دانسته‌اند. درواقع بازاریابی ویدیویی در دنیای امروز آنقدر مهم شده که به یکی از روش‌های پربازده بازاریابی تبدیل شده است. 
  • محتوای تلفیقی: که از ترکیب انواع محتوا تهیه می‌شود، مثلا یک محتوا می‌تواند ترکیبی از متن، عکس و ویدیو باشد.
  • محتوای کپی رایتینگ: نوعی از محتوا که برای سایت‌ها به منظور افزایش فروش محصولات و خدمات نوشته می‌شود و باید از فرم خاصی تبعیت کند.
  • محتوای خبری: برای سایت‌ها و وبلاگ‌های خبری تهیه می‌شود. شامل قوانین کپی‌رایت نمی‌شود و بیش از هر چیزی باید تیتر و میان‌تیتر جذاب داشته باشد.
  • محتوای آموزشی: که بسیار تخصصی است و باید با دقت و ظرافت خاصی توسط افراد متخصص تهیه شود.

حالا که با انواع محتوا آشنا شدید شاید بتوانید حدس بزنید که هدف سایت‌ها از استخدام کارشناس تولید محتوا چیست و یک فریلنسر تولید محتوا قرار است چه چیزی تولید کند ولی قبل از هر چیز توضیحی تکمیلی به این قسمت اضافه می‌کنیم تا بحث کمی بازتر شود. یک تولید کننده محتوا قرار است یک محتوای متنی تهیه کند ولی محتوایی که طبق اصول خاصی نوشته شود و به قول معروف سئو شده باشد. یعنی کلمات کلیدی به تعداد مشخص و با چگالی مناسب در متن استفاده شوند و هدف کارفرما نیز کاملا تامین شود. در ادامه بیشتر در مورد این موارد صحبت می‌کنیم.
همچنین یک تولید کننده محتوا باید با کپی رایتینگ آشنا باشد و محتواهایی تهیه کند که مخاطب پس از خواندن آن‌ها به خریدن یک محصول ترغیب شود و تصمیم بگیرد که آن را بخرد. نوشتن رپورتاژ آگهی نیز در حوزه کاری نویسنده محتوا قرار می‌گیرد و فریلنسر تولید محتوا با نوشتن یک رپورتاژ خوب محصولی را به‌طور کامل به مشتری معرفی می‌کند و با بیان مزایای آن، مخاطب را به یک خریدار تبدیل می‌کند. 

انواع تولید محتوا

یکی از مزایای تولید محتوا این است که شما می‌توانید آن را به صورت دورکاری انجام دهید ولی قبل آن باید با فرایند دورکاری آشنا شویم.

دورکاری چیست

شاید تا مدتی قبل در کارخانه، اداره و یا شرکتی مشغول به کار بودید و حتی در تصورتان نمی‌گنجید که روزی بیکار و خانه‌نشین شوید یا حتی به خاطر شرایطی که دارید هیچ‌گاه شاغل نبوده‌اید ولی آرزویش را داشته‌اید و فکر می‌کنید چون مجبور هستید در خانه بمانید پس نمی‌توانید شغلی داشته باشید ولی در اصل کلید حل مشکلات شما دورکاری است. یعنی می‌توانید عضو مجموعه‌ای باشید که وظایفی را در همان منزل به عهده شما می‌گذارند و حقوق‌تان را نیز از راه دور پرداخت می‌کنند. به کسی که در محلی دور از یک شرکت یا مجموعه کار می‌کند و از طریق تلفن، فکس، رایانه و... با محل کارش در ارتباط است، دورکار می‌گویند. دورکاران می‌توانند برای مدتی کوتاه یا حتی برای همیشه به این شکل کار کنند و از مزایای آن برخوردار باشند.

10 ویژگی برتر دورکاری

  • کار در آرامش: خانه محیط امنی برای کار کردن است. بیشترین جایی که می‌توان در آن آرامش داشت خانه است. حالا تصور کنید که همین محیط به محل کار شما هم تبدیل شود. صددرصد در خانه بهتر می‌توانید کار کنید مخصوصا اگر فرزندی هم داشته باشید. زمانی که مشغول به کار هستید می‌توانید در کنار فرزندتان هم باشید و با خیال راحت‌تری کار کنید. 
  • دورکاری به‌عنوان شغل دوم: هزینه‌های زندگی به‌شکل عجیبی بالاتر رفته‌اند و حتی تامین نیازهای اولیه نیز برای خانواده‌ها نفس‌گیر شده است. تصور کنید در این شرایط قرار است با یک شغل چرخ زندگی‌تان را بچرخانید، به شغل دومی فکر می‌کنید ولی از طرفی شرایط بیشتر بیرون ماندن از خانه را هم ندارید. در این وضعیت، دورکاری برای شما بهترین گزینه است و اگر دستی بر آتش نویسندگی هم داشته باشید می‌توانید آگهی‌های استخدام تولید محتوا دورکاری را ببینید و به‌عنوان یک شغل دوم مناسب به آن فکر کنید.
  • حذف هزینه‌های رفت‌وآمد: اگر در جایی مشغول به کار هستید حتما اول هر ماه مبلغی را برای  هزینه‌های رفت‌وآمد کنار می‌گذارید و مدتی را به حساب‌ و کتاب می‌گذرانید تا بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه را برای رفتن به محل کار انتخاب کنید. این کاملا طبیعی است که سرکار رفتن هزینه‌هایی از این دست هم داشته باشد ولی خوشبختانه کسی که دورکاری می‌کند قرار نیست مبلغی را برای رفت‌ و آمد بپردازد و می‌تواند این مقدار پول را جای دیگری هزینه کند.
  • ریش و قیچی مدیریت زمان دست شماست: کسی که در منزل و مثلا به‌ عنوان فریلنسر تولید محتوا کار می‌کند قرار نیست سر ساعت مشخصی در محل کارش حاضر باشد و مدتی را به صورت فشرده کار کند. یک فرد دورکار می‌تواند با توجه به شرایط زندگی‌اش، ساعت‌های کاری را تنظیم کند و هر زمانی را که مناسب‌تر است برای کار کردن انتخاب کند. شاید شرایط زندگی یک نفر از شب تا صبح کار کردن را ایجاب کند و فرد دورکار کاملا در انتخاب این ساعت‌ها آزاد و مختار است. این مدیریت زمان که فرد می تواند در حالت دورکاری داشته باشد یکی از مزایای مهم این کار است.
  • استقلال، آزادی... : کسی که دورکاری انجام می‌دهد استقلال شغلی دارد و می‌تواند برای خودش و کارش تصمیم بگیرد، البته این استقلال بسته به نوع دورکاری می‌تواند کم و زیاد شود ولی چیزی که مشخص و مسلم است این است که استقلال دورکاری از مشاغل اداری و شرکتی خیلی بیشتر است. کسانی که دورکار هستند می‌توانند بسته به شرایطی که دارند یک پروژه را قبول کنند و انجام دهند یا برعکس چندین پروژه را رد کنند و مدتی بیکار باشند. 
  • کاهش نرخ بیکاری: وضعیت بیکاری بغرنج است. دولت‌ها تا جایی که بتوانند کارمند جدید استخدام نمی‌کنند و کارخانه‌ها و کارگاه‌ها هم تعداد محدودی کارگر و کارمند استخدام می‌کنند چون بسیاری از آن‌ها مکانیزه شده‌اند و طبیعتا به نیروی جدید احتیاجی ندارند. مشاغل آزاد هم به سرمایه احتیاج دارند که احتمالا خیلی‌ها این سرمایه اولیه را ندارند. مشاغل دورکاری مثل استخدام تولید محتوا برای سایت، جزو شغل‌هایی هستند که در منزل انجام می‌شوند و در دوره‌ای که بیکاری بیداد می‌کند این مشاغل در منزل که احتیاج به خلاقیت و ذهن پویا دارند هم به کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کنند و هم نقطه امنی برای صاحبان‌شان هستند.
  • اگر زمان آزاد بیشتری می‌خواهید: در دورکاری زمان‌های رفت‌وآمد حذف می‌شود و از طرفی به علت این که در خانه کار می‌کنید می‌توانید زمان خود را تنظیم کنید و جوری کار کنید که وقت آزاد بیشتری داشته باشید و به کارهای دیگری برسید.
  • حذف لیست حضور و غیاب: زمانی که بیرون از منزل کار می‌کنید، در روزها و ساعت‌های مشخصی باید به‌طور مستمر در محیط کار حضور داشته باشید چون در غیراین‌صورت با مشکل مواجه خواهید شد. برای غیبت در محیط کار باید حتما مرخصی بگیرید و تمام این‌ها نیز به تصمیم مدیرتان بستگی دارد ولی زمانی که در منزل و به‌صورت دورکاری، کار می‌کنید دیگر حضور و غیابی وجود ندارد و این موضوع اختیار عمل بیشتری به شما می‌دهد.
  • از بین رفتن مرزها: تا چند سال قبل که مشاغل دورکاری رایج نبودند، محدوده شغلی هر فرد به امکاناتی که در شهر یا نهایتا استان محل زندگی‌اش وجود داشت منحصر می‌شد و در اصل فرصتی برای کار کردن در خیلی از مشاغل وجود نداشت ولی امروز حتی می‌توان برای شرکت‌های خارجی نیز به صورت پروژه‌ای و دورکاری، کار کرد و دیگر مرزهای جغرافیایی چندان دست‌وپا گیر نیستند مثلا شرکتی در تهران می‌تواند تقاضای استخدام کارشناس تولید محتوا دورکاری داشته باشد و فردی در یک شهرستان یا حتی یک روستا از راه دور و در منزل با این شرکت همکاری کند. افرادی که قابلیت‌ها و مهارت‌های ویژه‌ای در زمینه برخی نرم‌افزارها دارند حتی می‌توانند امیدوار به همکاری با برخی شرکت‌های بزرگ دنیا مثل کمپانی‌های انیمیشن‌سازی و... باشند.
  • کمک به محیط زیست و حفظ آن: هر چه مشاغل دورکاری و کار در منزل فراگیرتر شوند، به حفظ محیط‌ زیست کمک بیشتری می‌شود. به‌خصوص در شهرهای بزرگ رفت‌وآمد و حمل‌ونقل آلودگی‌هایی را به محیط زیست تحمیل می‌کنند که با مشاغل دورکاری می‌توان از حجم این آلودگی‌ها کم کرد و محیط زیست پایدارتری داشت.

مزایای دورکاری

شش مزیت‌ کار در منزل تولید محتوا نسبت به سایر مشاغل خانگی

مشاغل خانگی زیادی وجود دارند ولی اگر رویای نویسنده شدن مثل یک داغ از گذشته تا به حال بر دل شما مانده است و به نوشتن و خواندن علاقه دارید از بین مشاغل خانگی این گزینه را انتخاب کنید و فریلنسر تولید محتوا شوید. حوزه محتوا نویسی مثل اقیانوسی بزرگ در انتظار شماست. اقیانوسی آرام که از شنا کردن در آن خسته که نمی‌شوید هیچ؛ بلکه با دیدن و حس کردن زیبایی‌های آن، هر لحظه مشتاق‌تر می‌شوید. شاید آگهی‌های استخدام کارشناس تولید محتوا دورکاری را دیده باشید و بخواهید کمی با مزایای این کار خانگی آشنا شوید:

  • روزهای روشن در راه هستند: تولید محتوا در ایران شغل جدیدی است و هنوز بسیار جای کار دارد. کسب‌وکارهای آنلاین و دیجیتال رو به گسترش هستند و همه‌ برای رشد  به محتوای خوب و منطبق بر اصول نیاز دارند. بنابراین استخدام کارشناس تولید محتوا برای همه آن‌ها ضروری و حیاتی است و محتوا نویسی که حرفه‌ای باشد در این شرایط می‌تواند به موقعیت خوبی برسد.
  • خواندن و یادگیری مداوم، رفیق گرمابه و گلستان محتوا نویسی: یکی از مزیت‌های فریلنسر تولید محتوا بودن نسبت به سایر مشاغل خانگی این است که مدام در حال یادگیری و مطالعه خواهید بود و اطلاعاتتان در همه زمینه‌ها بیشتر خواهد شد و این خواندن‌های مداوم برای آینده شما و حتی شغل‌های دیگری که ممکن است تجربه کنید مناسب است. در دنیای پیچیده و رو به رشد امروز، قطعا کسانی که اطلاعاتشان را به‌طور مداوم بالا می‌برند و درجا نمی‌زنند، چند قدم از بقیه جلوتر هستند و فرصت‌های بیشتری پیش روی‌شان است.
  • درآمد بالا: کار در منزل تولید محتوا نسبت به سایر مشاغل در منزل درآمد بالاتری دارد. شاید در شروع رقمی که دریافت می‌کنید چندان چشم‌گیر نباشد ولی هر چه بیشتر بگذرد و مهارت و تجربه شما در این زمینه بالاتر رود قطعا به همان نسبت درآمدتان نیز رشد خواهد داشت و بیشتر می‌شود. به‌خصوص که این شغل یک حوزه نوپا در ایران است و قطعا اگر تلاش کنید و به مهارت‌های بالایی برسید در آینده جزو سرآمدان این حوزه خواهید بود.
  • هزینه کم‌تر: بعضی مشاغل خانگی احتیاج به ابزار خاصی دارند که از قبل باید تهیه شوند مثلا کارهای هنری یا آشپزی نیاز به مواد اولیه خاصی دارند یا برخی از کارها احتیاج به دستگاه‌هایی دارند که قبل از شروع به کار باید آن‌ها را بخرید ولی استخدام کارشناس تولید محتوا فقط به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ و یک خط اینترنت احتیاج دارد که برای خیلی‌ها در دسترس است و نیاز به هزینه اضافی در ابتدای کار وجود ندارد.
  • دردسر کم‌تر: وقتی شما محتوای خواسته شده را تهیه می‌کنید لازم نیست برای تحویل آن کار خاصی انجام دهید یا به مکان مشخصی مراجعه کنید و حتی لازم نیست برای پست کردن آن زحمتی بکشید یا مبلغی بپردازید. متن آماده شده را برای کارفرما ایمیل می‌کنید و تمام. از طرفی در منزل احتیاج به یک اتاق مجزا و مکان بزرگ ندارید چون وسایل مورد نیاز شما دست‌وپا گیر نیستند و در یک گوشه اتاق یا پذیرایی هم می‌توانید کارتان را انجام دهید. بنابراین هر طور که حساب کنید کار تولید محتوا کار جمع‌وجور و کم دردسری است.
  • مشکلات فیزیکی کم‌تر: برخی از مشاغل خانگی به انرژی زیادی نیاز دارند و خستگی جسمانی در پی دارند ولی تولید محتوا نسبت به کارهای خانگی دیگر با مشکلات جسمی کم‌تری همراه است.

5 فوت کوزه‌گری برای افزایش درآمد یک فریلنسر تولید محتوا

در هر کاری که وارد شوید پس از مدتی دوست دارید درآمدتان را افزایش دهید و هر ماه یا هر سال مبلغ بیشتری نسبت به سال قبل دریافت کنید. هر کاری راهی دارد و برای پیشرفت باید از راه درست‌ آن وارد شد. استخدام تولید محتوا دورکاری نیز از این قاعده پیروی می‌کند. کسی که کار در منزل اینترنتی تولید محتوا انجام می‌دهد اگر اصولی را که در ادامه می‌گوییم رعایت کند پس از مدتی به درآمد بالایی خواهد رسید.

  • حداقل 8 ساعت کار کن: اگر به عنوان تولید کننده محتوا شروع به کار کرده‌اید و ساعت‌های کاری‌تان در شبانه‌روز کم و پراکنده است دست به کار شوید و برنامه‌تان را طوری تنظیم کنید که این ساعت کاری تا حداقل 8 ساعت در شبانه‌روز برسد. از اوقات خواب و تفریح‌تان بزنید و به زمان کاری‌تان اضافه کنید تا در مسیر پیشرفت قرار بگیرید. هر چقدر کار را جدی بگیرید و برایش زمان بگذارید، کار هم در ازایش به شما پاداش می‌دهد.
  • اندر حکایت نام نیک و رزومه پربار: مطالب دست اول جمع‌آوری کنید و متن‌های اصولی و قوی بنویسید تا همه جا نامی نیک از شما بماند. هر چه‌ قدر درخت روزمه‌تان محصولات بیشتر و بهتری بدهد در آینده سود مالی بیشتری هم برایتان به ارمغان خواهد آورد.
  • دقت و تمرکز! کلید پیشرفت: تلاش کنید و حین کار، تمرکزتان را بالا ببرید. البته قرار نیست یک ‌شبه مثل یک کامپیوتر دقیق و پیوسته کار کنید. به مرور زمان تمرین کنید در این‌صورت به مرور زمان به جایی می‌رسید که در ساعت‌های مشخصی با تمام قوا با دقت بالا کار می‌کنید و صد البته که نتیجه‌اش را هم می‌بینید.
  • از وسایل کمکی استفاده کنید: اگر موبایل خوب یا تبلت دارید، آن‌ها را هم در راستای هدفی که دارید به خدمت بگیرید و در زمان‌های مرده هم کار کنید. مثلا ساعت‌هایی را که در صف انتظار مطب پزشک هستید می‌توانید با تبلت، مطالبی برای مقاله بعدی‌تان جمع آوری کنید یا ایمیل‌های کاری‌تان را چک کنید. اگر هم تبلت یا گوشی مناسبی ندارید، تهیه آن‌ها را جزء برنامه‌تان قرار دهید چون بدون شک در پیشرفت شما موثر خواهند بود.
  • برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشید: به آینده کاری‌تان فکر کنید و حتما تعیین کنید دوست دارید به چه نقطه‌ای برسید. در مسیر تولید محتوا با برنامه پیش بروید و به کم قانع نباشید. در صورتی که باری به هر جهت باشید و این که در ادامه مسیر چه اتفاقی برایتان اهمیتی نداشته باشد، قطعا رشد نخواهید کرد.

ویژگی‌های یک محتوای خوب 

  • ایده خوب مثل اکسیر عمل می‌کند: موضوعی را که قرار است در مورد آن مطلب بنویسید، خوب حلاجی کنید تا به یک ایده خوب برسید. ببینید مخاطبان چه نیازهایی دارند و به چه چیزهایی بیشتر جذب می‌شوند و با توجه به آن‌ها شکل و روند مطالبتان را تنظیم کنید.
  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب؛ نقطه عطف مطالب شماست: قبل از تهیه یک مطلب با کمک موتورهای جستجو، کلمات کلیدی مناسب را برای متن‌تان پیدا کنید، زیرا هر چقدر هم که مطلب شما ارزشمند و باکیفیت باشد در صورتی که با کلمات کلیدی مناسب نوشته نشده باشد، رتبه خوبی در گوگل به دست نمی‌آورد و در نتیجه به اندازه کافی دیده نمی‌شود. از پیشنهادات خود گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی هم می‌توانید استفاده کنید. 
  • تیترهای خواستنی: مطالبی که می‌نویسید باید عناوین جذاب و گیرا داشته باشند تا مخاطب در نگاه اول تصمیم بگیرد روی آن‌ها کلیک کند و شروع به خواندن متن کند. البته برای انتخاب عنوان‌های جذاب تکنیک‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای نوشتن تیترها استفاده کنید. مثلا استفاده از اعداد، استفاده از کلمات و عبارات جذاب فیلم‌ها و... . برای کسی که کار در منزل اینترنتی تولید محتوا انجام می‌دهد، آشنایی با این تکنیک‌ها واجب است 
  • شناخت مخاطب و توجه به خواسته‌ها و نیازهایش: بهتر است بدانید متنی را که تهیه می‌کنید چه کسانی قرار است بخوانند و این مخاطبان چه نیازها و خواسته‌هایی دارند. یک مطلب در صورتی پربازدید خواهد بود که پاسخی برای پرسش‌های مخاطبان باشد یا در هرحال دردی را از آن‌ها دوا کند.
  • از این شاخه به آن شاخه نپرید: قرار است متنی بنویسید که یک‌دست باشد و موضوعات به صورت پیوسته پشت سر هم در متن آورده شوند. بنابراین از این شاخه به آن شاخه نپرید و پیوستگی موضوعات را رعایت کنید.
  • با تلسکوپ سایت‌های رقیب را رصد کنید: شما یک فریلنسر تولید محتوا هستید و باید در هر حالتی به‌روز باشید. مطالب سایت‌های رقیب را بخوانید و همیشه سعی کنید یک سر و گردن از آن‌ها بالاتر باشید. هر چند مدت یک‌بار مطالب سایت‌های دیگر را چک کنید و نوشته‌هایتان را مطابق با تغییرات به‌روز کنید. گوگل به مطالبی که هرچند مدت یک‌بار آپدیت می‌شوند رتبه بهتری می‌دهد.

چرا تولید محتوا یکی از مشاغل پرطرفدار آینده است؟

در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چرا یک فریلنسر تولید محتوا روزهای خوبی در پیش دارد؟

  • یک موقعیت شغلی روبه رشد و بی‌نظیر: هر روز که می‌گذرد به تعداد کسانی که به کارهای آنلاین روی می‌آورند اضافه می‌شود، استارتاپ‌ها بدون وقفه در حال رشد و تکثیر هستند و طبیعتا تمام این‌ها نیاز به محتوا دارند. بنابراین استخدام کارشناس تولید محتوا نیاز روزافزون سایت‌ها، استارتاپ‌ها، کسب‌وکارها و... است و قطعا کسی که وارد این حوزه می‌شود بیکار که نخواهد ماند هیچ، بلکه روزبه‌روز زمینه کاری بیشتر و گسترده‌تری برایش مهیا خواهد شد.
  • فارغ از زمان و مکان: فرض کنید روی آگهی استخدام تولید محتوا دورکاری کلیک می‌کنید و بعد از پیدا کردن یک موقعیت کاری مناسب، در این حوزه مشغول به کار می‌شوید، شما نه احتیاج به دفتر کار خاصی دارید و نه زمان مشخصی قرار است کار کنید. هر جا که بخواهید می‌تواند دفتر کارتان باشد، از اتاق پذیرایی منزل تا کافه یا رستوران و هر زمانی می‌تواند ساعت کار شما باشد از هشت صبح تا چهار بعدازظهر یا از هشت شب تا چهار صبح. بنابراین دست‌تان برای هر اقدامی باز است و آزادی عمل خوبی دارید. فقط کافی است یک کامپیوتر و خط اینترنت در دسترس‌تان باشد تا کارتان راه بیفتد.
  • باب طبع جوانان: فریلنسری تولید محتوا یک شغل جذاب، پرهیجان و پویا است. جوانان عاشق شغل‌های پرهیجان هستند و اکثرشان نیز سودای نویسنده شدن داشته‌اند یا دارند. بنابراین چه چیزی بهتر از یک نویسندگی جذاب. کسی که کار در منزل اینترنتی تولید محتوا انجام می‌دهد مدام در معرض اطلاعات جدید در تمامی زمینه‌ها است و در نتیجه خستگی و یک‌نواختی به این حوزه راه ندارد. در واقع همه شرایط یک‌جا برای جذب جوانان به این شغل فراهم است.
  • درآمد خوب: همان‌طور که در بالا گفتیم یک فریلنسر تولید محتوا در صورت ممارست و تلاش می‌تواند به درآمد بالایی در این حوزه برسد. البته کاملا درست است که در ابتدای کار شاید درآمد کافی و چشم‌گیری در این کار وجود نداشته باشد ولی با برنامه‌ریزی و همت رسیدن به یک درآمد خوب در این کار چندان دور از انتظار و دور از دسترس نیست.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی تولید محتوا و مزایای آن آشنا شدیم. اگر به خواندن و مطالعه علاقمند هستید، اگر عاشق نویسندگی هستید و احساس می‌کنید هیج وقت در زندگی چنین فرصتی برای‌تان پیش نیامده یا بخت با شما یار نبوده تا بتوانید یک نویسنده بزرگ شوید، اگر بیکار یا خانه‌دار هستید یا حتی با وجود یک شغل احساس می‌کنید به شغل دومی نیاز دارید، برای همه شما گزینه مناسبی وجود دارد و می‌توانید امیدوار باشید که یک عرصه جذاب و جدید برای شما فراهم شده است. فریلنسر تولید محتوا عنوان شغلی‌ است که به شما پیشنهاد می‌شود.

نویسنده : مهدیه نادعلی

از رشته مردم شناسی دانشگاه مازندران رسیده ام به کلمات شناسی! من معتقدم کلمات جادو می‌کنند پس شغل من جادو کردن با کلمات است. من برای نوشتن هر مقاله به منابع مختلف داخلی و خارجی سرک می‌کشم تا بهترین مقاله را برای شما بنویسم. خوشحال می‌شوم در این مسیر همراهی‌ام کنید و نظراتتان درباره موضوع مقاله را با من درمیان بگذارید.

  نظرات کاربران (3 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲ مرداد ۱۳۹۸
عالی بودسرکارخانوم...خسته نباشید و خدا قوت
پاسخ دهید
۱۸ خرداد ۱۳۹۸
در ابتدا کلمه بود و کلمه نزد خدا بود و کلمه خدا بود... (انجیل یوحنا) مقاله بسیار مفید و جامعی بود.دستتون درو نکنه.
۱۸ خرداد ۱۳۹۸
خواهش میکنم تشکر از شما که نظرتون رو با ما در میون گذاشتید.
پاسخ دهید
۱۳ خرداد ۱۳۹۸
از نظر من که تولید محتوای بسیار عالی و ارزشمندی انجام شده و اتفاقا بسیار کمیاب هس. جالب تر اینکه از مردم شناسی به کلمه شناسی رسیدید
۱۳ خرداد ۱۳۹۸
خیلی ممنون و تشکر از شما که نظرتون رو درباره این مطلب با ما به اشتراک گذاشتید.