فیسبوک چیست

در این مقاله به بررسی تاریخچه فیسبوک، معرفی سازنده فیسبوک، بررسی تنظیمات و کار با اپلیکیشن فیسبوک پرداختیم. در این مقاله از سایت جت با ما همراه باشید.
 ۱۳۹۷/۹/۳ | ۱۰:۳۰  زمان مطالعه 10 دقیقه امتیاز:
فیسبوک چیست

 شبکه اجتماعی فیسبوک  برای لینک دادن به اخبار و محتوای جالب در سایر وب سایت‌ها، چت زنده و تماشای ویدیو، و حتی پیدا کردن دوست و آشنایان قبلی خود استفاده می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا ببینیم فیسبوک چگونه برنامه‌ای است.

فهرست بندی
فیس‌بوک چیست؟
تاریخچه فیسبوک
مشخصات مارک زوکربرگ بنیان‌گذار فیسبوک
فیس بوک نسخه موبایلی
آموزش کار با فیس بوک
آموزش ساخت اکانت فیس بوک
اضافه کردن دوستان
چَت کردن در فیس بوک
آپلود تصاویر در فیس بوک
ساخت رویداد
تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک
کار با فیسبوک در گوشی موبایل
از ویجت (widget) استفاده کنید
اعلان (notification) را مدیریت کنید
اشتراک‌گذاری از سایر اپلیکیشن‌ها
توقف پخش خودکار ویدیوها
امنیت حساب خود در فیسبوک را بررسی کنید
دوستان مورد علاقه خود را جدا کنید
مخفی کردن پست‌های یک دوست خاص در فیسبوک
اولویت‌بندی پست‌های دوستان فیسبوک
جمع‌بندی
سوال متداول

فیس‌بوک چیست؟

فیس‌بوک نام شبکه‌ای اجتماعی می‌باشد که بدون شک اکثر کاربران اینترنت حداقل نام آن به گوششان خورده است. اهمیت و کارایی این شبکه اجتماعی در جمع‌آوری افراد و نیز به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاملاً مشخص و نمایان می‌باشد. به همین دلیل شاید بهتر است تا با این شبکه اجتماعی، مؤسس آن و  برخی از مسائل پشت پرده آن آشنا شویم.

فیس بوک یک سایت قدرتمند اجتماعی است که به شما این امکان را می‌دهد تا دوستان قدیمی و جدید، آشنایان و بستگان‌تان را پیدا کنید و آن‌ها را به لیست دوستان خود اضافه کنید.

بنابراین کاربرد فیسبوک در این است که شما قادر خواهید بود با آشنایان خود  گفتگو کنید و موارد بسیاری از قبیل مطالب دلخواه‌تان، عکس، فیلم، لینک و... را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. شما همچنین می‌توانید در مورد مطالب و عکس‌های دوستانتان اظهارنظر کنید و در صورت تمایل با آن‌ها اعلام موافقت کنید. در فیس بوک این امکان برای شما وجود دارد که حتی با معروف‌ترین و محبوب‌ترین افرادی که می‌شناسید گفتگو کنید و مطالب آن‌ها را بخوانید.

از دیگر امکانات فیس‌بوک می‌توان به ایجاد گروه‌های مختلف و عضویت در آن‌ها و ارسال دعوت‌نامه برای مناسبت‌های مختلف اشاره کرد. البته نباید شرکت فیس‌بوک را با شبکه اجتماعی فیس‌بوک اشتباه بگیرید. شرکت فیسبوک چهار محصول کلیدی دارد:

  1. شبکه اجتماعی فیس‌بوک
  2. فیس‌بوک مسنجر
  3. واتس اَپ
  4. اینستاگرام

بنابراین، وقتی از فیسبوک حرف می‌زنیم باید توجه داشته باشیم که فیسبوک اصلی کدام است؛ در مورد شرکت فیسبوک حرف می‌زنیم یا شبکه اجتماعی فیسبوک؟ در ادامه‌ی این مقاله‌ی جت، از شبکه اجتماعی فیسبوک بیشتر خواهیم گفت.

تاریخچه فیسبوک

مارک زاکربرگ، دانشجوی رشته علوم کامپیوتر و روان‌شناسی دانشگاه هاروارد، پیش از آن نیز تجربه‌هایی در راه‌اندازی شبکه اجتماعی داشت. او وب‌گاه‌هایی مانند CourseMatch برای پیگیری وضعیت مدرک تحصیلی و Facemash را برای رده‌بندی میزان جذابیت افراد را طراحی کرده‌ بود.

در ماه فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی و در سن ۲۰ سالگی به همراه دوستان خود وبگاه The Facebook را راه‌اندازی کرد. در ۲۴ ساعت اولیه راه‌اندازی این وبگاه ۱٫۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه هاروارد و پس از یک ماه، بیش از نیمی از دانشجویان کارشناسی این دانشگاه در آن نمایه (پروفایل) داشتند.

با گذشت زمان درِ آن برای دانشگاه‌های شهر بوستون، آیوی لیگ و دانشگاه استنفورد نیز گشوده شد. پس از افزوده شدن دانشگاه‌های مختلف و دبیرستان‌ها به لیست مجاز عضویت در فیس‌بوک، عضویت در آن به‌تدریج در دسترس تمامی افراد بالای ۱۳ سال در سراسر دنیا قرار گرفت.
کاربران برای بهره‌گیری کامل از فیس‌بوک باید در آن نام‌نویسی کنند. پس از نام‌نویسی، امکان ایجاد نمایه شخصی، افزودن دیگر کاربران به فهرست دوستان، فرستادن و دریافت پیام و دریافت آگاه‌سازی از تغییرات دوستان خود فراهم می‌شود. علاوه بر این موارد، پیوستن به گروه‌های موردعلاقه، یافتن همکاران، هم‌کلاسی‌ها، پسندیدن پست‌ها، بیان دیدگاه و دسته‌بندی دوستان از امکانات دیگر این سیستم است.

در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی تعداد اعضای این وبگاه از مرز ۱ میلیارد نفر گذشت. که به گفته خود فیس‌بوک ۸/۷٪ آن‌ها کاربران جعلی هستند. وبگاه فیس‌بوک سالیانه ۱۸۰ پتابایت (معادل نیم پتابایت در روز) اطلاعات در سرورهای خود ذخیره می‌کند. این وبگاه به ۱۴۰ زبان دنیا قابل‌دسترس بوده و ۷۰ درصد از کاربران آن در خارج از ایالات‌متحده هستند.

فیس‌بوک در حال حاضر بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال است.

بیشتر بخوانید: روش ها و مراحل تبلیغات و بازاریابی در فیسبوک

مشخصات مارک زوکربرگ بنیان‌گذار فیسبوک

مارک زوکربرگ در 14 می 1984 24 شهریور 1363 در نیویورک چشم به جهان گشوده است. هرچند که وی در یک خانواده یهودی بزرگ شده بود، اما او خود را یک (ملحد) و فردی که به خدا هیچ‌گونه اعتقاد و ایمانی ندارد معرفی کرده است. پدر وی شخصی به نام ادوارد می باشد که به او در نوجوانی برنامه‌نویسی را آموزش داده است.

زوکربرگ در دانشگاه هاروارد در رشته علوم رایانه‌ای و روانشناسی مشغول به تحصیل شد. وی ابتدا در فوریه سال 2004 شروع به ساختن فیسبوک در خوابگاه دانشجویی خود کرده است. این شبکه اجتماعی ابتدا برای استفاده دانشجویان هاروارد ساخته شده بود تا آن‌ها بتوانند اطلاعات آموزشی و دانشگاهی را بین خودشان  اشتراک کنند، اما سپس توسط هم‌اتاقی‌های او با دیگر موسسات آموزشی آمریکا مرتبط شد و در آخر نیز در سطح شبکه جهانی اینترنت مورد استفاده قرار گرفته شد.

مارک زوکربرگ تاسیس کننده وب‌گاه شبکه اجتماعی فیس‌بوک است. او در سال 2008 به جوان‌ترین میلیارد جهان تبدیل شد و در حال حاضر مدیر عامل شرکت فیس‌بوک است. دارایی‌های او تا مارس 2011 به 13.5 میلیارد دلار رسیده بود. وی در سال 2010 به عنوان شخصیت برتر سال برگزیده شده بود.

فیس بوک نسخه موبایلی

در روز چهارم آوریل ۲۰۱۳، فیس‌بوک، نسخه موبایلی شبکه اجتماعی‌ خود را برای غلبه بر نسل جدید گوشی‌های هوشمند به وجود آورد. اما این بار در قالب یک اپلیکیشن لانچر با نام (فیس‌بوک هوم).

زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیس‌بوک، درکالیفرنیا از یک اپلیکیشن لانچر برای گوشی‌های اندرویدی رونمایی نمود و بدین ترتیب بخش عمده‌ای از خط‌ مشی کمپانی فیس‌بوک را برای حضور پر رنگ‌تر بزرگترین شبکه اجتماعی جهان در دنیای موبایل برای همگان آشکار کرد. این در حالی می‌باشد که ۲۰ درصد مصرف اپلیکیشن‌های موبایل‌های هوشمند به اپ فیس‌بوک مجهز است.

محصول مشخص شده فیس‌بوک هوم Facebook Home  نام دارد که در آن مارک زاکر برگ  به طور متوالی  به  قراردادن افراد برای نخستین بار به جای برنامه‌ها در صفحه اصلی اشاره می نماید. براین اساس، فیس‌بوک هوم یک سیستم عامل جدید ویک شاخه از اندروید نمی‌باشد، بلکه یک صفحه اصلی جدید و یک رابط اپلیکیشن لانچر برای گوشی‌های هوشمند مجهز به اندروید است که نوتفیکیشن‌ها، پست‌ها، فیدهای خبری و پیام‌های فیس‌بوک را باخبر می‌سازد.

 مارک زاکربرگ می‌گوید: "شما باید قادر باشید تا گوشی‌های اندروید خود را به یک دستگاه اجتماعی بزرگ بدل سازید. امروزه تلفن‌های ما در محدوده برنامه‌ها و نرم افزارها طراحی و ساخته شده‌اند نه مردم! ما قصد داریم تا محدوده آن را عوض کنیم".

بیشتر بخوانید: تیک تاک چیست

آموزش کار با فیس بوک

در صورتی‌که قصد دارید در فیس‌بوک عضو شوید و از امکانات رایگان این شبکه اجتماعی بهره‌مند شوید، با ساختن اکانت در فیس بوک به‌راحتی می‌توانید، تصاویر موردعلاقه خود را به اشتراک بگذارید، با دوستانتان در ارتباط باشید، عکس‌های خود را آپلود کرده و از چت در فیسبوک به همراه ویژگی‌های دیگر بهره‌مند شوید.

آموزش ساخت اکانت فیس بوک

  • مرحله اول: رفتن به صفحه اصلی فیس بوک

برای ساخت اکانت فیس بوک باید حداقل ۱۳ سال سن داشته باشید. ساخت فیس بوک رایگان است و امکان سفارش موارد مختلف از طریق این شبکه اجتماعی برای شما ممکن است. برای هر ایمیل تنها می‌توانید یک اکانت فیس بوک بسازید.

  • مرحله دوم: واردکردن اطلاعات لازم

پس از ورود به صفحه خانه (Home) فیس‌بوک، نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، پسورد، تاریخ تولد و جنسیت خود را مشخص نمایید. ورود نام واقعی‌تان الزامی است، هرچند امکان استفاده از نام مستعار مرتبط با نام‌ خودتان نیز امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام ساخت جیمیل

 

ظریقه sign up در فیسبوک

  • گام سوم: بر روی دکمه ساخت اکانت فیسبوک (Sign Up) کلیک کنید.

درصورتی‌که تمام اطلاعات را به‌درستی وارد کرده باشید، یک تاییده ثبت‌نام به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • گام چهارم: تایید ایمیل آدرس

به ایمیل خود وارد شوید، حداکثر پس از چند دقیقه ایمیلی از وب‌سایت فیس بوک برای شما ارسال خواهد شد. بر روی لینک داخل ایمیل کلیک نمایید تا ایمیل شما تایید شود. با ساختن اکانت فیس‌بوک، کار بعدی اضافه کردن تصویر به پروفایلتان است. با انجام این کار به دیگران اجازه خواهید داد تا به‌سرعت متوجه هویت شما شده و با دوستان و آشنایان به‌صورت ساده‌تر ارتباط برقرار کنید.

انتخاب پروفایل برای اکانت فیسبوک

  • اضافه کردن دوستان

به این منظور با جستجوی اسم، ایمیل، افزودن لیست مخاطبین و حتی ارسال دعوت‌نامه به افرادی که هنوز به عضویت فیس بوک درنیامده‌اند، لیست دوستان فیس‌بوکتان را بزرگ‌تر کنید.
پس از پیدا کردن کسی که تمایل دارید در لیست دوستانتان قرار دهید، باید برای او درخواست دوستی (friend invite) ارسال کنید. پس‌ ازاینکه درخواست دوستی شما پذیرفته شد، وی را در لیست دوستانتان خواهید دید.

نحوه دعوت دوستان به لیست خود در فیسبوک

پس از ساخت اکانت فیسبوک، امکان پست کردن در تایم لاین (Timeline) خودتان یا دوستانتان وجود دارد. علاوه بر این، امکان به اشتراک گذاشتن محتوا، شامل لینک، تصاویر و ویدئو از هرجای دیگری در اینترنت نیز ممکن است. 

  • چَت کردن در فیس بوک

در این شبکه اجتماعی امکان چت کردن با تمام دوستانتان فراهم است. درصورتی‌که مخاطب آنلاین نباشد، پس از ورود به فیس‌بوک پیام شما را مشاهده خواهد کرد. امکان دانلود و استفاده از پیام‌رسان مخصوص نیز بر روی تلفن شما برای چت کردن وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • آپلود تصاویر در فیس بوک

فیس‌بوک امکان آپلود تصاویر را در پست‌هایتان برای نمایش به دوستان، خانواده فراهم کرده است. امکان آپلود تصویر به‌صورت تکی یا گروهی (آلبوم) وجود دارد. قبل از آپلود تصاویر، حتما در مورد مناسب بودن آن مطمئن شوید.

اپلود عکس به صورت تکی و گروهی در فیسبوک

  • ساخت رویداد

فیس‌بوک به شما امکان ساخت رویداد و دعوت از افراد را می‌دهد. برای ایجاد رویداد، می‌توانید قرار، زمان، مکان و ساخت پست برای افراد خاص را ارسال نموده و آن‌ها را دعوت کنید. این ویژگی به‌سرعت به راهی برای گردهمایی‌ افراد تبدیل‌شده است.

تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک

داستان‌های ترسناکی در مورد افرادی که پست‌های شخصی‌شان را در معرض دید عموم قرار داده‌اند، وجود دارد. از طرف دیگر، برخی افراد با قرار دادن بعضی پست‌ها حتی کارشان را ازدست‌ داده‌اند. از این‌رو بهتر است، پس از ساخت اکانت فیس بوک حتما تنظیمات حریم خصوصی را به‌دقت اعمال کنید، تا بینندگان پست‌های فیس بوکتان را محدود کنید. 

تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک

1) چه کسی می‌تواند حریم شخصی من را ببیند (Who can see my stuff)؟

 این تب دارای سه گزینه جالب است:

  • Who can see your future posts 

چه کسی می‌تواند پست‌های بعدی شما را ببیند؟ هیچ رمز و رازی در اینجا وجود ندارد. با استفاده از این تنظیمات شما مشخص خواهید کرد که چه کسانی پست‌های جدید شما را مشاهده کنند: دوستان فیس بوک شما، دوستانِ دوستان شما، تمام کاربران اینترنت یا عده‌ی خاصی از افراد. توجه داشته باشید که این گزینه تنها دسترسی پست‌های جدید را برای افرادی که حذف کردید محدود می‌کند و پست‌های قبلی همچنان قابل‌دسترس خواهند ماند.

اگر که مایلید پست‌های قبل را مخفی کنید، در مورد سوم به آن اشاره خواهیم کرد. البته نیاز نیست که شما به دنبال این تنظیمات بگردید و زمان زیادی را صرف کنید تا این گزینه را بیابید، می‌توانید به‌راحتی با استفاده از دکمه سمت چپ که زیر پست گذاشته‌شده است، این تنظیمات را انجام دهید.

  • Review all your posts and things you are tagged in

تمام پست‌ها و چیزهایی که شما در آن‌ها تگ شده‌اید را ببینید. بر روی لینک کلیک کنید تا شما را به قسمت Activity Log ببرد. هنگامی‌که شما یک پست را لایک می‌کنید، یک نظر در زیر پست یکی از دوستان خود می‌گذارید یا شخصی را در عکسی تگ می‌کنید، اقدامی در این پیج پدیدار می‌شود.

تب نظرات را درصورتی‌که می‌خواهید تمام نظرات خود را بیابید، بررسی کنید. تب Likes  شامل تمام چیزهایی می‌شود که شما تابه‌حال آن‌ها را لایک کرده‌اید.

  • Limit the audience for posts you’ve shared with friends of friends or Public

مخاطبان خود را برای اشتراک‌گذاری پست‌های خود با دوستانتان یا کاربران دیگر محدود کرده‌اید؟ این تنظیم به شما این امکان را می‌دهد که پست‌های قدیمی‌تان را که به‌صورت عمومی یا فقط برای دوستان و دوست دوستان خود به اشتراک گذاشته بودید مخفی کنید.

هر زمانی که شما آن‌ها را فعال کنید، دسترسی آن‌ها به پست‌ها باز خواهد شد. توجه داشته باشید در صورتی‌که مایلید این گزینه را در آینده به حالت قبل بازگردانید، باید در هر پست، مخاطبان خود را تنظیم کنید.

به خاطر داشته باشید که شما می‌توانید دسترسی پست‌های خود را در هر زمان که بخواهید تغییر دهید. تنها با انتخاب Edit Post (ویرایش پست) و سپس بر روی دکمه access rights کلیک کنید و مخاطبان خود را در آنجا انتخاب کنید.

2) چه کسی می‌تواند با من در تماس باشد؟ 

در این قسمت شما می‌توانید انتخاب کنید که چه کسی برای شما درخواست دوستی را ارسال کند. همه‌ی افراد یا تنها دوستِ دوستان.

3) چه کسی می‌تواند مرا بیابد؟ 

افراد می‌توانند از فیس بوک برای جستجوی اشخاص دیگر از شماره تلفن و ایمیل استفاده کنند. این تنظیمات را شخصی کنید و به فیس بوک اجازه ندهید که اطلاعات شخصی شما را نمایان کند. در این بخش همچنین می‌توانید حساب کاربری فیس بوک خود را در گوگل، یاهو و دیگر موتورهای جستجو پنهان کنید.

4) چه کسی می‌تواند به Timeline من چیزی اضافه کند؟

چه کسی می‌تواند در Timeline شما پست بگذارد؟ گزینه‌ی قرار دادن پست‌ها در Timeline را توسط دوستان و یا خودتان به‌تنهایی تنظیم کنید. معمولا کاربران از این گزینه برای تبریک تولد به دوستان خود و کارهایی از این قبیل استفاده می‌کنند. با این‌ حال اگر دوست ندارید همه‌ی دوستان شما به این گزینه دسترسی داشته باشند، می‌توانید دسترسی آن‌ها را محدود کنید.

پست‌هایی‌ که دوستانتان قبل ‌از اینکه شما دسترسی آن‌ها را محدود کرده باشید را بررسی کنید. در این قسمت می‌توانید پست‌های تگ شده را کنترل کنید. به خاطر داشته باشید که این گزینه به شما اجازه می‌دهد که پست دیگران را در Timeline خود تایید یا پنهان کنید.

5) چه کسی می‌تواند چیزهایی را که در Timeline من است ببیند؟

چه کسی می‌تواند پست‌های تگ شده روی Timeline شما را مشاهده کند؟ ما همیشه پیش از انتشار محتوای موردنظرمان در Timeline، آنها را بررسی می‌کنیم اما گاهی اوقات دوستانمان ما را در عکس‌ها و پست‌هایی تگ می‌کنند که نباید عمومی شوند.

اگر که شما نمی‌خواهید پست‌هایی که دوستانتان شما را در آن‌ها تگ کرده‌اند کسی ببیند حتما قبل از آن به بخش تنظیمات حریم شخصی بروید و این تنظیمات را فعال کنید.

با انتخاب "Only me" می‌توانید پست‌های تگ شده‌ی خود را از حالت عمومی خارج کنید. شما همچنین می‌توانید هر پست یا عکسی را که علاقه‌ای به تگ شدن روی آن ندارید، تگ آن را به‌صورت دستی حذف کنید.

6) چگونه می‌توانم تگ افراد را مدیریت کنم؟

گاهی اوقات دوستان، ما را زیر عکس و پست‌هایی تگ می‌کنند که به‌هیچ‌وجه دوست نداریم در آنجا باشیم و علاوه بر این کسانی غیر از دوستان هم می‌توانند آن را مشاهده کنند، بسیار خب، فیسبوک راهکار برای این موضوع هم در نظر گرفته است، در این گزینه می‌توانید تگ‌های خود را مدیریت کنید.

7) قسمت Blocking 

در این قسمت سه ویژگی مفید را خاطرنشان خواهیم کرد.

  • Restricted List: در این قسمت لیستی وجود دارد که در صورتی‌ که دوستانتان را به این لیست اضافه کنید هرگز نمی‌توانند پست‌های قابل‌ مشاهده‌ی شما را که قبلا امکان دیدن آن‌ها را داشتند، ببینند. تمام دسترسی پیج شما برای آن‌ها بسته خواهد شد و البته فیس بوک آن‌ها را از این بستن دسترسی‌ها مطلع نخواهد کرد.
  • Block Users: اگر شما مایلید رابطه‌ی خود را با یکی از دوستان در فیس بوک قطع کنید می‌توانید او را بلاک کنید. شخص بلاک‌شده هرگز نمی‌تواند پست‌های شما را در Timeline مشاهده کند، قادر نخواهد بود که شما را تگ کند و به گروه‌هایی دعوت کند، با شما مکالمه داشته باشد و شما را به‌عنوان دوست انتخاب کند.
  • Block Pages: شما همچنین می‌توانید صفحاتی را که متعلق به یک فروشگاه آنلاین، روزنامه یا سازمان‌های دیگر است را بلاک کنید. توجه داشته باشید که این مسدودسازی دو طرفه است. صفحه‌ی مسدودشده دیگر قادر به تعامل با پست‌های شما نخواهد بود و امکان پاسخ به نظرات شما و دادن پیام به آن‌ها پس از مسدودسازی وجود نخواهد داشت.

تنظیمات بخش public post

این صفحه تنظیمات جالبی را دارد.

8) چه کسی می‌تواند من را فالو کند؟ 

در این قسمت شما می‌توانید به دوستان خود اجازه دهید که شما را دنبال یا همان فالو کنند.

9) چه کسانی می‌توانند در پست‌ها نظر بگذارند؟ 

در این قسمت می‌توانید تعیین کنید که چه افرادی از مخاطب‌هایتان بتوانند در نظردهی پست‌های شما شرکت کنند.

10) قسمت ads

فیس بوک اطلاعات شما را جمع‌آوری می‌کند، اطلاعاتی مثل چیزهایی که دوست دارید و آن‌ها را پست می‌کنید، با چه وب‌سایت‌هایی بیشتر در ارتباط هستید و ... .

شبکه‌های اجتماعی با استفاده از این اطلاعات به نمایش تبلیغات برای شما و دوستانتان می‌پردازند. درصورتی‌که این رفتار فیس بوک را نمی‌پسندید، می‌توانید اجازه‌ی این کار را از فیس بوک بگیرید.

کار با فیسبوک در گوشی موبایل

شما با نصب اپلیکیشن فیسبوک مسنجر (Facebook Messenger) بر روی گوشی خود می‌توانید تمامی مراحل ساخت اکانت و تنظیماتی را که ذکر شد به‌راحتی با گوشی موبایل خود انجام دهید. در ادامه ترفندهایی کاربردی برای استفاده‌ی حرفه‌ای‌تر از اپلیکیشن فیسبوک در گوشی‌های اندرویدی و آیفون را به شما معرفی خواهیم کرد.

از ویجت (widget) استفاده کنید

ویجت فیسبوک بسیار ساده و کاربردی‌ است، با استفاده از این ابزار می‌توانید آخرین استاتوس‌های دوستان خود را مرور کنید بدون اینکه نیاز باشد اپلیکیشن اصلی و نسبتا سنگین فیسبوک را اجرا کنید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از ویجت وضعیت خود را به‌روز رسانی کنید و یا حتی مطالبی را لایک و یا به اشتراک بگذارید.

اعلان (notification) را مدیریت کنید

اعلان‌های فیسبوک می‌توانند به‌سادگی شما را از وضعیت دوستانتان آگاه کنند، البته گاهی با بالاتر رفتن تعداد دوستان می‌تواند آزار دهنده باشند. شما می‌توانید به‌سادگی انواع خاصی از اعلان‌ها را روشن و یا خاموش‌کنید یعنی به تعداد خاصی از اعلان‌ها اجازه نمایش و هشدار بدهید و مابقی را خاموش نگه‌ دارید.

برای مدیریت اعلان‌ها به قسمت تنظیمات اپلیکیشن بروید و تنظیمات اعلان (notification setting) را انتخاب کنید، در این قسمت می‌توانید اعلان پست‌ها، کامنت‌ها، درخواست‌های دوستی، تگ کردن عکس‌ها ، دعوت دیگران و ... را کنترل کنید.

اشتراک‌گذاری از سایر اپلیکیشن‌ها

اشتراک‌گذاری میان برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها یکی از نقاط قوت اندروید است که اپلیکیشن فیسبوک به‌خوبی از این ویژگی استفاده می‌کند، برای این کاربر روی دکمه اشتراک‌گذاری (share) در هرجایی که عکس و یا مطلبی دیدید کلیک کنید، چه در صفحات وب و چه در سایر برنامه‌ها، خواهید دید که فیسبوک یکی از گزینه‌های اشتراک‌گذاری است و با انتخاب آن به‌سادگی عکس‌ها و مطالب را در آن به اشتراک بگذارید این یک روش ساده و سریع برای اشتراک‌گذاری مطالب بر روی تایم لاین بدون نیاز به اجرای برنامه است.

 

اشتراک گذاری عکس و مظلب در فیسبوک

توقف پخش خودکار ویدیوها

فیسبوک به‌ صورت پیش‌فرض به‌محض قرار گرفتن ویدیو در معرض دید شما شروع به پخش آن می‌کند و این ویژگی علاوه بر مزیت‌هایی که دارد ممکن است باعث کند شدن سرعت اینترنت و مرور تایم لاین باشد علاوه بر آن شاید واقعا شما نیازی به پخش همه ویدیو‌ها نداشته باشید.

اپلیکیشن فیسبوک به‌سادگی به شما اجاره می‌دهد این قابلیت را فعال و یا غیرفعال کنید و یا اینکه پخش خودکار را به اینترنت وای فای محدود کنید، برای این کار در قسمت تنظیمات Video Auto-play را تنظیم کنید.

اگر در روز وقت کمی برای دیدن همه ویدئوها و دنبال کردن لینک‌ها دارید و نمی‌خواهید بعضی از آن‌ها را از دست دهید می‌توانید آن‌ها را برای مشاهده در شب ذخیره کنید، برای این کار در فلش کناریِ پست‌ها و روی Save Video  کلیک و آن‌ها را به‌اصطلاح بوک‌مارک کنید.

امنیت حساب خود در فیسبوک را بررسی کنید

در اپلیکیشن فیسبوک شما می‌توانید به قسمت تنظیمات  Security and Active Sessions بروید و تمام جلسه‌های فعال خود در فیسبوک را ببیند و در صورت نیاز به آنها خاتمه دهید. اگر نسبت به هرکدام از session (جلسه)ها مشکوک هستید حتما با زدن دکمه log off آن را ببندید.

چک کرئن امنیت حساب فیسبوک

  • دوستان موردعلاقه خود را جدا کنید

در اپلیکیشن فیسبوک برای دسترسی به لیست دوستان می‌توانید بر روی آیکون آن، در گوشه سمت راست و بالای اپلیکیشن کلیک کنید. اگر می‌خواهید دوستانی را به‌عنوان دوستان موردعلاقه (favorite) خود جدا کنید و آن‌ها را در ابتدای لیست دوستان ببینید بر روی دکمه edit کلیک کنید و دوستان مورد نظر را در ابتدای لیست قرار دهید.

بیشتر بخوانید: گوگل تگ منیجر چیست

مخفی کردن پست‌های یک دوست خاص در فیسبوک

شاید بعضی وقت‌ها بخواهید بدون حذف دوستیِ یک کاربر، اعلان‌ها، به‌روزرسانی‌ها و پست‌های او را نبینید و به‌اصطلاح مخفی کنید، برای این کار به صفحه دوست موردنظر بروید و بر روی دنبال کردن (Following) کلیک کنید و از منوی ظاهرشده Unfollow را انتخاب کنید. با این کار شما همچنان با او دوست هستید اما هیچ پست و فعالیت از او را نخواهید دید.

اولویت‌بندی پست‌های دوستان فیسبوک

اگر برخلاف ترفند قبلی می‌خواهید پست‌های یک دوست خاص را در ابتدای feed  مشاهده کنید مانند نکته قبلی به صفحه او بروید و روی Following و گزینه see First  کلیک کنید. با این کار هر بار که فیسبوک‌تان را باز می‌کنید ابتدا پست‌های دوست موردنظر را مشاهده می‌کنید.

اولویت بندی پست های دوستان در فیسبوک

جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد تا جای ممکن تمامی مطالب مربوط به شبکه اجتماعی فیس بوک از ساخت اکانت تا کلیه تنظیمات آن برایتان ارائه شود. درمجموع شما با کمک مطالب و نکاتی که ذکر شد، از طریق سایت فیسبوک و یا اپلیکیشن فیس‌بوک مسنجر، می‌توانید به‌راحتی از خدمات این شبکه اجتماعی استفاده کنید. 

سوال متداول

  • چطور می توان پست های فیسبوک را SAVE کرد؟

برای این کار روی گزینه بیضی مانند در سمت راست بالای هر پست کلیک کنید و دکمه ذخیره (Save) را از منوی پاپ آپ انتخاب کنید.

برای مشاهده موارد ذخیره شده هم کافیست روی نماد منو در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و دکمه ذخیره شده (Saved) را از لیست لینکهایی که ظاهر می شود انتخاب نمایید.

  • آیا امکان کنترل پست‌های به اشتراک گذاشته شده در فیسبوک وجود دارد؟
بله؛ کاربران می‌توانند به صورت دستی، نحوه به اشتراک‌گذاری خودکار پست‌ها از اینستاگرام در فیسبوک را مدیریت کنند و در صورت لزوم، آن‌ها را به صفحات فیسبوک دلخواه خود ارسال نمایند.
  • چه محدودیتی برای اتصال اینستاگرام به فیسبوک وجود دارد؟

کاربران می‌توانند چندین حساب کاربری اینستاگرام را به یک صفحه یا پروفایل فیسبوک متصل کنند؛ اما بالعکس این مسئله قابل انجام نخواهد بود و تنها می‌توان یک اکانت فیسبوک را به هر پروفایل اینستاگرام وصل نمود.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (36 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۷ تیر ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر، چطور میتونم مانع از لایک کردن یا گذاشتن کامنت از کسایی که روی پستی که بشکل ( پابلیک یا عمومی ) روی فیسبوک گذاشتم و جزو فرندهام نیستن بشم؟
۲۷ تیر ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر، باید تو گزینه های تنظیمات از روی واژه every body بردارید و روی گزینه دوستان friend قرار بدین.
پاسخ دهید
۲۷ تیر ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر، من وقتی اکانت میسازم تو فیسبوک بلافاصله از طرف فیسبوک مسدود میشه باید چیکار کنم؟
۲۷ تیر ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر، . به دلیل وارد شدن به چند حساب کاربری با مشخصات مشابه از قبیل : آی پی ، کامپیوتر ، مرورگر هست . اگه چند حساب کاربری دارید باید خیلی احتیاط کنید . یکی از دلایل اصلی بلاک شدن وارد شدن به حساب کاربری از چند IP متفاوت می باشد که فیس بوک شک کرده و از شما میخواهد که ثابت کنید کدام IP حقیقی می باشد .
پاسخ دهید
۵ آبان ۱۴۰۰
اکانت فیسبوک من ستاره دار شده میشه راهنمایی کنید چ اکانت هایی ستاره دار میشن
۷ آذر ۱۴۰۰
با سلام و وقت بخیر ممنون از اینکه سوال خود را با ما درمیان گذاشتید. فیسبوک طرحی به اجرا گذاشته است که با استفاده از آن اکانت‌های فیک و تقلبی را شناسایی می‌کند و آن‌ها را ستاره‌دار می‌کند. اینکه اکانت شما ستاره‌دار شده است نشان‌دهنده این است که از سمت فیسبوک تقلبی شناخته شده. شما می‌توانید با ارتباط با فیسبوک از طریق ایمیل مشکل خود را مطرح و مشکل اکانت خود را رفع کنید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۴ آبان ۱۴۰۰
با سلام و رادات .. جسارتا خواستم بپرسم چطوری میشه که کسی روی صفجه من در فیسوک پستی به اشتراک نذاره .. یا تکم نکنن . .یا به طور کلی در صفحه فیسبوک من .. مطلبی به غیر از مطالب خودم نباشه .. چیکار باید بکنم ؟؟ ممنونم
۷ آذر ۱۴۰۰
با سلام و وقت بخیر ممنون از اینکه سوال خود را با ما درمیان گذاشتید. این مورد را می‌توانید با خصوصی کردن اکانت فیسبوک خود به راحتی حل کنید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۳ آبان ۱۴۰۰
سلام میخواستم بدونم اگه پیج من خصوصی باشه و بعد از مدت طولانی عمومی کنم، آیا شخص جدیدی که صفحه منو میبینه میتونه بفهمه این اکانت قبلا پرایوت بوده؟ امیدوارم منظورمو فهمیده باشین
۴ آبان ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر سوال را با ما درمیان گذاشتید. خیر امکان دیدین تاریخچه صفحه وجود ندارد و هر شخصی که وارد صفحه شما شود وضعیت فعلی را می‌بیند که عمومی هست یا خصوصی. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۶ مهر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشین من میخواستم بدونم کسی که تو فیسبوک پیدا کردم میتونم از طریق اون به ادرس اینستاگرامش دسترسی پیدا کنم یا نمیشه؟
۲۰ مهر ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه سوال خود را با ما درمیان گذاشتید. بله در صورتی که شخص مورد نظر اکانت اینستاگرام و فیسبوک خود را به هم متصل کرده باشد امکان دسترسی به اکانت اینستاگرام را خواهید داشت. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۵ تیر ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر شما در مورد فیس بوک بیزینس هم چیزی میدونین؟
۲۶ تیر ۱۴۰۰
با سلام لطفا سوال خود را مطرح بفرمایید در صورتی که اطلاع داشته باشیم پاسخ می‌دهیم. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر ببخشید من میخوام برای شرکت فیسبوک بسازم ولی اجازه نمیده میدود شدم، از هر مرورگری امتحان میکنم همینجوریه، میدونید باید چکار کنم؟
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه سوال خود را با ما درمیان گذاشتید. برای رفع مشکل مسدودی در فسبوک می‌توانید از طریق پروفایل خود و یا با ارسال ایمیل به پشتیبانی فیسبوک مشکل‌تان را پیگیری کنید و چنانچه مورد قابل برطرف کردن باشد اکانت شما بازیابی می‌شود. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۸ فروردین ۱۴۰۰
سلام وقتی میرم داخل فیسبوک این پیام میاد اگه راه حلی داره لطفاً بگید خیلی ممنون میشم لطفاً جواب بدید اطلاعات شما را دریافت کردیم بابت ارسال اطلاعاتتان سپاسگزاریم. به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا (COVID-19)، افراد کمی را برای بررسی اطلاعات در‌دسترس داریم. این بدین معنی است که ممکن است نتوانیم حسابتان را بررسی کنیم. بابت هر‌گونه ناهماهنگی عذر‌خواهی می‌کنیم
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
با سلام و وقت بخیر اکانت فیس‌بوک شما با توجه به سیاست‌های فیسبوک نیاز به اعتبارسنجی دارد. این اعتبارسنجی از سمت تیم فیسبوک انجام میشود. این پیام به این معنی است که این بررسی و فعال‌سازی ممکن است طول بکشد. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۳ اسفند ۱۳۹۹
باسلام ببخشید درقسمت اعلان پیشنهاددوستی جدیددارید یعنی چی؟ پیشنهادات فیسبوکه که برام توی اعلان ها بالامیاد یا اون فرد بهم درخواست داده؟
۲۳ اسفند ۱۳۹۹
با سلام و احترام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. داشتن این اعلان به این معناست که شخص مورد نظر برای شما پیشنهاد دوستی ارسال کرده است. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۷ آذر ۱۳۹۹
باسلام و خسته نباشید؛ من حساب فیسبوک می‌سازم آخرش این پیام میاد؛ your account has been disabled لطفاً راهنمایی کنید
۲۹ آذر ۱۳۹۹
با سلام و احترام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. این پیام به این معناست که اکانت شما غیر فعال شده است. شما می‌توانید با ورود به بخش تنظیمات و یا ارسال ایمیل به پشتیبانی فیس بوک می‌توانید اقدام به فعالسازی اکانت خود کنید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۸ مهر ۱۳۹۹
من اکانت فیس بوک ساختم اما نمیتونم هیچ کاری انجام بدم و برای جستجو اقدام میکنم پیام این پیام میاد باید چ کنم؟ اطلاعات شما را دریافت کردیم بابت ارسال اطلاعاتتان سپاسگزاریم. به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا (COVID-19)، افراد کمی را برای بررسی اطلاعات در‌دسترس داریم. این بدین معنی است که ممکن است نتوانیم حسابتان را بررسی کنیم. بابت هر‌گونه ناهماهنگی عذر‌خواهی می‌کنیم.
۸ مهر ۱۳۹۹
با سلام و وقت بخیر اکانت فیس‌بوک ابتدا باید فعال شود. لطفا حساب خود را فعال کنید و بعد اقدام به فعالیت در آن کنید. این پیام به این معنی است که این بررسی و فعال‌سازی ممکن است طول بکشد. موفق باشید.
۸ مهر ۱۳۹۹
سلام از اینکه جواب سوالمو دادید ممنونم. برای فعال کردن اکانتم چکار باید انجام بدم؟ایمیلم رو هم باز کردم اما لینک فعالسازی برام نیومده.فقط یک پیام خوشامد از فیس بوک داشت. متشکرم
پاسخ دهید
۷ مهر ۱۳۹۹
سلام وقت به خیر من میخوام اکانت فیس بوکمو فعال کنم ولی هر موقع وارد میشم با ریکورد ویدیو مواجه میشم اونم نمیتونم وصل کنم
۸ مهر ۱۳۹۹
با سلام و روز خوش متاسفانه متوجه منظور شما نشدم. ینی زمانی که می‌خواهید اکانت فیس‌بوک خود را فال کنید گزینه ضبط ویدئو می‌آید؟!. لطفا بیشتر توضیح دهید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام.من حدود 3 سال پیش برای ورود به یه بازی اکانت فیسبوک با جیمیلم ساختم. و در حال حاضر بعده نزدیک به 3 ماه اکانت گیمم ازاد شد. و وقتی خواستم وارد شوم . و از اکانت فیسبوکم استفاده کنم. متوجه شدم دیسیبل شده اکانتم. ایا راهی وجود دارد برای درست کردن این مشکل؟چون خیل یبرام اهمیت داره با تشکر
۱۹ مرداد ۱۳۹۹
با سلام و احترام متوجه منظور شما از غیر فعال بودن نشدم. ممکن است اکانت شما Deactive شده باشد. برای حل این مشکل می‌توانید وارد اکانت‌تان شوید و آن را مجددا فعال کنید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام به شما.چطورمیتونم امنیت جمیل ام بلاببرم تشکر
۲۴ خرداد ۱۳۹۹
با سلام برای بالابردن امنیت اکانت جیمیل خود، می‌توانید تایید دومرحله‌ای را فعال کنید. امنیت جیمیل به صورت کلی بالا است و اگر بر روی موبایل خود وارد شده باشید، هر زمانی که در دستگاه جدیدی وارد شوید از موبایل شما دسترسی و اجازه می‌خواهد. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۱ خرداد ۱۳۹۹
باسلام واحترامات.من میخوام نرخ ارزهاوتبدیل ارزهابه یکدیگرلحظه به لحظه درگوگل ازکجا دریافت کنم .تشکر وخت خوش
۲۴ خرداد ۱۳۹۹
با سلام شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای ارزها از سایت‌های معتبر ارزی در این زمینه استفاده نمایید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۵ خرداد ۱۳۹۹
باسلام. مثال من امروز اکانت فیسبوک درست کردم میخوام بعد ازچندسال داخل اکانتم بشم مشکل که ندارد؟ تشکر
۱۸ خرداد ۱۳۹۹
با سلام متوجه منظور شما نشدم. اکانت خود را امروز ساخته اید و میخواهید برای مدت طولانی از آن استفاده نکنید؟ برای این کار می توانید اکانت خود را موقتا غیرفعال کنید و هر زمانی که خواستید آن را مجددا فعال نمایید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام واحترامات به شما.شماره تاییددومرحله فیسبوکم گم شده است نمیتونم اون شماره دوباره بدست بیارم میخوام اکانتم برای همیشه اربین ببرم درحالیکه نمیتونم داخل اکانتم بشم چی کارکنم
۱۸ خرداد ۱۳۹۹
با سلام تایید دومرحله ای با شماره موبایل سطح امنیتی بالایی دارد. شما می توانید با روش های جایگزین پیشنهادی خود یسبوک مانند سوالات امنیتی یا تایید ایمیل و شماره موبایل و یا درخواست از تایید شما توسط دوستانتان وارد اکانت خود شوید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۶ خرداد ۱۳۹۹
باعرض سلام فیسبوکم باشماره تایید دومرحله فعال کرده بودم حلا اون شماره ازم گم شده حالامیخوام وارد فیسبوکم بشم میگوید کد راوارد کنید درحالی که اون شماره ندارم باید چی کارکنم راهنمایی کامل بدهید خداخیرت بدهد.
۷ خرداد ۱۳۹۹
با سلام ممنون از اینکه مشکل خود را با ما درمیان گذاشتید. خیر در حال حاضر برای این مورد راه حلی وجود ندارد و باید شماره مورد نظر را بسوزانید و مجددا سیم کارت جدید با همان شماره بگیرید. تایید دو مرحله ای بالاترین سطح امنیت را دارد و قابل جایگزینی با روش های دیگر نمی باشد. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
سلام من ادمین یک صفحه در ففیسبوک هستم قبلا میتونستم مطالب صفحه ام را در گروه ها سیر کنم ولی الان نمیتونم ممنون میشم دلیلشو بگین
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
با سلام دقیقا متوجه مشکل شما نشدیم. مشکلی برای اشتراک گذاری پست ها در فیسبوک چه در گروه و چه در صفحات شخصی وجود ندارد. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
با سلام. من در فیسبوک نسخه اندروید در قسمت درخواست دوستی ها را می‌بینم ولی نمی توانم آنها را قبول کنم. از کدام قسمت باید درخ. است ها را بپذیرم. ممنون
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
با سلام ممنون از اینکه سوال خود را با ما در میان گذاشتید. شما در همان قسمت Notification و یا اعلانات می توانید درخواست ها را مشاهده و قبول یا رد کنید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۹ فروردین ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید تاریخ ساخت اکانت فیس بوک برای دیگران نمایش داده میشه یا خیر؟
۳۰ فروردین ۱۳۹۹
با سلام بله تاریخ ساخت اکانت در انتهای تمامی پست های آن اکانت نمایش داده می‌شود. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۳ فروردین ۱۳۹۹
با سلام ، و تشکر بابت زحماتتون یه سوالی داشتم ازتون، میخواستم بدونم اگه پستهای فیسبوک و عکسهاش رو ببینم و همینطور کامنتهای زیر پستهاش رو بخونم امکان این هست که اون فرد متوجه بشه، بدون اینکه من لایک کنمش یا بهش درخواست دوستی داده باشم ؟ صرف بازدید از صفحه‌ش ؟؟؟
۲۳ فروردین ۱۳۹۹
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما در میام گذاشتید. خیر برای دیدن گزارش بازدید پست ها در فیسبوک گزارشی از اشخاص وجود ندارد و تنها تعداد بازدید را در پیج های بیزینسی گزارش می دهد. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۲ فروردین ۱۳۹۹
از چند سالگی میتوان با فیسبوک کار کرد؟؟؟
۱۶ فروردین ۱۳۹۹
با سلام ممنون از اینکه نظر سوال خود را با ما درمیان گذاشتید. در حال حاضر بنا بر قانون حفظ حریم خصوصی کودکان در اینترنت که در سال ۱۹۹۸ در آمریکا وضع شده، محدودیت سنی کاربران اینترنتی، در این شبکه نیز 13 سال است. به این صورت که این شبکه اجتماعی به افراد زیر 13 سال اجازه ساخت اکانت نمی دهد. البته مارک زاکربرگ در تلاش است تا برای این محدوده سنی نیز موقعیت هایی برای ایجاد اکانت در فیسبوک ایجاد کند. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۱ فروردین ۱۳۹۹
وقتت بخیر . ازشما درباره واتساپ ، ایمو،بسته های انترنتی وهمچنان انستاگرام ومسنجر میتوانم سوال کنم . تشکر موافق باشی
۱۶ فروردین ۱۳۹۹
با سلام بله شما میتوانید سوالات خود را از ما بپرسید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۱ فروردین ۱۳۹۹
باسلام من اکانت فیسبوکم‌ باشماره فعال کردم حالا ایمیلم به فیسبوکم اضافه کردم من درگوشی دیگر وارد اکانتم میشم ازمن پاسپورد نمیخواهد چرا ؟ تشکر برادر
۱۶ فروردین ۱۳۹۹
با سلام ممنون از اینکه سوال خود را با ما درمیان گذاشتید. فیسبوک از هیچ اکانتی درخواست پاسپورت نمی خواهد. اگر منظور شما پسورد هست که ممکن است در آن گوشی دیگر قبلا وارد شده باشید و نیازی به ورود مجدد نباشد. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۰ فروردین ۱۳۹۹
با سلام فعال کردن فیسبوک باشماره یابا ایمیل بهتراست؟ ممنون
۱۱ فروردین ۱۳۹۹
با سلام ممنون از اینکه سوال خود را با ما در میان گذاشتید. تفاوتی ندارند و شما می توانید از هر کدام استفاده کنید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۰ فروردین ۱۳۹۹
سلام برادر عزیز: ایمل ام به فیسبوک اضافه کردم .البته بعضی اوقات ازفیسبوک خروج میشوم دوباره میخوم ورود اکانت ام شوم ازمن پاسپورد نمیخواد باید پاسپورد بخواهد چی کارکنم تشکر برادر
۱۱ فروردین ۱۳۹۹
با سلام کاربر گرامی، متوجه سوال شما نشدیم. اگر ممکن است سوال خود را به صورت واضح تر بیان کنید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۶ فروردین ۱۳۹۹
سلام من ازاول به شماره فیسبوک فعالکردم حالا میخوام شماره شماره را ازبین ببرم فقط به ایمیل فعال کنم راهنمایی بدهید تشکر
۹ فروردین ۱۳۹۹
با سلام ممنون از اینکه سوال خود را با ما در میان گذاشتید. امکان حذف شماره تلفن از فیسبوک وجود ندارد شما می توانید شماره تلفن خود را تغییر دهید و یا ایمیل را نیز اضافه کنید و از طریق آن اعتبارسنجی حساب خود را انجام دهید. در نظر داشته باشید این قسمت تنها برای اعتبار سنجی حساب شما می باشد و می توانید در قسمت تنظیمات نمایش آن را برای دیگران غیر فعال کنید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۶ فروردین ۱۳۹۹
سلام سوالم اینست مثلا ساعت۲ برای فیسبوک خبر یاچیز دیگر آمد چند ساعت قابل دیدن میباسد تشکر
۹ فروردین ۱۳۹۹
با سلام ممنون از اینکه سوال خود را با ما در میان کذاشتید. ناتیفیکیشن یا اعلان های فیسبوک باقی می مانند و شما میتوانید بعدا هر زمان که وارد اکانت خود شدید آنها را مشاهده نمایید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱ فروردین ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید . در قسمت اعلانها میخواستم اعلانهای قدیمی تر رو ببینم . ممنون میشم از راهنمایی تون
۵ فروردین ۱۳۹۹
با سلام و احترام ممنون از اینکه سوال خود را با ما در میان گذاشتید. شما در قسمت اعلان ها می توانید تمامی اعلان های اکانت خود را ببینید. توجه داشته باشید این قسمت محدودیت تاریخ نیز دارد. موفق باشید.
پاسخ دهید
۹ دی ۱۳۹۸
چطور میشه فهمید چه تاریخی فیسبوک رو نصب کردیم
۱۰ دی ۱۳۹۸
با سلام ممنون از اینکه سوال خود را با ما درمیان گذاشتید. تاریخ ساخت اکانت فیسبوک هر شخص در پایین اولین پست فرد قابل رویت است. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲ آبان ۱۳۹۸
وقت بخير من در قسمت اديت مشخصات ، نميتونم تغييري ايجاد كنم ، مثلا تاريخ تولدم رو به ميلادي مي خوام درست كنم گزينه ي اين قسمت فعال نيست ، لطفا راهنمايي بفرماييد 🙏
۴ آبان ۱۳۹۸
با سلام ممنون از این که سوال خود را با ما درمیان گذاشتید. برای این کار بر روی اسم خودت کلیک کنید تا وارد timeline شوید. سپس سمت راست پایین cover نوشته شده است update info بر روی آن کلیک کنید. بعد از آن در صفحه ای که آمده است در قسمت Basic Info گزینه ی edit که بالا سمت راست می باشد را بزنید و اطلاعات خود را ویرایش نمایید که شامل تاریخ تولدتان نیز می شود. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۰ مهر ۱۳۹۸
در فیسبوک در قسمت پیشنهاد دوستی جدید دارید این ینی بهم درخواست دوستی ارسال شده یا فیسبوک خودش پیشنهاد داده؟
۲۰ مهر ۱۳۹۸
با سلام این به معنی دریافت درخواست جدید است و پیشنهادات خود فیسبوک به صورت "شاید شما بشناسید" و یا مشابه آن به شما نمایش داده می شود. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۷ مهر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید خیلی خوشحالم بلاخره تونستم یه مقاله بروز در مورد فیس بوک پیدا کنم همشون حداقل برا 5 سال پیش هستن ممنونم از سایتتون. من هیچوقت اکانت فیس بوک نداشتم ولی اخیرا پیام هایی از فیس بوک مبنی بر اینکه اعلان جدید داری و یا بیا دوستاتو پیدا کن به ایمیل یاهوم ارسال شده. وقتی یکی از ایمیلا رو باز کردم اخر پیام گزینه ی برو تو فیس بوک بود از روی کنجکاوی این گزینه رو زدم ازم رمز و ایمیل خواست منم فورگت پسورد رو زدم که ایمیلی فرستاد که رمزتو عوض کن؛ رمز رو عوض کردم و وارد اکانت شدم. اکانت هیچ مطلب به اشتراگ گذاشته شده نداره هیچ اطلاعاتی هم از صاحب اکانت نیس فقط تاریخ تولد هست که با مشخصات من مطابقت نداره عکس پروفایلشم سال 2010 بروز شده در حالی که من ایمیلمو سال 2018 ساختم. من از ایمیلم هیچ استفاده ای نمیکنم (هیچ کس ایمیلمو نداره) فقط باهاش یه اکانت توییتر دارم . ممکنه خودم این اکانتو ساخته باشم؟ یا ممکنه اون پیام ها حاوی ویروس بوده باشن؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنین.
۱۷ مهر ۱۳۹۸
سلام و روزخوش خوشحالیم از اینکه مطلب ما برای شما مفید بوده است. قطعا یا خود شما یا شخص دیگری با ایمیل شما به اشتباهی اکانت ایجاد کرده است زیرا در غیر این صورت فراموشی رمز فیسبوک برایتان به درستی کار نمیکرد و طبق الگوریتم های فیسبوک اخیرا به دلیل عدم فعالیت طولانی مدت و فعال بودن اکانتتان برایتان ایمیل فرستاده باشد. از طرفی نیز آدرس ایمیل فرستنده را بررسی بفرمایید تا مطمئن شوید از فیس بوک است یا اکانت مشابه دیگری. موفق باشید.
۱۷ مهر ۱۳۹۸
اخه چطور ممکنه ایمیلی که یه سال پیش ساخته شده 8 سال قبل باهاش اکانت فیس بوک درست کرد؟! یه جایی شنیدم که یاهو ایمیلایی که خیلی وقته ازشون استفاده نشده باشه رو اگه شخص دیگه ای درخواست کنه واگذار می کنه! یعنی ممکنه ایمیل منم قبلا مال شخص دیگه ای بوده باشه؟ ایمیل منم خیلی ساده و رند هس بدون اندر لاین و نقطه و عدد!!! ولی میگفتن این پروسه چند روزی طول میکشه خیلی متشکرم بخاطر جواب سریعتون
پاسخ دهید
۸ مهر ۱۳۹۸
سلام.من فیس بوکم رو نزدیک به 3سال ازش استفاده نکردم.و الان میخوام برم داخل اما برای تاییده یه کد ارسال میکنه به شماره موبایلی که دیگه ندارم.چطوری شماره رو تغییر بدم برای تاییده حساب کاربریم
۹ مهر ۱۳۹۸
با سلام تا زمانی که وارد حساب کاربری تان نشوید نمی‌توانید شماره موبایل خود را تغییر بدهید. میتوانید ورود با ایمیل را انتخاب کنید و بعد از ورود به حساب کاربری خود شماره موبایل تان را تغییر دهید.